Reason 3

Van mij mag de sound engine wel een upgrade krijgen
en meer typen filters op alle inistrumenten.
En een output per slice in dr. rex.

[off topic] Ik denk zo dat de nieuwe Reason in combi met de nieuwe Live 4 de ideale laptop setup is! :) []

end & length quantize in de sequencer!!

arpeggiator ook, ik vind matrix niet werken

en een hpf op de filterbak

en verder heb ik alles wat mijn hartje begeert.

en als ze nou eens... bovenop alle extra's die al komen... er voor zorgen dat rebirth gewoon in het geheel geïntegreerd wordt, zonder dat je al die zever van rewire en zo moet hebben?

zou toch ook mooi zijn?

al gaan ze dat misschien nooit doen =(

Ik kan goed met Reason overweg en VST's gebruik ik in Cubase. Best of both worlds denk ik dan maar.
Toch even een vraagje dan. Wat heeft Fruity dan nu wel dat Reason niet heeft? :confused:

Origineel geplaatst door ikke
vst support

Bericht door een moderator:
Probeer een reactie eens uit 2 volledige zinnen te laten bestaan. Een technisch probleem verhelpen of discussie voeren met één woordige reacties draagt niet bij aan de kwaliteit van dit forum.

Fruity heeft VST support. Reason heeft dat niet.

:okdan:

En, ook een groot verschil, vind ik, is dat je in FL maar een max resolutie hebt van 1/16. In reasin tot 1/64..

Laatst gewijzigd:
Re: Reason 3

Origineel geplaatst door fuse
Het zit er gewoon aan te komen. De heren programmeurs zitten vast weer uren en uren code te kloppen om deze nieuwe versie leven in te blazen.

Reason 3, wat gaat er of zou er verbeterd/veranderd gaan worden?

Ik wil dat het als hardware gaat klinken, fris en levend, niet plastisch, kil en amateuristich...

Ik wil dat de 909 kick, als een echt 909 klinkt,hard en helder, tot die tijd loop ik met een boog om reason heen

klink het ook!
als je er flink in edit krijg je er flinke dikke sounds uit!!!
maar je moet er ff wat tijd in steken!!!!

Alle programma's met virtuele synths zul je meer moeite moeten doen om er een goed resultaat uit te halen.

Maar dit is geen fruity vs reason of analoog vs digitaal draad.

Denk dat Reason 3 wel met meer tutorials uitgerust kan worden zodat de gebruikers beter kunnen leren hoe je met het programma om kan gaan.

Qua grafiek kan er ook nog wel ea verbeterd worden vind ik zelf. Want 2 monitor support heeft weinig zin want het rack heeft maar 1 breedte en die sequencer d'raf halen en gebruiken vind ik ook niet bijzonder prettig werken.

Als je meerdere racks naast elkaar zou hebben zodat je alles wat overzichtelijker zou kunnen organiseren zou ik niet verkeerd vinden eigenlijk.

En ook mis ik een stereo delay en een goede compressor. En dat je via rewire ook midi parameters aan kan sturen ipv vaste CC's te moeten gebruiken.

Hmmmzz... Grafisch is Reason de max!!
De sequencer eraf halen is juist zeer handig.
Je melkt, Fuse ;) Heb je al van shortcuts gehoord?!

Ik weet dat de reason programmeurs het waarschijnlijk niet gaan doen, maar ik wil wel heel erg graag midi uit.
ik gebruik nu Reason met Acid (arrangeert lekker, en is fijn no nonsens)
reason gebruik ik vaak als ideeenbak. als ik er blij met een nummer ben dan wil ik dat basje wel heel erg graag uit een van mn analoge bakken halen.

Wat hiervoor ook wel erg makkelijk zou zijn is het apart exporteren van ieder midi spoor. hoef je ze niet met de hand los te trekken.

Ik zou zelf persoonlijk wel een 'blind' panel willen zien.. om de devices een beetje te onderschijden..

Ik weet zeker dat die programmeurs van Reason het wel lache vinden om er een Funklogic panel bij te bouwen.
(hint: gebruik de zoekfunctie om hier meer over te weten te komen)

Origineel geplaatst door Jazper
Ik zou zelf persoonlijk wel een 'blind' panel willen zien.. om de devices een beetje te onderschijden..

:geslaagd: Uh hum.. onderschijden is met een korte 'ei'. En 'zelf' en 'persoonlijk' is dubbelwoordgebruik..:engel:
Maar eh..Wat bedoel je met een blind panel?

Maar eh..Wat bedoel je met een blind panel?

Zo'n blind panel is gewoon een 'leeg' paneel dat je in je rack kan plaatsen om de lege ruimtes op te vullen. Een cosmetisch dingetje dus.

Bijvoorbeeld:
cocorack.jpg

Je hebt trouwens ook neppanelen die eruit zien alsof het erg dure toestellen zijn. Fijn om bv in fotothreads stoer te doen :D

Bijvoorbeeld:
Rack 2 is leuker dan Rack 1 :D
Funklogicweb.gif

Origineel geplaatst door fuse
Midi out?

Dat MOET! (Anders koop ik hem weer niet;))

Dat is nou precies de reden waarvoor ik Reason nooit niet zou kopen zolang dat er niet in zit,
en dat heb ik ze gemaild ook hehehe :L

Das allemaal wel leuk en aardig dat rewire, maar ik wil midi out!!!!!
:D
Hogere quantise resolutie zou ik niet teveel gevraagd zijn, en een degelijke set tools ala cubase.
dan alleen een pen een gum en een handje... aarrgghh
jaja, ik gebruik ook controllers etc.. maar toch

Back