Feedback oordoppen aanbieding

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dat kan ik wel volgen, maar je vergeet wel dat de meeste bezoekers (en dan vooral minderjarigen) zich niet van het gevaar bewust zijn.

daar sluit ik me bij aan

Origineel geplaatst door Roel
hoeveel dagen rust voor een oor met blijvende piep? oneindig?

:D een blijvende piep raak je niet kwijt, toch?

Origineel geplaatst door Remmelt
Hier in Groningen gaat de milieudienst over dat soort zaken. Die gasten lopen wel met db metertjes rond, waardoor er nu een heleboel kroegen geen live muziek meer kunnen programmeren.

Ik vind dat bezoekers prima zélf kunnen bepalen of ze ergens naar binnen gaan waar harde muziek wordt gedraaid. Net als dat je zelf beslist of je rookt, drinkt of autorijdt.

Laat de politie en milieudienst zich alstjeblieft met belangrijkere zaken bezig houden. :frons:

Die kroegen voldoen gewoon niet aan de eisen die tegenwoordig gesteld worden en dat is niet de schuld van controlerende instanties. Niet mee eens? Ga er dan wat aan doen bij de overheid die deze regels op papier heeft gezet. Per slot van rekening heb je ze zelf gekozen.

Nog iets om over na te denken: als je straks niet meer in kroegen mag roken vanwege het feit dat het gezondheidsrisico's meebrengt voor iedereen die er zit, waarom zou je dan nog wel aan een te hoog geluidsnivo bloot mogen worden gesteld? De gevaren van drinken en deelnemen aan het verkeer kunnen individueel bepaald worden IMHO.

Origineel geplaatst door Roel
daarom vroeg ik me dan ook af of je oneindig rust moest nemen 8o)

tja helemaal kwijtraken doe je niet. Wanneer je in je graf ligt, dan nog kan er een piepende muis voorbij komen:D

Origineel geplaatst door Catalunya
tja helemaal kwijtraken doe je niet. Wanneer je in je graf ligt, dan nog kan er een piepende muis voorbij komen:D

gesteld dat je die hoort... stel nou dat die muis op dezelfde frequentie als je inner-ear piept :W

Origineel geplaatst door Remmelt
Hier in Groningen gaat de milieudienst over dat soort zaken. Die gasten lopen wel met db metertjes rond, waardoor er nu een heleboel kroegen geen live muziek meer kunnen programmeren.

Een instantie zoals een milieudienst / gemeente doet inderdaad geluidmetingen. Niet om de bezoekers te beschermen tegen hoge geluidniveaus, maar als handhaving op de normen die in de milieuwetgeving staan. We hebben het dan over geluidoverlast naar buurtbewoners.

Origineel geplaatst door matt second
Een instantie zoals een milieudienst / gemeente doet inderdaad geluidmetingen. Niet om de bezoekers te beschermen tegen hoge geluidniveaus, maar als handhaving op de normen die in de milieuwetgeving staan. We hebben het dan over geluidoverlast naar buurtbewoners.

Vandaar de bunkers van disco's met muren van dik beton. Geluid blijft lekker binnen zo.
Akoestiek wordt amper naar gekeken

Dat kan ik wel volgen, maar je vergeet wel dat de meeste bezoekers (en dan vooral minderjarigen) zich niet van het gevaar bewust zijn.

Daarin ligt imho dus echt een taak van de overheid; voorlichting.

Volgens mij kan de overheid voorlichten tot ze een ons weegt. Ik denk niet dat veel mensen zich er iets van aan zullen trekken. Als je alleen al kijkt naar de voorlichting inzake roken, alcoholgebruik en de resultaten die deze hebben, zie ik het nogal somber in.

groet

Tom

ok, vandaag op njoy geweest....
daar blies o.a. soulvation alles op 150 meter afstand nog omver. binnen staan was onmogelijk dus ben maar buiten gebleven en zo ver mogelijk weg van de herrie!
dit gaat toch werkelijk nergens meer over?! waar zijn die geluidstechnici mee bezig?
en oordoppen verkrijgbaar? ho maar

Re: Re: vragen, vragen...

Re: Re: vragen, vragen...

Origineel geplaatst door isnieZot
dat is omdat er bij luide muziek je lichaam een bepaalde stof aanmaakt die je dan in een soort van extase brengt.
heb ik een tijdje ergens gelezen.

Adrenaline en noradrenaline: dit betekent dat je lichaam in een alarm-
toestand verkeerd. Leuke vrijetijdsbesteding.

Sterkte,
ISPdeRuiter

Hee ik mis een bericht van mij????

Zeg zou een festival organisator aan te klagen zijn??
Ik denk nog steeds dat ik ooit in de D&B tent van Dance Valley
een beschadiging heb opgelopen in 1 nummer.

Als festivalbezoeker kan je natuurlijk zeggen dat je er van uit gaat dat de organisator
niet boven de 90Db uitkomt, omdat ze zich daar wettelijk aan horen te houden.
Dat dit in de praktijk niet zo is, is dus een erg slechte zaak.

Ik heb een aantal keren in mijn leven een piep gehad die 3 dagen duurde.
Vorig jaar nog tijdens een bedrijfsfeest. Zoiets verwacht ik daar niet, maar zie "altijd oordoppen bij je hebben dus"

Wanneer ik een piep hoor in mijn oor dan is het net of mijn oor alle muziek van die avond als een wirwar van piepsignalen moet terughalen om mijn gehoor weer in "oorspronkelijke staat?" te brengen. Soms hoor ik zelfs muziek in de piepsignalen (ik hoor dus gewone deuntjes).
Het is net als met een kater. The Day After baal je als een stekker.

Ik denk dat je gehoor op dat moment zo van slag is dat je hersenen die signalen niet meer correct kunnen decoderen en filteren. Van dat laatste ben je je niet bewust, maar je kunt het makkelijk controleren. Hou maar eens tijdens een telefoongesprek de hoorn bij je andere oor dan je normaal gewend bent. Dat klinkt opeens _heel_ anders.

Wij muzikanten moeten HEEL voorzichtig zijn met ons gehoor !
Al die doedelzakken die belachelijk hoge db's de zaal inblazen sporen niet.
...zijn zelf waarschijnlijk retedoof.

Ik zeg er altijd wat van, al sta ik soms flink voor lul maar
het ergert me dat al die jonge mensen (sprak de oude lul) hun gehoor
zo makkelijk naar de kloten laten helpen !

en het valt NIET mee.
je lichaam beschermt zichzelf daar helemaal niet tegen zoals ik eerder in dit forum
gelezen heb.

muzikanten: dop u !:geslaagd:

Origineel geplaatst door simon
Wij muzikanten moeten HEEL voorzichtig zijn met ons gehoor !

Beethoven schreef zijn negende symphonie volledig doof.:D
Maar je hebt gelijk spelen met je gehoor is dom.

Ik weet niet op wat voor feesten jullie komen, maar op de feesten waar ik zelf kom vindt ik het geluid vaak nog te zacht, laat staan dat ik oordoppen nodig heb. :confused:

En jullie gaan me nu vertellen dat op de feesten waar jullie komen het geluid wel zo hard staat dat je voor lul moet gaan lopen met die vieze gele dingen in je oor? :confused:

Wat als er nu een meisje/vrouw/dame naar je toe komt en je wat vraagt, dan moet je eerst die smerige dingen uit je oor halen, maakt echt een goeie indruk... Of maken jullie dat nooit mee? :confused:

Die piep in mn oor had ik misschien bij mn eerste 2 energiehal feestjes, toen mn oren nog jong waren. K'heb er nu vrijwel nooit meer last van en mn gehoor doet het nog perfect(zegt ook mn dokter)... :confused:

Back