[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

• Nee! Ocharme... die mooie synthjes...

Stemmen: 23 52,3%
  • Ja! Het zijn maar spullen hoor...

Stemmen: 6 13,6%
  • Alleen als het waardeloze spullen zijn... (MC-303)

Stemmen: 12 27,3%
  • Alleen als het verder een waardeloze act is...

Stemmen: 3 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    44
Origineel geplaatst door Arv
waar maken jullie je druk om

...om kinderachtige verspilling.

Het is toch te zot voor woorden dat e.o.a. "artiest" met teveel geld z'n dure gitaar sloopt omdat ie denkt dat ie daardoor meer kunstenaar is, terwijl het beginnende gitaarspelende pubertje 3 jaar aan een stuk iedere ochtend z'n krantenwijkje moet lopen voor dezelfde gitaar.

excuus, het is hier een synthforum, dus lees ipv "gitaar" gerust "synth"

Origineel geplaatst door gemmetje
...om kinderachtige verspilling.

Het is toch te zot voor woorden dat e.o.a. "artiest" met teveel geld z'n dure gitaar sloopt omdat ie denkt dat ie daardoor meer kunstenaar is, terwijl het beginnende gitaarspelende pubertje 3 jaar aan een stuk iedere ochtend z'n krantenwijkje moet lopen voor dezelfde gitaar.

excuus, het is hier een synthforum, dus lees ipv "gitaar" gerust "synth"

volgens mij komt het zelden voor dat een artiest zijn synth sloopt, maar dat terzijde ;)
En dan nog, wie zegt dat de artiest het uit decadentie doet? Misschien is het gewoon een vlaag, een ongecontroleerde actie.. Dus: nou en

:D

Origineel geplaatst door Chinetti
Spijtig dat ik je teleurstel, hoewel ik betwijfel of ons verschil in smaak een kwestie van intelligentie is. Want als dat zo is, wordt namelijk smaak ineens wèl discutabel en zelfs aantoonbaar. En dan is 't nog maar de vraag wie van ons 2en gelijk heeft :D Of doelde je op m'n bargoens taalgebruik? In die zin kan ik je geen ongelijk geven...

Verder, synths zijn inderdaad maar machines, maar om het kapot slaan van apparatuur nu als ontroerend kunstzinnig 'statement' te zien... Dan is dat al even cliché als het huilende zigeunermeisje... Ik begrijp de schoonheid er niet van, 't lijkt me meer een uiting van ongecontroleerde agressie die wordt gebotvierd omdat het nu eenmaal kan. En iets doen, alleen maar omdat het kan... Dat is voorbij het decadente.
Maar goed, sommige mensen zijn ontroerd als iemand een mooi stukje muziek speelt, anderen zijn het als iemand muziek instrumenten kapot mept. Mij om het even hoor. Ik persoonlijk benader de dingen liever wat minder primair en wat meer met het verstand ;)

okee, ik beschouw je nog steeds als intelligent.

maar wat betreft het spelen van mooie muziek versus 'primair' en zonder verstand; ik denk dat het met geen van tweeën te maken heeft, maar dat het hier gaat om passie, het opgaan in het moment.
ik kan daar persoonlijk erg in meegaan en van genieten.
als er dan een paar dure apparaten door sneuvelen, dan is dat misschien zonde, maar het kan ook zo verschrikkelijk mooi zijn. mensen willen van nature gewoon perfecte dingen kapot zien gaan.
ik zeg niet dat iedereen nu zijn gear op de grond moet flikkeren, maar het is per artiest verschillend hoe hij/zij omgaat met dat oergevoel van meegesleept worden.

zijn bijvoorbeeld Jimi Hendrix (monterey festival gitaar-in-de-fik incident) of Keith Moon (drummer van The Who) dan mindere artiesten?

Origineel geplaatst door mono-poly
Sjonge die dx-en zijn ook zeldzaam he
En sja treznor en zijn band zijn sukkels die niet kennen spelen

je moeder ken nie spelen! ;)

ze doen het omdat de kids hun cool zouden vinden, als een soort afleidingsmanoeuvre van "hey kijk, ik kan nog geen drum van een trompet onderscheiden, maar kijk is hou knap ik die synth/gitaar hier aan barrels gooi"
klojo's:D

Origineel geplaatst door Maks
ze doen het omdat de kids hun cool zouden vinden, als een soort afleidingsmanoeuvre van "hey kijk, ik kan nog geen drum van een trompet onderscheiden, maar kijk is hou knap ik die synth/gitaar hier aan barrels gooi"
klojo's:D

hahaha! :D

en die studio heeft ie zeker met Douwe Egberts spaarpunten bij elkaar gespaard.

ik wens je veel succes in de muziekwereld met zo'n slecht inlevingsvermogen.

quote: ik wens je veel succes in de muziekwereld met zo'n slecht inlevingsvermogen.
je zegt het, muziekwereld
dat vernielen heeft geen fluit met muziek te maken. word dan bokser of weet ik wat

maar zelfkennis is alvast een fijne deugt:D
elk goed forum heeft een chagrijnige, sarcastische zeikerd nodig

Ben wel eens benieuwd welke door
het gros van de synthforumleden
als normaal beschouwd wordt.

De linkse of de rechtse.

Nou, ik denk dat ik wel begin te begrijpen
wat er werd gezegd...

Ik krijg ook tranen in mijn ogen als
ik die rechtse zie...

Goed he?

:confused:

Axel

Attachments

• welke.jpg
    welke.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 91
ik ben voor links!!:)

Hanz, kan je geen poll starten? "Gear vernielen" moet kunnen of kan niet
ben wel eens benieuwt hoeveel procent voor en tegen is op dit forum:)

En Mod zag dat het goed was...

En Mod zag dat het goed was...

Origineel geplaatst door Maks
Hanz, kan je geen poll starten? "Gear vernielen" moet kunnen of kan niet
ben wel eens benieuwt hoeveel procent voor en tegen is op dit forum:)

Op verzoek (afgesplitst van deze thread): https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=30893
Dus: wat vinden wij ervan? Kan het opzettelijk vernielen van gear een artistieke functie hebben?

volgens mij komt het zelden voor dat een artiest zijn synth sloopt, maar dat terzijde ;)
beter opletten...

ja, ik vind het echt te triest voor woorden dat iemand met gear gaat smijten. Teken dat je act zelf blijkbaar niet goed genoeg is om te kunnen imponeren.

Origineel geplaatst door Freakydile
Ik krijg ook tranen in mijn ogen als
ik die rechtse zie...

Goed he?

:confused:

Axel

Stel je toch niet zo aan man. Je hebt het over een commercieel bedacht product dat tonen produceerd..

Stel je toch niet zo aan man. Je hebt het over een commercieel bedacht product dat tonen produceerd..

En ... hoe zou jij het vinden als ik horden space-echo's en TR 808's door zou gaan zagen enkel om te samplen?

that's a little thing called love:D

de meesten hebben dat hier. wen er al maar aan :frons: :P

Hallo, zeker kan relativeren geen kwaad, doe dat dan.

Eet me anders op tussen een broodje met sla en mayo... :W

Relatieve groetjes,

Axel

Ik heb brainpower op Lowlands (2002) ook eens een synth kapot zien slaan. Ik kan niet zeggen dat ik echt onder de indruk was ofzo. Volgens moeten er betere manieren zijn om indruk te maken. Misschien is het de nostalgie die er omheen zit.

Maar........... vaak zijn het gewoon oude barrels die eraan gaan en niet echt nieuw spul ofzo. Er zullen best hier en daar een paar kapotte DX-en te koop zijn die dan echt sneuvelen op het podium.

Back