Slipperman
Rooibosje iemand?
behringer hps 3000 vind ik wel lekker klinken maar goed gaat maar tot de 20kHz 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Helaas wel prijzig.
In de winkel klonk het nog wel redelijk dacht ik, maar wat een schrik toen ik thuiskwam: zelfs m'n oordopjes klinken nog beter :confused: Ik zou het geluid kunnen omschrijven als "blikkerig", een ander woord kan ik niet verzinnen hiervoor. Om over de dynamiek nog maar te zwijgen..... Keltische muziek klinkt nog wel redelijk, moet ik eerlijk zeggen, maar zodra er muziek wordt afgespeeld waar de nadruk toch voornamelijk ligt op de lage tonen, is het geluid werkelijk om te huilen... Ik wou eigenlijk voor de HD 202 gaan (27.50), die was echter niet op voorraad. Mijn vraag is: kent iemand de HD 202, en klinkt die iets minder verrot dan de EH1430? Ze hebben ook nog de Behringer HPM 1000, is dat anders wat? Ik weet niet of deze op voorraad is bij Feedback in Utrecht. Nogmaals, ik verwacht voor dit geld zeker geen goede koptelefoon te kunnen kopen, maar misschien wel eentje als tijdelijke vervanging van normale oordopjes, aangezien mijn ProDJuser SPL 127 nu echt helemaal naar de klote is; ik vond deze trouwens veel te strak om je hoofd zitten, na een tijd krijg je er gewoon last van op je oren... Ook vond ik de hoge tonen best afwezig en niet gedetailleerd overkomen bij deze koptelefoon. Wie kan mij wellicht helpen?De sennheiser hd580 klinkt prima. Wat je alleen in een zaak niet zal merken is dat ie naar een paar uur op je kop een vreemde druk achter je oorlellen geeft. Is niet echt lekker. Maar het geluid is voor de prijs prima en daar ging het omOrigineel geplaatst door Sony
Het beste wat je kan doen is van winkel tot winkel gaan. Beluister er zo veel mogelijk koptelefoons en zoek zo uit wat je het liefste op je kop zet.

Origineel geplaatst door sjeijk
Allereerst een interessante link: http://www.headphone.com/layout.php?topicID=2&subTopicID=19
Ik had eerst een kenwood kh-3000 die was gesloten en het grootste nadeel daarvan is dat ik m niet de hele tijd op wil hebben want ik kreeg krijgt er koppijn van. Ook waren de oorkappen noem ik t maar te klein voor mijn oren waardoor je door een bekneld gevoel ook snel het ding van je kop af wil rukken.
Daarna kocht ik een Sennheiser hd 580 heb ik al ongeveer 2 jaar is erg open. Kan er serieus de hele dag mee luisteren en klinkt eerlijk en ruim. De bassen zijn natuurlijk dus als je overweldige bassen wil horen (als je dat eerlijk vind) dan is dit niet een koptelefoon voor je. De oorkappen zijn lekker groot dus geen bekneld gevoel maar kost wel wat €185,-
![]()
Origineel geplaatst door Bartology
Gisteren gehaald: Beyerdynamic DT 770 PRO dynamische studio hoofdtelefoon.
5 - 35.000 Hz.
EUR 179.-
![]()
http://www.musik-service.de/ProduX/Recording/Monitore/Beyerdynamic_DT770_PRO_Kopfhoerer.htm

Origineel geplaatst door rkampschoer
Maak je niet al te druk over alles over 1 tm 35.000/50.000/100.000 hertz en weet ik veel meer...
Als je in je leven een aantal keer naar een houseparty/concert bent geweest, dan horen je oren dat toch niet of nagenoeg niet meer...
vandaar dat elke koptelefoon die tot 20.000 hertz gaat, prima werkt, de rest is marketing...
(5 hertz hoor je ook niet, en mol je alleen je speakers mee, omdat de magneten en conussen van de meeste speakers dat niet aankunnen)
Dit is hetzelfde als die mensen die zekeringen met gouden uiteinden willen kopen voor hun appratuur, omdat ze dan minder signaalverlies hebben...
Verder heeft natuurlijk elke koptelefoon wel z'n eigen klankkarakter en eigenschappen van hoe die eruit ziet, onderhoud, en hoe die op je hoofd zit enzo, dus dat bepaalt natuurlijk mede de keuze voor een koptelefoon, alsmede het image van het bedrijf dat ze maakt...
[/QUOTE
Huh? :confused:
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Als je werkelijk denkt dat ik Beyerdynamix DA BOMB heb genoemd omdat die genoemde koptelefoon 5-35.000 Hz weergeeft, dan ken je mij niet echt (en dat is inderdaad zo)
Ik bedoelde puur de geluidskwaliteit
cq lineaire weergave etc.
Nog wat ervaring verder en je weet wat we hier bedoelen
Origineel geplaatst door Bartology
Nou, daar had ik nog geen moeite mee, maar mijn vraagtekens waren toch niet aan jouw adres gericht?
Mijn oren zijn nog steeds goed en nee, ik ga niet naar houseparty's....!
(En ik ken je idd niet........ en wie zijn "we"?)
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Excuses, drank maakt meer kapot dan je oren......oftewel ik was bezopen toen ik dat schreef![]()
![]()
"We" zijn in dit geval jij en ik (en verder iedereen die een Beyerdynamic DT-770/990 heeft en weet hoe goed die dingen klinken).
Maar nu ik het teruglees, zie ik dat ik eigenlijk op een quote van rkampschoer reageerde.