Zou dat meteen doen,ppg is ook poly
Heb een keer mogen genieten van die mooie bak,zit natuurlijk wel verschil in met een mini die volledig analoog is,en de ppg niet dan alleen het filter.
Is volgens mij aan de dure kant. Als die persoon met die PPG zo'n 300 a 400 bijlegt, dan begint het denk ik ergens op te lijken.
Let er bij de PPG verder even op welke software versie erin zit (V6 is de laatste), of hij MIDI en individuele outputs heeft (op latere modellen standaard) en of de ouwe, vaak lekkende, batterij al eens is vervangen.
Of hij de moeite waard is, da's natuurlijk persoonlijk. Maar als je de ruimte voor hebt (het is een vrij lompe bak), dan zou ik 't gewoon eens gaan proberen.
In principe is het een heel mooi apparaat qua geluid (zeker als je de waveterm erbij hebt, is een soort computer met ouderwetst beeldscherm waarmee je waveforms kunt programmeren). Een ruil met de veel minder zeldzame minimoog is zeker te overwegen. zeker gezien jouw manier van synths kopen en weer wegdoen...............MAAR..............
De ppg is een nogal gammel apparaat. De toetsen staan vaak schots en scheef waarbij je het gevoel hebt dat als je erop drukt het hele keyboard gedeelte er binnenkort zeker vanaf zal gaan vallen. Dan is de gemiddelde tijd tussen dat er wat aan kapot gaat oneindig veel korter dan bij een minimoog. Je moet dus eigenlijk een kennis hebben die standbye staat mocht hij weer eens uitvallen. Het geluid moet je zien als rauwere voorganger van de Waldorf microwave-1 (en die ken je al).
Samenvattend, ga eens kijken hoe het ding eruit ziet (werken alle toetsen) en hoe gammele indruk maakt hij. Als dat allemaaal meevalt zou ik het zeker doen.
Origineel geplaatst door dekzster De toetsen staan vaak schots en scheef waarbij je het gevoel hebt dat als je erop drukt het hele keyboard gedeelte er binnenkort zeker vanaf zal gaan vallen.
De Wave's hebben een zware aftertouch en je moet vaak zo hard drukken dat de toetsophanging mee gaat buigen. Kwestie van de ophanging rechtbuigen en niet teveel de aftertouch gebruiken. En het keyboard gedeelte zit wat los vanwege de aftertouch strip die onder het keyboard zit. Als het keyboard erg los zit, dan kun je de schroeven daarvan wat vaster draaien.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.