Ik krijg een kat

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bikkel

Everything is on the One
Ik krijg van het weekend een kat kado van mijn vriendin, heel leuk allemaal, maar dat beest loopt wel door dezelfde ruimte als mijn spullen staan natuurlijk. Hoe zorg ik er voor dat het beest niet de kans krijgt om mijn apparatuur te slopen?

Heb t zelfde hier.

Heeft al eens diep op en onder mn kabels gekakt. En ik maar zoeken waar die meur vandaan kwam....

Tja, niet met de plantenspuit rauwsen. Gewoon meenemen en onder de kraan droppen.

Dus niet dez kat?
katproducts_01.jpg

Of deze?
octavecat.jpg

Nee, dan weet ik er niks van... :confused:

Sorry, maar iemand moet de grap maken, toch? Dan offer ik me wel op...

(Het is zeker geen goed idee de kat een halsband om te doen zodat-ie niet overal kan komen? En is er geen spul dat katten absoluut niet kunnen hebben dat je bij je gear kunt zetten? (nee, ik bedoel geen hond! :D ))

Altijd citrusvruchten in die kamer houden. Meeste katten hebben daar een hekel aan.

Je kunt ook gestripte draadjes met zwakke spanning op een strategische plek plaatsen. Dat ze niet aan de kabels gaan knauwen.

Maar katten blijven eigenwijze beesten. Zo snel mogelijk zindelijk maken en houden is het motto. ;)

Als je niet wil dat het beestje ter plaatse z'n territorium gaat afbakenen: plantenbak met ouw koffie-gruis uit het koffiezetapparaat. kunnen de meeste beestjes niet tegen (qua reuk waarschijnlijk)

En om eerlijk te zijn, als het er lang genoeg en vochtig staat, ik ook niet meer :D

motteballen werd vroeger ook gesugereerd als katte-verjaag-middel.

anderzijds, kweek het beest zo dat het altijd in je nek slaapt, dan heb je ook redelijk wat problemen niet.
(en andere ook weer wel. ga zo maar eens naar je werk. in de winter lijkt het op een sjieke sjaal,
in de zomer is het pokke-warm echter...)

Leuke dingen blijven dit.....

Dankzij mijn kat-gekke vriendin zijn we de trotse bezitters van maar liefst 5 van die monsters.
Een ding kun je iig alvast vergeten: ze ergens buiten houden.

Binnen schijten doen ze niet makkelijk, of ze moeten ziek zijn. Pissen kan voor een kat een uiting van onvrede zijn, dus ik raad je aan het beest netjes op tijd te voeren enz. Kattezeik krijg je nooit (ik herhaal: NOOIT !) meer ergens uit, dus voorkomen is het devies. Ook omdat katten vaak naar de plek teruggaan waar ze al eens eerder gezeken hebben, als ze weer e.e.a. kwijtmoeten. (vorm van zindelijkheid....)

Nog een groot probleem van de combi kat/gier is dat katten z'n haren niet vasthouden. Zeker in het voorjaar verliezen ze de haren met grote vlokken tegelijk, zoveel zelfs dat je je na enkele weken af gaat vragen waarom het beestje nog niet kaal is. Het enige wat je er tegen kan doen, is je spulletjes na gebruik netjes afdekken met een kleed of gordijn o.i.d.

Koffiedrab werkt idd tegen katten, maar ook tegen jezelf. Als het zover komt dat je op bepaalde plaatsen iets wil gaan strooien wat anti-kat werkt, kun je mss beter voor peper kiezen. Mits spaarzaam gestrooid, heb je daar zelf geen last van en katten vinden het meuren. (leuk weetje: een kat tilt de bovenlip op als ie iets vindt stinken)

Het minste "last" heb je van gecastreerde katers :eureka:
Die zijn over het algemeen rustig, hebben niet zo erg het temperament van een F16, zoals de vrouwelijke variantjes nogal es hebben en zeiken niet zo snel als iets ze niet bevalt.
Een "echte" kater daarentegen is gewoon GEEN optie. Deze hebben de leuke gewoonte z'n territorium af te bakenen met (jawel !) verse pis. Mocht het nog een "echte" kater zijn, ren naar de vet en laat 'm ff "helpen". (raar woord heb ik dat altijd gevonden in deze context)

Zorg dat kabels e.d. netjes omhooghangen. Alles wat los hangt te bungelen is een potentiële prooi, of op z'n minst leuk speelgoed. Laat geen losse reut slingeren, ook hiermee gaan ze aan de wandel.

maar verder zijn ze best lief...... :W

even een toevoeging op gem...

vergeet ook niet je gear af te dekken met doeken oid want al die katteharen is niet goed voor als het er tussen komt.

en als je ziet dat ie op je spullen aan het knagen is gelijk afleren.

Origineel geplaatst door gemmetje
Nog een groot probleem van de combi kat/gier is dat katten z'n haren niet vasthouden. Zeker in het voorjaar verliezen ze de haren met grote vlokken tegelijk, zoveel zelfs dat je je na enkele weken af gaat vragen waarom het beestje nog niet kaal is. Het enige wat je er tegen kan doen, is je spulletjes na gebruik netjes afdekken met een kleed of gordijn o.i.d.

:z

de volgende keer weer gewoon hoegaarden i.p.v. vaasjes t-con ;)

:erm: :erm: :erm:

ik ben net 3 min uit mijn bed...
denk idd dat hoegaarde beter is!!!!!! :biertje:

We hebben ook twee van de haarballen rondlopen en ze hebben ook al genoeg schade aangericht (achter de D20 kruipen, wat stompen en duwen, D20 bovenop SY99 gevallen, verder door richting vloer :( ).

Enige manier om ze tegen te houden is met een deur, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk =( .

Kan je geen hok met muizen ergens neerzetten. Misschien ziet je vriendin dat ook graag ... en de katten zeker (en zo blijven de katten te minste weg van je installatie ;) )

:doei:

Waar ik bang voor ben is dat die kat een lekker warm plekje uitzoekt (lees: analoog spul), daar gaat liggen en dan zijn behoefte doet. Ik heb nu al een doek over mijn spullen liggen, maar kattezeik houdt die niet tegen natuurlijk.

Origineel geplaatst door bikkel
Waar ik bang voor ben is dat die kat een lekker warm plekje uitzoekt (lees: analoog spul), daar gaat liggen en dan zijn behoefte doet. Ik heb nu al een doek over mijn spullen liggen, maar kattezeik houdt die niet tegen natuurlijk.

In een zeer ver, grijs verleden heeft zo es een kat van m'n ma m'n eerste mixer ondersteboven gezeken. Errug fijn, dat ding kon ik weggooien. (het was een brakke alecto, dus niet rampzalig)

Iets anders op je warme spullen leggen is mss wel een idee. Iets waardoor het niet interessant is om er te gaan liggen, of gewoon iets wat in de weg ligt. Sinds ik een mixer heb waarbij de aansluitingen bovenop zitten, en er dus kabels bovenuit steken, is die plaats alvast niet meer interessant voor het mauwend gespuis.

Ook is het belangrijk om iets alternatiefs voor de kat neer te zetten, iets wat z'n aandacht trekt/afleidt van je gear.
Dat kan vanalles zijn, van een simpele pingpong-bal, via een krabpaal tot een hamster in een kooitje. (mocht je de laatste optie kiezen: zorg ervoor dat het hamsterkooitje van het type "fort knox" is, katten zijn nl vindingrijke jagers)

Nog iets: zorg ervoor dat er nooit een kat over de toetsen van een synth wandelt terwijl die aanstaat. Ik weet wel dat je dan een vertederend Aristocat-effect krijgt, maar ze vinden dit zelf ook errug interessant, dus ze komen terug op die toetsen.

Als je in deze tijd een kat hebt die ook naar buiten gaat is het misschien ook handig om hem een anti-vlooien behandeling te geven!
Vlooien maken je echt helemaal gek.
En je huis netjes houden, katten kunnen niet tegen zooi, zooi gebruiken ze om op te pissen als ze ontevreden/ongelukkig zijn. bléh...

.. sinds ik twee katten in huis heb is het ook netjes hier :)

Van alle leuke dingen aan katten is Gemmetje er nóg 1 vergeten.

Katten kotsen! :r
Vooral als het tijd is voor verharing, maar ook als ze weer eens aan planten hebben zitten vreten.
Zo hadden we hier ooit Dob's verhaal van kattenkots over een mixer; dat werkt stukken minder! (understatement).

Inderdaad, katten zijn leuke beesten. Maar in combi met gear is het soms best lastig.
Ik word ook altijd sjaggereinig als ik weer grote vlokken kattenhaar uit m'n synths vis... (ondanks stofzuigen etc.) :o:

Origineel geplaatst door gemmetje
Leuke dingen blijven dit.....

Dankzij mijn kat-gekke vriendin zijn we de trotse bezitters van maar liefst 5 van die monsters.
Een ding kun je iig alvast vergeten: ze ergens buiten houden.

Binnen schijten doen ze niet makkelijk, of ze moeten ziek zijn. Pissen kan voor een kat een uiting van onvrede zijn, dus ik raad je aan het beest netjes op tijd te voeren enz. Kattezeik krijg je nooit (ik herhaal: NOOIT !) meer ergens uit..
...

dat ben ik niet helemaal met je eens. ik heb 2 katten waarvan 1 een gecastreerde kater, maar d'r loopt hier in de buurt ook een andere kat rond die niet gecastreerd is, en die heeft nogal 's de neiging om hier in huis z'n territorium ook af te bakenen (kattenluikje). om die smerige kattenzeiklucht weg te krijgen en er daarmee ook voor te zorgen dat die kat z'n geurspoor niet meer wil verversen maak ik 't eerst altijd schoon met (veel) water & zeep, om de betreffende plek daarna met flink wat azijn af te doen...werkt als een trein! okee de plek ruikt ff naar azijn, maar de kat wil er niet meer pissen en ik ruik liever azijn dan kattepis.

Origineel geplaatst door gemmetje ...
Koffiedrab werkt idd tegen katten, maar ook tegen jezelf. Als het zover komt dat je op bepaalde plaatsen iets wil gaan strooien wat anti-kat werkt, kun je mss beter voor peper kiezen. Mits spaarzaam gestrooid, heb je daar zelf geen last van en katten vinden het meuren. (leuk weetje: een kat tilt de bovenlip op als ie iets vindt stinken)..
...

wat ik in 't begin in m'n keuken deed en wat ook wel werkt is de 'aanlooproutes' met zilverpapier bedekken. dat vinden ze schijnbaar nogal klote om op te lopen. moet je natuurlijk wel zorgen dat je genoeg oppervlakte bedekt dat ze d'r niet overheen kunnen springen...zelfs m'n dikke oude poes kan nog verbazingwekkend ver springen..

Origineel geplaatst door gemmetje ...
Zorg dat kabels e.d. netjes omhooghangen. Alles wat los hangt te bungelen is een potentiële prooi, of op z'n minst leuk speelgoed. Laat geen losse reut slingeren, ook hiermee gaan ze aan de wandel.

ik heb 't hier zo opgesteld dat d'r in de directe omgeving van m'n apparatuur gewoon geen plekje is waar ze lekker ergens op of tussen kunnen gaan liggen, dus dan gaan ze meestal op de vensterbank of in de kast van een afstandje zitten kijken. maar ik heb m'n studio gelukkig in een aparte kamer met deur die dicht gaat als ik er niet ben.

Laatst gewijzigd:
een tip : als het een klein katje is,kun je 'm nog doorspoelen ( mits je een krachtige spoelbak op je toilet hebt ) :duivels:

Gefeliciteerd met je kat!
(om even iets positiefs te zeggen over dat beestje)

-C-

Origineel geplaatst door oozi
dat ben ik niet helemaal met je eens. ik heb 2 katten waarvan 1 een gecastreerde kater, maar d'r loopt hier in de buurt ook een andere kat rond die niet gecastreerd is, en die heeft nogal 's de neiging om hier in huis z'n territorium ook af te bakenen (kattenluikje). om die smerige kattenzeiklucht weg te krijgen en er daarmee ook voor te zorgen dat die kat z'n geurspoor niet meer wil verversen maak ik 't eerst altijd schoon met (veel) water & zeep, om de betreffende plek daarna met flink wat azijn af te doen...werkt als een trein! okee de plek ruikt ff naar azijn, maar de kat wil er niet meer pissen en ik ruik liever azijn dan kattepis.

Hey ! Woon jij soms ook in de achtse barrier ofzo ? Dat probleem van "vreemde kater die binnen komt wandelen en fijn gaat sproeien" is bij mij nl ook errug actueel.
Hiervoor heb ik gisteren een super-soaker (u kent ze wel, watergun met flink bereik) aangeschaft, een vrij kat-vriendelijk en toch werkzaam middeltje. Als ik nu dat monster aan zie komen sluipen door de achtertuin, is ie de mijne. :duivels:

Die azijn-tip ga ik iig eens uitproberen. (desnoods in de super-soaker)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back