[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

• Nee! Ocharme... die mooie synthjes...

Stemmen: 23 52,3%
  • Ja! Het zijn maar spullen hoor...

Stemmen: 6 13,6%
  • Alleen als het waardeloze spullen zijn... (MC-303)

Stemmen: 12 27,3%
  • Alleen als het verder een waardeloze act is...

Stemmen: 3 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    44
Ik vind de term 'artestiek' toch wel een beetje vreemd als je iets gaat vernielen. Meestal denk ik bij artestiek aan dingen maken (schilderij, beeld, muziek, etc.).

De meeste 'kunst'(zeker de nieuwere) begrijp ik toch niet. En eerlijk gezegd vind ik de omslachtige beredenaties achter het waarom (de diepere betekenis achter het kunstvoorwerp of de diepe gedachtengang van de maker) van de creaties een beetje raar (lees: dom).
Als er gezegd wordt dat het een symbool van chaotische willekeurigheid in niet visuele realiteit is, vind ik een berg bakstenen in een donkere, afgesloten kamer nog niet kunst en dus mooi.

Maar als je gear vernielt om je zo te 'ontladen' of af te reageren of gewoon voor de lol: waarom niet?

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik vind de term 'artestiek' toch wel een beetje vreemd als je iets gaat vernielen. Meestal denk ik bij artestiek aan dingen maken (schilderij, beeld, muziek, etc.).

De meeste 'kunst'(zeker de nieuwere) begrijp ik toch niet. En eerlijk gezegd vind ik de omslachtige beredenaties achter het waarom (de diepere betekenis achter het kunstvoorwerp of de diepe gedachtengang van de maker) van de creaties een beetje raar (lees: dom).
Als er gezegd wordt dat het een symbool van chaotische willekeurigheid in niet visuele realiteit is, vind ik een berg bakstenen in een donkere, afgesloten kamer nog niet kunst en dus mooi.

Maar als je gear vernielt om je zo te 'ontladen' of af te reageren of gewoon voor de lol: waarom niet?

artistiek is wat de bewonderaar er van maakt :) erg relatief dus. Als ik een koperen buis aan stukken zaag en op een bepaalde manier neerleg en gooi dan kan ik dat ook kunst noemen en artistiek maar ik mol wel die buis:)

'artistiek' is hier niet van toepassing, de titel is verkeerd.

Ik ben van mening dat zolang het spul is zoals dx'en mc-303's e.d. dat het geen fluit uitmaakt. het interesseerd me geen :kont: verder.

Maar zodra die gasten zeldzame spullen gaan smashen voor het vermaak ben je echt fout bezig.
Dan geef je eigenlijk min of meer aan dat je geen fuck geeft om mensen die ook ooit zo'n apparaat zouden willen
bemachtigen.. en decadent is het zeker. Ik heb het filmpje niet gekeken maar, ze smashen toch geen zeldzame spullen aan gort zoals die EMS ?

Heren heren,...(en de twee sf dames natuurlijk)

Even uw aandacht,...

Mocht u nog dierbare of zeldzame gear hebben waarvan u denkt,...dat ga ik slopen,..
Dan kom ik gaarne (tegen een kleine vergoeding) bij u thuis om u daarbij te helpen.

Mochten er nog andere, niet gear gerelateerde apparaten gesloopt moeten worden?
Dan kan ik,... diezelfde dag (tegen een kleine meerprijs) deze ook slopen,..
Of,... als u zelf geen tijd hebt,.. kan ik de apparaten voor u meenemen en dan stuur ik u
(wederom tegen een geringe vergoeding) een of meerdere foto's van de
desbetreffende gesloopte apparaten.

En denk erom,.. Goed gesloopt is niet gesleten!!!!!!!!

MVG,... Bob de sloper :kimono:

Origineel geplaatst door Sander02
Ik ben van mening dat zolang het spul is zoals dx'en mc-303's e.d. dat het geen fluit uitmaakt. het interesseerd me geen :kont: verder.

Maar zodra die gasten zeldzame spullen gaan smashen voor het vermaak ben je echt fout bezig.
Dan geef je eigenlijk min of meer aan dat je geen fuck geeft om mensen die ook ooit zo'n apparaat zouden willen
bemachtigen.. en decadent is het zeker. Ik heb het filmpje niet gekeken maar, ze smashen toch geen zeldzame spullen aan gort zoals die EMS ?

sorry hoor, maar dit vind ik subjectief, op het domme af....
Zolang het een synth is die jij niet pruimt en waar jij geld genoeg voor hebt maakt het geen donder uit, maar als het een bak is die je gaaf vindt en die flink aan de prijs is ben je fout bezig......

Wie weet is de volgende spreker hiero wel fatboy slim ofzo, die knaken zat heeft voor 20 EMS-en en die geen reet om die bak geeft en hakt hij met liefde en plezier zo'n (voor jou) mooie, zeldzame, dure EMS aan gort.

:(

Origineel geplaatst door gemmetje
sorry hoor, maar dit vind ik subjectief, op het domme af....
Zolang het een synth is die jij niet pruimt en waar jij geld genoeg voor hebt maakt het geen donder uit, maar als het een bak is die je gaaf vindt en die flink aan de prijs is ben je fout bezig......

Wie weet is de volgende spreker hiero wel fatboy slim ofzo, die knaken zat heeft voor 20 EMS-en en die geen reet om die bak geeft en hakt hij met liefde en plezier zo'n (voor jou) mooie, zeldzame, dure EMS aan gort.

:(
WHOWOEE!! Go Gemmetje!
pesies, ik vin 't gewoon zielig dat je dingen voor de lol stuk gaat maken. En zeker om op die manier wat meer aandacht te krijgen.

Klote dat je geen SOFTSYNTHS kapot kunt smijten !!!
(Dat zou wel leuk zijn)
:duivels:

Origineel geplaatst door Bass
Klote dat je geen SOFTSYNTHS kapot kunt smijten !!!
(Dat zou wel leuk zijn)
:duivels:
Sla je toch gewoon je monitor aan gort...

ja maar dan kan ik geen GTA3 Vice City meer spelen...:dubbel:

D'r is helemaal niets mis met aggressie maar als je in het moment opgaat en dan dingen kapot moet gaan maken dan vraag ik me af of dit door de samenleving wel geaccepteerd wordt. Dan kun je net zo goed op het podium af gaan staan rukken of zo.
Maar als je je in die toestand niet kan of wil beheersen dan zou ik zeggen dat in je psyche bepaalde frustraties zitten die je ook op een betere manier te lijf kan gaan dan op deze.

Als synthliefhebber vind ik het gewoon stom om synths kapot te maken om welke reden dan ook. En toen ik in 013 Nin zag had ik het prima naar m'n zin totdat die lulhannes synths ging molesteren. Dan heb ik geen perfecte avond meer. Een kapotte DX7 in z'n nek kantie krijgen.

Maar gitaristen mogen wel 3000 Euro Gibsons of Fenders kapot slaan ??

Hmm qua synths is er toch wel degelijk een verschil tussen een DX7 meppen of bv een Memorymoog vind ik hoor!

Origineel geplaatst door Bass
Maar gitaristen mogen wel 3000 Euro Gibsons of Fenders kapot slaan ??
Nee, dat vind ik net zo zielig.

ha ha ha,

tja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie met z'n spullen. Ik persoonlijk vind dat je een beetje voor l*l staat als je zoiets doet!

Maar goed......

Wat ik wel cool zal vinden is, als Wibi Soerjadi na z'n concert z'n vleugel in elkaar trapt.

Ach, weer is het wat anders............8>

Het zijn precies de reacties hier waar men het voor doet, dat slopen.
Zolang het hun eigen spullen zijn zal het mij worst wezen wat ze ermee doen.
NIN mag van mij alles slopen wat ze maar willen, zolang ze er eerst voor betaald hebben, en daar zal ik met veel plezier naar kijken (en luisteren)
Ik moet altijd denken aan de KLF die hun millioen pond in de open haard gooiden. Dat was pas kunst. Pure Horror.
Schitterend.

Origineel geplaatst door Imipolex
Het zijn precies de reacties hier waar men het voor doet, dat slopen.
Zolang het hun eigen spullen zijn zal het mij worst wezen wat ze ermee doen.
NIN mag van mij alles slopen wat ze maar willen, zolang ze er eerst voor betaald hebben, en daar zal ik met veel plezier naar kijken (en luisteren)
Ik moet altijd denken aan de KLF die hun millioen pond in de open haard gooiden. Dat was pas kunst. Pure Horror.
Schitterend.

Deze man begrijpt het. Shockeren is al sinds het begin der tijden één van de vele functies van kunst geweest. Mensen lullen er dan over en er ontstaan meningen van welles en nietes. Heel goed is dat en NIN moet vooral doorgaan met zaken mollen.

Origineel geplaatst door shortwave
Ik vind gear aan gort slaan belachelijk. Zelfs een MC303... die geef je dan maar aan een kleuter om mee te spelen. Goed voor diens muzikale vorming... :dubbel:

Fantastisch idee,..mijn dochterje is bijna 3,..zij kan wel wat gear gebruiken,...
Dus jongens,..vergeet dat kapotslaan,..help mijn dochtertje die alleen maar poppen heeft
en een little people huis.
Ze heeft dringend wat groove gear nodig,..
Financiele hulp is natuurlijk ook welkom,..mail me voor haar spaarrekening nr,...
:doei:

Back