Koptelefoon

Origineel geplaatst door fuse
En andere kunnen niet zeggen welke hoofdtelefoon JIJ moet nemen.
Dat vroeg ik dan ook niet.
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Weet iemand een goede low budget koptelefoon ?

ProDJuser SPL127

ProDJuser SPL127

spl127.jpg

Erg lekker dingetje voor die €59,- (o.a. bij Feedback) Vind 'm zelf lekkerder klinken dan die Pioneer SE450 [persoonlijk]

OF de senheisser HD25-1 :
sennh_hd25-1.jpg

Is ook toppie, maar dan is 't er ook wel een van rond de €179,- Maar DIE gaat hard!!

Origineel geplaatst door ikke
:r

Nee. :D

ff serieus.. Senheisser maakt goede headphones. (gaan wel snel kapot)

ja idd heb er 3 gehad en ze zijn binnen een paar maanden kapot gegaan! :confused:

wat zijn goedkope OPEN varianten?

Ik doe ook veel over de koptelefoon, maar mijn oren gaan naar de knoppen volgens mij met gesloten koptel.
Erg moe worden m'n oren en ik er van...

En over de afmix... tis net als met monitoren, als je ze kent zal je er goed op kunnen mixen, volgens mij ken ik mijn koptel. beter dan mijn monitoren... magoed... combinatie van afluistering is altijd noodzakelijk...

Die Pioneer SE450 is al een aantal jaren niet meer leverbaar en komt helaas ook nooit meer. ('t schijnt dat de mallen voor de headshells kapot zijn bij Pioneer, en het zou te duur worden om hem weer in produktie te nemen...)

Voor € 100,- heb je wel een leuke koptelefoon van Stanton (djpro2000 ofzo) en Numark heeft ook een nieuw model wat goed is. Beide zijn wel gesloten.

De goedkopere versies van Sennheiser snel kapot en onderdelen zijn veel te duur...

Allereerst een interessante link: http://www.headphone.com/layout.php?topicID=2&subTopicID=19

Ik had eerst een kenwood kh-3000 die was gesloten en het grootste nadeel daarvan is dat ik m niet de hele tijd op wil hebben want ik kreeg krijgt er koppijn van. Ook waren de oorkappen noem ik t maar te klein voor mijn oren waardoor je door een bekneld gevoel ook snel het ding van je kop af wil rukken.

Daarna kocht ik een Sennheiser hd 580 heb ik al ongeveer 2 jaar is erg open. Kan er serieus de hele dag mee luisteren en klinkt eerlijk en ruim. De bassen zijn natuurlijk dus als je overweldige bassen wil horen (als je dat eerlijk vind) dan is dit niet een koptelefoon voor je. De oorkappen zijn lekker groot dus geen bekneld gevoel maar kost wel wat €185,-

hd580.gif

Origineel geplaatst door Remmelt
Voor € 100,- heb je wel een leuke koptelefoon van Stanton (djpro2000 ofzo).
Klinkt wel heel fout moet ik zeggen...
Origineel geplaatst door sjeijk
Allereerst een interessante link:
Thanks! nuttige info.:biertje:

Die 580 moet voorversterkt worden neem ik aan...

Ik heb ook jaren met super cheapo hooftelefoons gewerkt van sony en Akg.
Toen ik echter gedwongen was om veel met koptelefoon te gaan werken (héééél dun wandje tussen mij studiootje en mijn dochter van 3 haar slaapkamer) heb ik besloten iets meer geld uit te trekken voor een fatsoenlijke en wel de Beyer DT770.
Ok, géén budget hoofdtelefoon, maar wel één die je zonder problemen een paar uur op je hoofd kan hebben zonder half weg te zweten of een lekkere hoofdpijn eraan over te houden.

:biertje:

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Dat vroeg ik dan ook niet.

Koop je hem dan voor je moeder of zo? Omdat je die Frans Bauer nou eindelijk eens een keertje meer dan zat bent?

Maar het is vandaag weer eens 'alle mensen die te lui zijn om te zoeken posten maar met vragen over zaken die al 300x zijn behandeld in meerdere threads' dag.

Het is gewoon heel erg simpel.
Neem wat CD's mee uit je collectie.
Ga naar de winkel(s) waar die dingen te beluisteren zijn en ga ze ook luisteren.
Vind je niets van je smaak zoek gewoon verder in een andere winkel.

Grote kans is dat de eerste de beste redelijke hoofdtelefoon al goed zat is omdat je toch nog geen verwende oren hebt. En als hij niet te duur is kun je fijn doorsparen voor MONITOR SPEAKERS.

Ik denk dat ik voor die HD580 ga.
Hij staat bij Studio de Dijk voor 149 euro :)
Morgen ga ik gelijk luisteren.

Bedankt allemaal voor het delen van jullie knowledge database :halleluja

Koop je hem dan voor je moeder of zo? Omdat je die Frans Bauer nou eindelijk eens een keertje meer dan zat bent?

Grote kans is dat de eerste de beste redelijke hoofdtelefoon al goed zat is omdat je toch nog geen verwende oren hebt. En als hij niet te duur is kun je fijn doorsparen voor MONITOR SPEAKERS.
Ik heb meerdere reacties van jou gezien bij nieuwkomers.
Met die arrogante houding van jou kom je helemaal nergens en zet je alleen maar jezelf voor paal.

Het zou beter zijn als je gewoon helemaal niet reageerd. Scheelt heel wat server ruimte.

En als je echt lekker mensen wilt afkraken ga dan naar een forum van TMF ofzo! :doei:

Laatst gewijzigd:
Ik maak zelf wel uit wat ik doe en wat niet.

En ik heb helemaal geen problemen met nieuwkomers. En TMF web ben ik te oud voor.
Maar weet ondertussen wel hoe je mensen hier heel makkelijk kan opfokken om ze even wakker te laten schrikken zodat ze eens gaan nadenken wat ze nou precies aan het doen zijn.
Arrogant?
Zou het eerder ervaring noemen.

Maar als jij en je ego in dat besloten wereldje van je niet verder kan kijken dan je neus lang kan zoeken dan mag je dat helemaal zelf weten. Maar post niet zomaar dingen zonder er niet even bij stil te staan of anderen daar ook iets mee kunnen helpen. Hetzij informatieverschaffing of iets anders.
Je had net zo goed aansluitend bij een andere draad kunnen vragen of mensen nog tips hadden voor jouw wensen specifiek.

Maar denk nou eens na, een goedkope hoofdtelefoon die ook nog eens goedkoop is.
En dan toch op een dure HD580 uitkomen?

Voor dat geld heb je al 1 aktieve monitor speaker bijna. (niet zo goed merk maar altijd nog beter dan een hoofdtelefoon)

https://www.synthforum.nl/forums/se...d=551547&sortby=lastpost&sortorder=descending
https://www.synthforum.nl/forums/se...d=551548&sortby=lastpost&sortorder=descending

Is maar een voorbeeldje van resultaten die gewoon te vinden zijn.

Trouwens die HD580 viel mij persoonlijk erg tegen vooral vanwege het gebrek aan detail in met name het hoog. En het laag wat mij ook niet kon bekoren.
En toen ik in de winkel was viel mij op dat alle nieuwere types Sennheiser het niet haalden bij de oudere modellen. Die andere merken die hier al opgenoemd werden heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in.

Maar mijn HD250 koop ik metteen een nieuwe als deze kapot gaat. Ik vind hem perfect voor mij. En m'n kapotte HD265 wordt ook nog vervangen als ik daar aan toe kom. Tenzij ik tegen iets beters aanloop.

Fuse denk om je hart jongen, hij vraagt alleen om een koptelefoon.
Q gebruikt nog altijd zijn ouwe Sony

Ik gebruik zelf ook een Sennheiser HD265. Erg fijne koptelefoon met een berg laag waar je in het begin gewoon van schrikt.

als je dan toch 150 pleuri gaat uitgeven zou ik maar s ffies alle koptelefoons gaan beluisteren ipv op verhalen van andere af te gaan. Gewoon cd'tjes meenemen met verschillende muziek stijlen en al die dingen een keer op je kop zetten.

Zo ging ik naar feedback met in m'n hoofd een verhaal over eoa ontzettend goed klinkende AKG (type weet ik niet meer) en ik kom thuis met een Beyer DT990.

waarom?
Omdat die AKG van m'n klijna hoofd afflikkerde met z'n "automatisch verstellende hoofdband". Vondt m ook niet geweldig klinken trouwens.

De beyer DT990 is, zoals het ooit eens treffend in de interface stond omschreven, een warm bad. Misschien niet ideaal voor het afmixen maar als je ook nog eens een cdtje luisterd met dat ding is ie echt fantastisch. Aanrader!

Owja: Vergeet bij het luisteren ook niet een keer op zacht volume en een keer SNOEIHARD te luisteren. vooral op hogere volumes vallen sommige modellen doo de mand.

tot zover mijn bijdrage aan deze discussie :engel:

Iemand hier die ervaringen heeft met de koptelefoons van Ultrasone?

Origineel geplaatst door ikke

ff serieus.. Senheisser maakt goede headphones. (gaan wel snel kapot)

Ja klopt, maar eerlijk is eerlijk: ze houden zich ook aan de garantie. Als het stuk is, maken ze het ook (zolang ze maar niet kunnen zien dat je ermee in het rond gooit).

Arrogant?
Zou het eerder ervaring noemen.
Het is prettig dat je die deelt, alleen de toon waarop je dat doet is arrogant.
Maar als jij en je ego in dat besloten wereldje van je niet verder kan kijken dan je neus lang kan zoeken dan mag je dat helemaal zelf weten.
Ik vraag om de menig van anderen omdat mijn ego zo groot is? Ik doe dat zodat ik in de winkel niet te veel op mijn eigen gevoel afga. Ik wil een objectief resultaat halen uit het geluid en niet 100% mijn smaak. (Om ook nog even terug te komen op mijn nog niet verwende oortjes)

Maar post niet zomaar dingen zonder er niet even bij stil te staan of anderen daar ook iets mee kunnen helpen.
Anderen hebben mij prima geholpen. Jij hebt me ook geholpen met die laatste regels in je post :)
Volgens mij maak je je gewoon erg druk om weinig.

Ps. Ik vind em niet zo duur die HD 580 maar ik moet eerst even luisteren hoor.

Is het trouwens niet zo dat smaken verschillen of een goedkope monitor altijd beter is dan een middenklasse hoofdtelefoon?

Back