muziekstromingen aankomend jaar...

Origineel geplaatst door dione
Tja,wat noem je industrial ? Mijn ervaring is dat de dansvloer leegstroomt als je echte industrieële dingen gaat draaien...( genoeg voorbeelden van gezien de laatste tijd ).....het is juist de combinatie van mainstream-hardcore met industrial-invloeden die aanslaat....( bijv : Ophidian-Butterfly )....

Ik denk wel ( die trend zie je nu al ) dat de kick en het ritme in de hardcore steeds belangrijker wordt,de melodie krijgt steeds meer een ondergeschikte rol....maar dat noem ik nog geen industrial....;)

Industrial zoals, Peaky Pounder, Moleculez, tja wat is nu ècht industrial ... ik denk ook dat de combiantie van mainstream en industrial het goed doet, en het is duidelijk te merken dat het ritme en de kicks belangrijker worden, en dat men de melodietjes een beetje zat is (dat komt na een paar jaar wel weer terug denk ik), kijk bijv. naar de releases van The Third Movement en Enzyme, dat zit ook tussen Industrial en Main in en sommige platen compleet industrial, maar de grens is soms moeilijk te leggen, je ziet vaak een combinatie ervan. Muziek van D-Passion, Placid K enz. ...waar niet echt een melodie in zit zijn best populair volgens mij, jij kan het weten :)

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je meer combinaties krijgt, gitaren en andere niet elecktronische instrumenten gecombineerd met dance, hoor je al een beetje hier en daar maar zullen meer combinaties gaan krijgen. Ik denk dat de meeste mensen wel iets nieuws willen horen. Ik denk niet dat de Trance/hardcore enzo weg zullen blijven. Eind jaren tachtig zeiden ze ook dat de Rap/Hip hop niet lang zal blijven. Maar zie nu de hitlijsten, een hoop hip hop. Op MTV draaien ze de laatste tijd veel Britse pop/alternatiev rock bandjes... Zelf vind ik dat wel prettig, maar oke, of we dat volgend jaar de main stream wordt.. Geen idee..

Eigenlijk best leuk, als je niet weet wat er komen gaat. Ik denk dat we zelf op zoek moeten gaan naar nieuwe stylen, zou weer goed zijn voor de nederlandse export. Al las ik laats dat de Nederlandse DJ's het nu goed gaan doen in de states. Of je daar blij mee moet wezen weet ik niet, maar voor de Dj's die nu draaien zeker wel.

Hip - Hop, doorsnee dance, R & B en de stanaard rock/pop zal er altijd wel zijn.. Maar wat wordt nu de trend..Hopelijk wordt een van ons de setter...

Ik denk dat Grindcore weer helemaal terugkomt. Napalm Death, Cannibal Corpse enzo...Daar kan Hardcore/Gabber een puntje aan zuigen qua snelheid en destructief vermogen....

Trouwens....wel raar dat veel mensen zeuren over het slechte imago van Hardcore/Gabber en je niet zo veel hoort over dingen als Napalm Death en Cannibal Corpse. Die gasten zijn helemaal weird met T-shirts en albumhoezen met dode baby's, vergassingen en weet ik wat allemaal....

De laatste tijd is er wel weer veel aandacht voor de "goede" muziek uit de jaren 80. Door de film "24 hour party people" kwamen Joy Division, the Sex Pistols en de Happy Mondays weer in de spotlight. Je hoort nu ook steeds vaker referenties naar The Smiths en de ex-zanger van the Smiths heeft ook net een nieuw album uit dat met veel gejuich ontvangen is.

Dus de aandacht voor Britse Pop-rock met een edge is er zeker wel weer. Dingen als The Cure enzo passen daar ok wel in...beetje New Wave/ New Romantics etc.

Wereldmuziek !
Arabisch , afrikaans , indiaas , baltisch ,Europeesche Klassieke muziek.
Een beetje back too basic basic basic met een tr909 gemengd :)
Ik bedoel dus oud met nieuw gemengd en fusion

Blijf er bij,nieuwe generatie is fad up met dance,electronica,ze willen ruiger,rock en consorten.
Dance receycled teveel,iedereen maakt het,het is een keertje op,mensen willen iets kunnen zien,beleven,zich vereenzelfen.

Ik denk dat er een eclectische 80's revival komt, waarin zo'n beetje alle (electronische-) dansmuziek uit die periode wordt vermengd, dus chicago house, electro, italo, disco classics, al dat soort dingen, misschien zelfs rock achtige dingen. Als het maar puur is en wat ziel heeft. Ik denk dat je die referenties ook veel terug zult horen in producties, als een soort mengvorm. Een beetje zoals je dat in die New York Garage scene had (ik denk dan aan Larry Levan en de Paradise Garage).

eclectisch is it .. al is de minimale stromign binnen de underground erg populair aan het worden

kijk maar naar de duitse festivallen meer minimal dan je kan dromen ..

Als ze die amerikaanse college rock en radio rock maar afschaffen want dat is nu wel zo uitgekauwd dat ik graag de stekker d'ruit haal.

Dat ene nummer "push up" vind ik best wel geinig. Wel jammer dat die baslijn niet zo dik is afgemixt met een lekkere dikke vette analoge Omega8 in unisone mode. :{

Lijkt wel een 'cosmo' discussie...

80ths's al lang over gehypt. dat begon meer dan 5 jaar geleden..
Electro was het,maar nu ook down the drain...
Zijn we Steve 'silk' hurley (ofzo iets al) weer vergeten?????
wie weet nu tijd voor de Chicago + acid...house....

Ik ga me zelf in ieder geval sterk maken voor 'Hooligan House'. Dat wil dus zeggen veel lompe, grove house met weinig complexe drums etc, maar lekker kapotgecompressde en slightly distorte beats. Ook veel samples van de meest wanky platen. En natuurlijk ruwe baslijnen en onverwachte lompheden. Lekker onbehandelde acid-geluiden zijn ook welkom.

Nou nog de wereld ervan overtuigen dat dit echt tof is. Haken en zagen, raggen en rossen, laden en lossen!

En inderdaad, de eighties-revival is al weer geruime tijd bezig. Electro is alweer anderhalf jaar bezig. Niet altijd even leuk, maar dat ff terzijde...

kan mij niet obscuur genoeg zijn

en dan liefs zo dat het maar eenmalig is en dat je dat vantevoren weet

house [ja daar heb opa weer ] was in mijn optiek niet om het nog een keer te horen

het is het moment en de magie van het nu beleven en voelen dat het zo bijzonder maakt

Jaja.., eighties is een trend die al weer een tijd aan de gang is, alleen mis ik de echt vette producties op dit gebied.
Ik hoop dus dat er die nu wel aan gaan komen in de komende tijd!
Ook is er in de eighties veel (top40) reggae gemaakt, hier ligt een terrein braak, denk ik. :eureka:

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik denk dat er een eclectische 80's revival komt, waarin zo'n beetje alle (electronische-) dansmuziek uit die periode wordt vermengd, dus chicago house, electro, italo, disco classics, al dat soort dingen, misschien zelfs rock achtige dingen. Als het maar puur is en wat ziel heeft. Ik denk dat je die referenties ook veel terug zult horen in producties, als een soort mengvorm. Een beetje zoals je dat in die New York Garage scene had (ik denk dan aan Larry Levan en de Paradise Garage).

ik moet dat een beetje beamen, of het is te zeggen, het is ook mijn mening.
Toch is electro en eighties al even aan het heropleven en bij het lezen van deze thread zat ik te denken:
zou er geen terugkomst van Italo zijn? Misschien niet helemaal italo meer, ietsje housier dan of zo,
maar toch... ik zie het nog wel gebeuren.

Laatste tijd hoor ik wel een paar liedjes die iets lijken weg te hebben van de commerciele lichte house
uit de mid-nineties... zeer grappig eigenlijk :)

jaja... binnenkort zullen we het meemaken en zullen we deze thread naar waarheid kunnen verifieren...

groetz

wolkie

koffiedik eten...

koffiedik eten...

Lijkt wel een 'cosmo' discussie...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Waar halen jullie deze informatie vandaan?
Discotheken? Radio/TV? Tijdschriften? Gesprekken?

Welke factoren geven iets aan?
Of iets veel gedraaid wordt? Leidende figuren?

Is dit lokaal of veel breder?

Wout

heeft er al iemand antwoord gegeven op deze vraag? (misschien heb ik het gemist) waarschijnlijk staat het ook in de cosmo...

mijn voorspelling is dat ik in 2005 qua stijl hetzelfde ga doen als in 2004/3
lekker doen wat ik mooi vind, en niet zoveel naar anderen luisteren...

ik hoor de laatste tijd ook veel meer reggaedingetjes in nummers verwerkt, natuurlijk dat nummer van kelis - trick me, cypress hill heeft ook zo'n nummertje, en helaas veel hiphop met reggaedingetjes erin, als er iets verschrikkelijk en afschuwelijk is dan is het reggae met hiphopbeats, enigste waar ik dat bij gehoord heb en het niet storend vond klinken was bij postmen en dan vooral documents, maar dat was ook veel meer reggae dan hiphop.
Misschien staat er volgend jaar wel weer een leuk nederlands reggae bandje op, dus geen doe maar rip off en ook geen band die reggae combineert met metal en geen akkoordenschema's overneemt van the wailers en niet de hele rastafari cultuur belachelijk maakt en daar dan een beetje tof mee gaat lopen doen, zoals bijvoorbeeld beef :r

dance zal, behalve de major stromingen als trance, weer underground gaan......"urban" neemt het over......

verder was ik laatst in london en daar merk je dat de sleazy jaren 50/60/70 sound weer helemaal terug komt (denk the kinks enzo)....van die typische tarantino achtige muziek...

"Breaks" een tragere versie van Drum&Bass neemt ook zn toetreden. er zullen ook redelijk wat commercieele nr's komen met DnB invloeden(zie het nr;Carolina Carol Bela) dat takje breekt zichzelf ook weer naar nieuwe invloeden. en hopelijk niet al te TMF'erig.. Buiten deze ontwikkeling voorzie ik net als ieder ander dat de "fusion" het wel gaat maken. verschillende stylen met elkaar vermengen tot iets nieuws. zie hardstyle/bass. persoonlijk gezien,hopelijk richting andere stylen.

Back