Welke (draai-) knop gebruik je het meest?

Hazes

Vind ik leuk
Owkee, welke (draai-)knop gebruik je het meest in je studio? Wou er eerst een enquete van maken maar dat leek me bij nader inzien niet heel handig. Mijn meest gebruikte knop is denk ik wel de play knop van m'n mpc (en daardoor dus ook de stopknop).

Ik werk alleen met software, maar de DRAAIknop die bij mij het meest gebruikt wordt is (behalve volume enzo) denk ik wel de cutoff:)

De edit-draaiknop van Airbase. Aangezien die dingen nogal gammel zijn, draai je vaak een eeuwigheid voordat je de goede instelling gemaakt hebt.:frons:

Hoi,

Van mijn CS1x (naast synth gebruik ik 'm ook als mijn masterkeyboard) zit alleen de cut-off knop behoorlijk los :erm:
... overigens programmeer ik die synth vooral met CS1xEdit hoor :engel: Moet toch altijd een smoes hebben ;)

Groetjes,
Vincent

De spatiebalk van mijn pc gebruik ik nogal vaak...En verder, idd de volumeknop van de versterker.

't liefst draai ik aan deze...
<<<<<<

maar op de spatiebalk wordt ook veel geramt.

en 't instelbare modulatiewiel van de cs1x is ook heeeel handig.

[RJen-is-weer-off-topic-mode]

Origineel geplaatst door ironfreq

... overigens programmeer ik die synth vooral met CS1xEdit hoor :engel: Moet toch altijd een smoes hebben ;)

nou gebruik ik dit ding alleen nog maar als master-keys maar toch: kan ik nog aan die software komen denk je? ik heb de diskette destijds (6 jaar terug) geformateerd omdat ik toen nog geen pc had en alleen maar een amiga en ff in een diskette-crisis zat...

[/RJen-is-weer-off-topic-mode]

De OSC tuners van mijn M3X

De alpha dial op m'n XP30, m'n Q rack en al helemaal die van de MPC. Al zou ik wel willen dat die laatste wat robuuster aanvoelde, snel en licht is 'ie wel.

-de dial van mn sampler
-de volumeknop op mn mixert

De 0 (lees: nul) van de num-toetsen.
Daar zet ik cubase & reason mee stop en als ie op stop staat en ik druk er nog een keer op dan gaat de locator naar het begin van de loop en als ik er dan nog een keer op druk gaat ie naar het begin van de track.
Ik werk wel eens met iemand samen die drukt ±10 keer achtereen op die 0 als hij wat stop wil zetten (wijsvinger-hamer-techniek).

Back