Beter leren

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
braintrainer.jpg
Ik heb o.a. binaural beats gebruikt en subliminale programmering:
Uitleg+songtekst+mp3 file staan hier:

http://www.braintrainer.tk

Laat eens horen wat je er van vindt en of het voor je werkt.

Ik hoor ook graag of ie goed gemixt is.

Laatst gewijzigd:
Het tempo van de binaural beat is 60 slagen per minuut.
Dit is de subliminale tekst die per minuut gelooped wordt.
  1. Ik heb een duidelijk doel voor ogen
  2. Ik ben gemotiveerd om dit doel te bereiken.
  3. Ik weet precies wat ik wil.
  4. Ik heb genoeg dicipline om mij te concentreren.
  5. Ik zal mijn doel bereiken.
  6. Ik kan mij nu perfect concentreren.
  7. Ik krijg precies wat ik wil.
  8. Ik bereik mijn doel, zonder enige weerstand.
    [/list=1]
    [OFFTOPIC]
    Dat de subliminale programmering voor mij werkt daar ben ik in iedergeval zeker van :)
    Het is ook wel eens in reclame toegepast trouwens.
    De binaural beats schijnt wat onderzoek naar geweest te zijn. Mijn vriendin viel in ieder geval meteen in slaap.
    [/OFFTOPIC]

Wat vond je van de mix?

Op deze manier kunnen wij dus alle forumleden hersenspoelen tot een willoos leger slaven die alles doen wat we willen?
Aaargh! Hoe weten we nou of dat niet al gebeurd is soms?
Ik ga nooit meer tracks van anderen beluisteren!

Origineel geplaatst door Imipolex
Aaargh! Hoe weten we nou of dat niet al gebeurd is soms?
:maffia: Nog even voor de duidelijkheid mijn bankrekening nr is 83.56.31.824 :maffia:

Jammer dat niemand luisterd hoe de eq is enzo =(

Interessant is dat over die tv. Ze hebben een keer in een film telkens per minuut 1 beeldje weg gehaald. Dat beeldje hebben ze vervangen door een reclamen like "drink meer cola". Laten gingen die mensen ook echt meer drinken. Toen dachten ze, misschien is dat gewoon toeval. Dus ze hebben dat experiment nog een aantal keer uitgevoerd maar telkens gaf het het effect.
Onbewust worden die teksten verwerkt dacht ik.
Wel vind ik het hele idee wel krankzinnig.

Bij mij doet de mp3 link het niet. Vintie dat ik nog een dag moet w88.

mindblurr's

mindblurr's

zo noemen ze dat, bodschappen naar je onderbewustzijn, winkel schijnen zich er ook schuldig aan te maken............brrrrr eng he..8>

Origineel geplaatst door Dave-PL
Interessant is dat over die tv. Ze hebben een keer in een film telkens per minuut 1 beeldje weg gehaald. Dat beeldje hebben ze vervangen door een reclamen like "drink meer cola". Laten gingen die mensen ook echt meer drinken. Toen dachten ze, misschien is dat gewoon toeval. Dus ze hebben dat experiment nog een aantal keer uitgevoerd maar telkens gaf het het effect.

klopt niet. het coca-cola effect is nooit gerepliceerd. Subliminale boodschappen werken wel, maar slechts heel kort. Dus een willoos leger creeren? Ik dacht het niet...

overigens, er is wel een heleboel wat onbewust gebeurt in je brein. Maar als het uiteindelijk gaat om actie ondernemen ga je meestal af op wat je bewust ervaart en ziet en niet op onbewuste gedachten ed.

Origineel geplaatst door Dave-PL

In de film THE FIGHT CLUB (Brad Pitt/Edward Norton) zit ook zoiets. Je ziet af en toe een <FLITS>, een frame van <1 sec., waarin je Brad Pitt ziet staan. Bedoeld om de geestesgesteldheid van de hoofdpersoon weer te geven, geloof ik (multiple persoonlijkheid.)
Ik dacht eerst van "he, wat was dat?" Beeld teruggespoeld en frame voor frame afgespeeld en zag de persoon verschijnen. Heel maf!

yep, dat is idd een "clue" die ze je geven voor dat hele dubbele persoonlijkheid gebeuren en op het eind zie je nog even een mannelijk geslachtsdeel in 1 frame voorbijkomen ook :D
Maar het is idd volgens mij niet bewezen dat dat werkt (van die Cola dan).

Hey mensjes,

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar het is ondertussen toch al lang bewezen dat verdoken boodschappen zoals in de coca cola reclame niet werken! (flitsen die echt te zien zijn is wel iets anders ofc.)
Ik wil wel weer eens tussen mijn cursussen gaan zoeken naar meer uitleg maar het is ook gewoon logisch. 1 frame in een filmpje kan je fysisch gewoon niet gezien hebben dus ook niet onbewust;)
Hoe het met geluid zit is volgens mij een heel andere zaak, maar geluid is steeds een beetje verwaarloosd geweest in de opleiding die ik volgde=(

my2c

nou... het werkt misschien wel, maar heel beperkt. Met flitsen die je niet waarneemt kun je er op zijn hoogst voor zorgen dan een volgende stimulus beter/sneller verwerkt wordt, maar that's it! Vandaar dat ik ook niet zo geloof in al deze onbewuste mumbo-jumbo.

Laaat je toch niets wijs maken...

Laaat je toch niets wijs maken...

...ik heb inmiddels mijn portie van dit soort flauwe kul al gehad. En als ik dan die songtekst lees krijg ik weer een deja vue om van te kotsen. "Ik bereik mijn doel zonder enige weerstand"; dat is toch je reinste verlakkerij, dat is dus luilekkerland waar de gebraden kippetjes uit zichzelf in jouw mond vliegen...

Geloof me nou toch, dit soort dingen is net als die kettingbrieven waar je "gegarandeerd" rijk mee wordt; als je er langer over nadenkt, weet je eigenlijk al dat het niet klopt; uiteindelijk is er een (grote) groep die betaalt voor een kleine groep, en jij wordt van harte uitgenodigd om tot die grote groep te behoren.
En zo is het ook hiermee; als iedereen "de uiterste discipline en concentratie kan verkrijgen om perfect zijn doelen te bereiken" verandert er relatief dus helemaal niets. Hoewel ze dan nooit zullen durven beweren, is het principe erop gebaseerd dat er een hele grote groep kloyo's is die het níet doen. En hoewel ze dus via geniepige marketing-trucjes jou omwonden uitnodigen om tot de "uitverkoren groep" toe te treden, wordt je dus in werkelijkheid schaamteloos gemanoevreerd naar de groep van ALLERGROOTSTE KLOYO'S, nameljk de groep die de bedenkers van dit bedrog betalen voor hun slimmigheid.

Als je daartoe wilt behoren, ga vooral je stinkende gang.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
[offtopic] Als je bijv. als kind 3 keer per dag van je vader te horen krijgt dat je waardeloos bent en nooit iets zult bereiken dan werkt dat toch ook?[/offtopic]

Two wrongs don't make One right. Het gaat om de motieven er achter; de motieven van zo'n vader zijn meestal behoorlijk anders dan die van dergelijke emo-colporteurs.

Het begint hier een beetje op een discussie draadje te lijken!
Ik ben op zoek naar feedback over de mix niet over de theorie.
Iemand plz?

Dan had je die theorie niet zo nadrukkelijk als "inspiratiebron" of gear-part moeten melden. Dit moet je je niet persoonlijk aanrekenen, maar ik maak dit soort dingen zo vaak mee: mensen die hun handelen koppelen aan één of andere vage theorie en het daardoor groter laten lijken dan het is. Het is fout want niemand kan controleren of door die theorie de kwaliteit van hun handelen is toegenomen, en het is nog geleend ook, want je hebt er zelf niets voor hoeven doen.

maar nogmaals, niets persoonlijks.

Nou...

Nou...

Origineel geplaatst door retrophreakcom
het is bewezen dat een continues geluid rustgevend is. bv dat van regen.

voor de rest is het allemaal placebo

(al vraag je het mij)

...Ik word anders knap nerveus van al die regen de laatste tijd...

Eigenlijk kan ik me wel goed in pjeut verplaatsen en kan ik begrijpen dat hij het niks vind, mag ik het zo zeggen :)

ben het ook met pjeut eens. Als je op de site van Brainwave Generator kijkt zie HELEMAAL NERGENS ook maar enige wetenschappelijk fundering van wat ze beweren. Ja, een stukkie over alpha, beta en theta ritmes. En wat loze testimonials. Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat het allemaal niet werkt. Zoals ik reeds zei in die andere thread op de voorpagina: eenieder is welkom als proefpersoon in het EEG-lab van de Universiteit van Amsterdam om dit eens uit te proberen.

Back