Updaten van je

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Hier een patch daar een patch.
Virus definities updaten.
Firmware updaten.
Windows updaten
OSX updaten
Nieuw OS in synth, midi controller of module flashen.
DVD flashen zodat je regiovrij DVD's kan kijken.
BIOS updaten
Softsynths updates.
Sequencer updates.
Editor programma updates.
Drivers updaten.

Backups maken.
Downloaden, installeren. Resetten, restarten.
Backups terugzetten.
De boel testen. Soms gaat het fout en dan de update ongedaan maken.

Soms wordt ik er zo gigantisch moe van.
Vaak merk je niets aan verbeteringen.
En dan hoef je nog geeneens een computer te hebben.
Van Rompler, tot sampler en workstation tot effectenbak.
Die hebben het ook allemaal updates nodig want versie 1.00 werkt nooit goed genoeg om er fatsoenlijk mee te kunnen werken.

En eigenlijk als je je eens bedenkt zijn wij ook nog sukkels die dit slikken ook.
Je zou ook terug kunnen gaan naar die winkel om het apparaat terug te kunnen brengen en je geld terug te eisen. Al was het maar alleen om die mensen te stangen en een einde te maken aan het slaafs consumentisme van jezelf.

ik zou zeggen, als je iets hebt dat werkt, niks aan veranderen

Re: Updaten van je

Origineel geplaatst door fuse
En eigenlijk als je je eens bedenkt zijn wij ook nog sukkels die dit slikken ook.
Je zou ook terug kunnen gaan naar die winkel om het apparaat terug te kunnen brengen en je geld terug te eisen. Al was het maar alleen om die mensen te stangen en een einde te maken aan het slaafs consumentisme van jezelf.

haha... begin je anarchistische neigingen te krijgen? goedzo! Ik ben voor!

Origineel geplaatst door Flesje
tsja... We zijn eigelijk allemaal verkapte beta-testers...:frons:
Ondertussen kan het bedrijf al vast geld verdienen aan het product, en dat weer steken in het afmaken er van. Erg krom natuurlijk, maar zo zit het vaak wel.

Maar van een aantal updates merk je ook gewoon heel erg weinig. Dus je kan je afvragen of je iets wel moet updaten. Als het allemaal werkt zonder dat jij er problemen mee hebt en de update voegt eigenlijk ook weinig toe aan hetgeen wat je doet, dan is het natuurlijk een beetje onzin om veel tijd in het updaten van je apparatuur te stoppen.

enige wat ik ooit heb geupdate is windows... meer vind ik niet nodig eigenlijk... me synths etc. werken goed. Ow naja me VFX is geupdate. Das het enige. Maar goed daar is wel wat voor gekomen wat duidelijk merkbaar is. Hijs stabieler, meer effecten etc. wat meer golfvormen ach wel leuk :)

Ik kan hier volledig inkomen.
Ooit was het nog wel leuk, maar ondertussen is het dikke bulshit aan het worden.
Bijvoorbeeld met muzieksoftware op je compu:
het zal niet lang duren, of de allernieuwste P4 met allernieuwste Fruity en zooi vsti's
is weer outdated en kan de volgende update voor fruity al weer niet deftig meer draaien.
(beetje overdreven, maar zo loopt het op de lange duur wel).

Het is een zijspoor van wat je verkondigd, maar op muziek-computer gebied is het voor mij
alleszins om groene haren van te krijgen. Een mens zou al eens beginnen uitkijken naar een
amiga/atari of zow...

(verouderd en dus lekker niet meer up te daten ;) )

groetz

wolkie

Ja, te ziek voor woorden. Ik ben heel blij met mijn 01x en het bijbehorende mLan. Maar toch...

Het mLan protocol is no niet af en de eerste mLan producten worden al volop verkocht. Uitbreidingskaarten voor modules en dan de 01x.

De 01x zelf heeft ook al een firmware update ondergaan omdat ie anders niet goed samen kon werken met update 1.41 van mLan. En dan mLan zelf is zelfs al in versie 2 en dat werkt niet samen met 1... wist niet eens dat 1 bestond 8o)

Kortom, in ontwikkeling... inmiddels redelijk goed bruikbaar... maar waar blijft het "thank you for testing" van Yamaha?

Heb hier ook al een discussie over op 01xRay.com, maar daar wil niet iedereen begrijpen waarom ik een firmware upgrade met extra's i.p.v. bugfixes voor de 01x wil. Gewoon inwilligen van gebruikerswensen door Yamaha. Zie het maar als "bedankje" voor het vertrouwen in een goede afloop "we zijn jullie niet vergeten en willen ook inversteren".

De 01x werkt prima maar bepaalde zaken zoals surround mixing, een onafhankelijk regelbaar hoofdtelefoon volume en een willekeurig input gebruiken als key voor de dynamics processor zou wenselijk zijn. Niet dat het apparaat zonder niet werkt, maar het zouden zeer welkome features zijn. Zie het maar als een toegift.

Maar ja... de liefde komt maar van één kant... Yamaha wil blijkbaar een one night stand ;) Dus geld innen en basta!

Ik heb nog nooit iets upgedated. Ik gebruik geen PC en voor de rest werkt m'n hardware prima ... misschien een reden om niet naar te moderne dingen oevr te schakelen ;).

Maar kan je nagaan wat jaarlijks de factuur van een groot bedrijf is ... alleen maar om computerprodukten te upgraden (niet omdat er nood aan is, maar gewoon omdat je verplicht bent omdat de ondersteuning van de oude versie vervalt). Een PC'netwerk is zowat de meest kostenintensieve binnen een bedrijf (personeelskost, kosten hardwareupgrades, kosten softwareupgrades, kosten voor consultancy nadat er problemen reizen met pakketten die na een upgrade niet meer werken, extra pesoneelskosten omdat de PC's platliggen doordat er iets niet werkt enz)

Maar ja ... da's een heel ander verhaal ;)

:doei:

't Ja...updaten is tegenwoordig nergens nog weg te denken, dus ook onze synths ontsnappen hier niet aan.

Fabrikanten gebruiken het al te vaak als excuus om een produkt vroeger op de markt te brengen en de early adopters als gratis testers te gebruiken.

Maar dat het ook anders kan bewijst o.a Access met hun Virus synth.

Precies wat PjotrG al zegt. Als het werkt, waarom updaten? Ik doe alleen een update als ik extra functies daarmee win of dat het noodzakelijk is voor de werking. In alle andere gevallen is naar mijn weten een update niet nodig.

Maar tsja, sommige mensen beschouwen updaten als een 'sport' ofzo.. :s

Vroeger vondt ik het leuk om altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben op pc gebied.
Nu draai ik 1 keer in het jaar de windowsupdate eensofzo. M'n muziek maak ik met hardware
en die kunnen niet geupdate worden. Ja ok een paar apparaatjes wel, maar zolang ik niet
tegen bugs aanloop, geloof ik die updates wel. Waar ik een grote hekel aan heb zijn die updates
waarbij niet vermeld staat wat er nieuw is. Vaak zijn het dingetjes die voor veel mensen geeneens interessant zijn.

Voor m'n hobby PC ga ik alleen nog Win XP updaten, maar als ik eenmaal een goed werkende configuratie heb dan trek ik de netwerkstekker eruit. Softsynths gebruik ik niet en voor de twee VA synths die ik heb zal waarschijnlijk nooit meer een update komen. Ik wil ook geen VA spul meer erbij hebben, alleen nog "ouderwetse hardware" :duivels:

Origineel geplaatst door Thomas
Voor m'n hobby PC ga ik alleen nog Win XP updaten, maar als ik eenmaal een goed werkende configuratie heb dan trek ik de netwerkstekker eruit. Softsynths gebruik ik niet en voor de twee VA synths die ik heb zal waarschijnlijk nooit meer een update komen. Ik wil ook geen VA spul meer erbij hebben, alleen nog "ouderwetse hardware" :duivels:

Houdt er wel rekening mee, dat als je een illegale versie hebt van XP, je geen servicepack 1 kan installeren.
Je licentie code wordt nagetrokken. De overige patches via Windows Update werken nog wel.

Keymakertje van kazaa, nieuwe key,
wel weer updates...

Heb trouwens ook wel een legale Windows,
ook wel handig...

Maar jah, waar zit tegenwoordig geen firmware in hè...

Je gsm, je satteliet receiver (hier is firmware wel een zegen :duivels: ) ,
je mp3 speler...

Eigenlijk wel schandalig dat ze een product te vroeg op de
markt brengen en dan bij sommige zaken zelf nog mag betalen
voor een udate (sommige gsm merken). zo had ik hier
3 SonyEricssons liggen. De ene kon geen contacts doorzenden,
de andere kon geen mms zenden naar een contact uit de telefoonboek
en weer een ander kon (ben ik effe vergeten) iets anders niet.
En de mijne die die 3 verschillende dingen wel kon was nota bene de
oudste firmware!!! Nou vraag ik je...

Maar zolang we dat slikken zal er niets veranderen vrees ik...

Axel

Origineel geplaatst door sander
Houdt er wel rekening mee, dat als je een illegale versie hebt van XP, je geen servicepack 1 kan installeren.
Je licentie code wordt nagetrokken. De overige patches via Windows Update werken nog wel.

Ik gebruik geen illegale sofware. Ik wacht nog totdat servicepack 2 uitkomt. Daarna krijgt de PC die ik voor de muziek gebruik geen internettoegang meer. Spaar ik ook meteen weer wat intern geheugen door geen antivirus en firewall te gebruiken, die ik dan ook niet meer hoef te upaten.................

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back