Ik krijg van het weekend een kat kado van mijn vriendin, heel leuk allemaal, maar dat beest loopt wel door dezelfde ruimte als mijn spullen staan natuurlijk. Hoe zorg ik er voor dat het beest niet de kans krijgt om mijn apparatuur te slopen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
))

Origineel geplaatst door gemmetje
Nog een groot probleem van de combi kat/gier is dat katten z'n haren niet vasthouden. Zeker in het voorjaar verliezen ze de haren met grote vlokken tegelijk, zoveel zelfs dat je je na enkele weken af gaat vragen waarom het beestje nog niet kaal is. Het enige wat je er tegen kan doen, is je spulletjes na gebruik netjes afdekken met een kleed of gordijn o.i.d.

).
.
)

Origineel geplaatst door bikkel
Waar ik bang voor ben is dat die kat een lekker warm plekje uitzoekt (lees: analoog spul), daar gaat liggen en dan zijn behoefte doet. Ik heb nu al een doek over mijn spullen liggen, maar kattezeik houdt die niet tegen natuurlijk.

Origineel geplaatst door gemmetje
Leuke dingen blijven dit.....
Dankzij mijn kat-gekke vriendin zijn we de trotse bezitters van maar liefst 5 van die monsters.
Een ding kun je iig alvast vergeten: ze ergens buiten houden.
Binnen schijten doen ze niet makkelijk, of ze moeten ziek zijn. Pissen kan voor een kat een uiting van onvrede zijn, dus ik raad je aan het beest netjes op tijd te voeren enz. Kattezeik krijg je nooit (ik herhaal: NOOIT !) meer ergens uit..
...
Origineel geplaatst door gemmetje ...
Koffiedrab werkt idd tegen katten, maar ook tegen jezelf. Als het zover komt dat je op bepaalde plaatsen iets wil gaan strooien wat anti-kat werkt, kun je mss beter voor peper kiezen. Mits spaarzaam gestrooid, heb je daar zelf geen last van en katten vinden het meuren. (leuk weetje: een kat tilt de bovenlip op als ie iets vindt stinken)..
...
Origineel geplaatst door gemmetje ...
Zorg dat kabels e.d. netjes omhooghangen. Alles wat los hangt te bungelen is een potentiële prooi, of op z'n minst leuk speelgoed. Laat geen losse reut slingeren, ook hiermee gaan ze aan de wandel.
Origineel geplaatst door oozi
dat ben ik niet helemaal met je eens. ik heb 2 katten waarvan 1 een gecastreerde kater, maar d'r loopt hier in de buurt ook een andere kat rond die niet gecastreerd is, en die heeft nogal 's de neiging om hier in huis z'n territorium ook af te bakenen (kattenluikje). om die smerige kattenzeiklucht weg te krijgen en er daarmee ook voor te zorgen dat die kat z'n geurspoor niet meer wil verversen maak ik 't eerst altijd schoon met (veel) water & zeep, om de betreffende plek daarna met flink wat azijn af te doen...werkt als een trein! okee de plek ruikt ff naar azijn, maar de kat wil er niet meer pissen en ik ruik liever azijn dan kattepis.