Neon Vomit
Gedeactiveerd account
Hypnose?
Hypnose?
Sorry maar een site die meteen begint met:
Neuro-linguistic Programming (NLP) is one of many New Age Large Group Awareness Training programs.
Die kan ik al moeilijk serieus nemen. Ik snap nog steeds niet wat NLP met NewAge te maken heeft. De vraag tekens bij het programmeren van neurale circuits ok klinkt vaag.
Met een therapeut bedoel ik toch echt iemand die een erkende opleiding in de psychologie gehad heeft. Die lui die dat soort bandjes in spreken hebben vaak een cursus 'para' psychologie gedaan (soms zelfs op hbo nivo), met natuurlijk een enkele uitzondering op de regel.
Vraag je bij dit soort uitzonderingen af of het wel verstanding is om zonder deskundige begeleiding van een arts naar dit soort tapes te luisteren.
*
Maar goed. Wat ik hier op internet heb staan heeft helemaal niets met hypnose te maken.
Als er zich al enige vorm van trance plaats vind, dan komt dat puur doordat je dat zelf wil ervaren. Op de gehele track staan geen instructies danwel aansporing tot het induceren van trance. Hoe kan er dan gebruik van hypnose gemaakt worden?
Zucht.. (sorrie hoor..)
Ow en ja, NLP kan ook gevaarlijk zijn, en sublliminale programmering ook.
En een broodje uit de snackbar ook als de verkeerde persoon het maar maakt.l
Maar hypnose is gewoon niet veilig zonder goede begeleiding. ( new topic veilig met? lol)
Hypnose?
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat dit met NLP te maken heeft is me ook een raadsel. Het lijkt meer op een zelfhypnose-tape (alhoewel NLP ook kolder is. Kijk maar op deze link[/URL] )
Sorry maar een site die meteen begint met:
Neuro-linguistic Programming (NLP) is one of many New Age Large Group Awareness Training programs.
Die kan ik al moeilijk serieus nemen. Ik snap nog steeds niet wat NLP met NewAge te maken heeft. De vraag tekens bij het programmeren van neurale circuits ok klinkt vaag.
Leg eens uit waarom dan? Die vergelijking met coca cola slaat natuurlijk nergens op. Dat is zwart en wit en zoet en zout. Dat lijkt ook zo op elkaar. Bovendien zijn die fragmentjes visueel dus gaat de vergelijking al helemaal niet op.Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Sorry, maar als je een tekst niet kunt verstaan, kan deze ook volstrekt geen invloed hebben.
En wat als je het wel opmerkt? het zijn er 8 per minuut en dat 8 minuten lang en vrij hoorbaar.Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Het is een beetje te vergelijken met het broodje-aap verhaal van een experiment waarin korte flitsen Coca Cola reclame in bioscopen mensen ertoe zou bewegen om Cola te kopen. Als je zo'n flits echter niet opmerkt, kan die ook geen effect hebben (het experiment is na de eerste keer ook nooit meer gelukt).
Hypnose zonder begeleiding van een therapeut is gevaarlijk!Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Het lijkt meer op een zelfhypnose-tape
Met een therapeut bedoel ik toch echt iemand die een erkende opleiding in de psychologie gehad heeft. Die lui die dat soort bandjes in spreken hebben vaak een cursus 'para' psychologie gedaan (soms zelfs op hbo nivo), met natuurlijk een enkele uitzondering op de regel.
Vraag je bij dit soort uitzonderingen af of het wel verstanding is om zonder deskundige begeleiding van een arts naar dit soort tapes te luisteren.
*
Maar goed. Wat ik hier op internet heb staan heeft helemaal niets met hypnose te maken.
Als er zich al enige vorm van trance plaats vind, dan komt dat puur doordat je dat zelf wil ervaren. Op de gehele track staan geen instructies danwel aansporing tot het induceren van trance. Hoe kan er dan gebruik van hypnose gemaakt worden?
Zucht.. (sorrie hoor..)
Ow en ja, NLP kan ook gevaarlijk zijn, en sublliminale programmering ook.
En een broodje uit de snackbar ook als de verkeerde persoon het maar maakt.l
Maar hypnose is gewoon niet veilig zonder goede begeleiding. ( new topic veilig met? lol)