[track] MULDER MAN - fred astaire!

hey goed idee van die ruimtelijke geluiden!
thnx!:okdan:

blur - song nmr. 2 intro en daarna een "it doesnt matter" basskick erin. lekker.
om zo te luisteren een tikkie saai maar op de dansvloer werkt dit wel. ben t wel met de coment eens (jij ook trouwens) dat een ruimtelijk geluidje hier en daar het leuk zou doen.

even een off toppic vraagje;
in hoeverre hou je rekening met een dj als je een plaat aant bouwen ben? (intro's, uitros, ed.)

Origineel geplaatst door fenderbender
blur - song nmr. 2 intro en daarna een "it doesnt matter" basskick erin. lekker.
om zo te luisteren een tikkie saai maar op de dansvloer werkt dit wel. ben t wel met de coment eens (jij ook trouwens) dat een ruimtelijk geluidje hier en daar het leuk zou doen.

even een off toppic vraagje;
in hoeverre hou je rekening met een dj als je een plaat aant bouwen ben? (intro's, uitros, ed.)

tja weinig... ik ben heel snel verveeld ("maar toch is je muziek saai" <>hoor ik sommigen denken :) ).
DJ's die ik tof vind mixen ook vrij snel. dus zijn ellelange intro's daar niet nodig.
zelf hou ik ook niet van tracks die pas na 3 minuten gaan leven.
ik heb wel bijna altijd van die hele plotselinge overgangen...

dus ik ga er zker meer rekening meehouden.
(zelf draai ik nog niet)

zo, dope sound!

hij is behoorlijk ziek, maar dat vind ik juist wel leuk.
misschien kun je met wat rare edits of geknip er wat meer spanning erin brengen.

ik zou voorzichtig zijn met sounds toevoegen, ga het vooral niet overproduceren, probeer een beetje die roffe samplevibe te behouden.

8)

geluidskwaliteit kan ik niet goed beoordelen ivm koekbliksound uit laptopspeakers...

wouw!

dat doet me goed!

dat is een goede tip! ik heb een Fx sample gevonden (gejat :)) die erg goed past op paar punten.
heeft niet de overhand, maar maakt het leuker.

en die edits komen er zeker aan!

ik hou hem lekker kaal en rof!

cool dat intro qua sound, maar hij duurt me wel iets te lang...ook voor een extended dj versie...

de freak synthsamples zijn lekker maar het gaat allemaal net iets te lang door...misschien wat met filters spelen?
groot pluspunt: de bassdrum duwt :D heerlijk

ik zou ook nog een herkenbaar/terugkerend soundje kiezen voor in de break..
verder, ga es naar wat muziek van BT luisteren en let op hoe hij van alles opknipt, ik denk dat dat soort technieken hier ook zeker bruikbaar zijn.

einde is wel HEEL erg abrubt he..

uitwerken man!

Origineel geplaatst door hansbakker
cool dat intro qua sound, maar hij duurt me wel iets te lang...ook voor een extended dj versie...

de freak synthsamples zijn lekker maar het gaat allemaal net iets te lang door...misschien wat met filters spelen?
groot pluspunt: de bassdrum duwt :D heerlijk

ik zou ook nog een herkenbaar/terugkerend soundje kiezen voor in de break..
verder, ga es naar wat muziek van BT luisteren en let op hoe hij van alles opknipt, ik denk dat dat soort technieken hier ook zeker bruikbaar zijn.

einde is wel HEEL erg abrubt he..

uitwerken man!

ik ken BT niet echt... ga es ff soulseeken :D.
ik zat te denken aan de stemmetje in de break, misschien zelf wat inspreken of samplen.

hoorde vandaag een te zieke plaat van paul johnson op extrema outdoor. die had een erg toffe filter sweep als edit.
zoiets ga ik toepassen ... en wat opknippen nog...

ik heb zitten pielen met ruimtelijke sounds, maar dat beviel me niet echt... het deed een beetje af aan het ROFFE imago van de track.

ik ga meer voor de edits en filter sweeps.

en check www.laidbacklukeonline.com >>> de top 10
egt veT! (niet te verwarren met STEVE MULDER, dat is heel iemand anders)

thnx voor het advies... kan er zeker wat mee...

Laatst gewijzigd:
filter sweeps in een kleine ruimte zetten kan heel cool werken hoor....met de goeie instelling kunnen ze echt liquid klinken zeg maar...vet!

yup, nou is 'ie toch wel beter. loike overgangen, af en toe verassend hoe je er weer in komt. ik begin je synth-sample zo irritant te vinden dat 'ie eigenlijk wel leuk wordt na een paar minuten....

huh? ik heb er nog niks aan gedaan?

en zo subtiel ook die aanpassingen:D

Afgelopen zaterdag is je track weer gedraaid door Laidback Luke. Ditmaal op de afterparty v/d streetparade in Middelburg (Zld.)

:mega:

je kan trouwens nog op 3voor12 van de vpro luke ze set op roskilde chekken.
komtie ook in voor... en nog een andere track van me...

Origineel geplaatst door MULDER MAN
ik ken BT niet echt... ga es ff soulseeken :D.

Ken je BT niet joh, je weet wel van de nieuwe 'hit' van tiesto op dit moment 'loves comes again'.
Echt goeie muziek dus:D
Hij doet daar btw alleen de 'vocals'8o)

Origineel geplaatst door Origin X
Ken je BT niet joh, je weet wel van de nieuwe 'hit' van tiesto op dit moment 'loves comes again'.
Echt goeie muziek dus:D
Hij doet daar btw alleen de 'vocals'8o)

als je een beetje verder zoekt dan zie je dat hij bv. de muziek voor een aantal grote films heeft gedaan als the fast and the furious en doet ie toch wel heel vette dingen...ik weet niet of hij de track voor tiesto heeft ingezongen maar je hoort zeker dattie mee heeft geproduceerd.

Ik kan hem ook niet downen..
:confused:

ook niet bij die link 2 posts hierboven.

Origineel geplaatst door hansbakker
als je een beetje verder zoekt dan zie je dat hij bv. de muziek voor een aantal grote films heeft gedaan als the fast and the furious en doet ie toch wel heel vette dingen...ik weet niet of hij de track voor tiesto heeft ingezongen maar je hoort zeker dattie mee heeft geproduceerd.

Ik ken BT wel hoor. Was paar jaar terug één van de helden voor me in de trance scene, toen me dat nog interesseerde.
Een nummer als BT - Mercury and Solace (BT 12" Mastermix) blijft nog steeds een klassieker voor me.
De man is idd soms geniaal met samples zoals in BT - Somnabulist en ik weet ook dat hij soms wel eens leuke soundtracks schrijft zoals bijv de remix van NERD - Lapdance voor de film 'the fast and the furious'.

Goed, ik volg niet meer zo wat hij op het moment doet, want ik volg de trance niet meer.
Maar ik weet dus dat de man het kan.
Die track met Tiesto... daar heeft hij dus echt alleen maar in gezongen, of je het gelooft ofnie.

Peace.

Luister eens naar een nummer dat ie voor 'n Sync (je weet wel die boyband waar Justin Timberlake bij zat) heeft geproduceerd. Het nummer heet (Dirty) Pop. Geweldig gedaan. Ik vind overigens zijn album ESCM een van de beste dancealbums ooit!!:{

Back