Waarom Doe Je Dat Nou?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bartology

Big member
WAAROM WORDEN LEVENSBESCHOUWELIJKE THREADS ELKE KEER GESLOTEN????
Er mag toch wel gediscussieerd worden over achterliggende gedachten, filosofieen en visies, zeker in relatie tot muziek. We zijn er niet om elkaar te veroordelen. Ik heb het gevoel dat als een dergelijke thread wordt dichtgegooid de vrijheid om je mening met anderen te delen, ook over levensbeschouwelijke onderwerpen, wordt veronachtzaamd!

WEES TOCH NIET ZO BANG!!!

Ik weet wat je bedoelt. Ik vind die discussies soms erg interessant....Maar ik begrijp het ook wel als mensen zeggen dat je je beter bezig moet houden met de onderwerpen waar dit forum voor bedoelt is.
er zijn namelijk genoeg alternatieven:
religieus, politiek, filosofisch etc.......

idd, we proberen meer te sturen richting discussies over oscillators & filters

?

Attachments

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    6 KB · Bekeken: 71
>Pjotr: Waarom?
Het is toch ook goed om te horen wat andere muzikanten beweegt? Iemands inslag, waarden, normen zijn van wezenlijk belang voor muziekbeleving.
Waarom zou je daarvoor binnen dit forum geen ruimte creeren? Waarom heerst daar een taboe op?

Mama, waarom?

Mama, waarom?

Ik vraag me af:

-Waarom is het zo lastig om in dit forum te praten binnen de gestelde kaders?
(geen politiek, geen drugs, geen religie / levensbeschouwing, geen sex, geen warez).

-Waarom proberen de mensen die genoemde topics willen bespreken dat niet te doen op een plaats waar dit wèl kan?
Ik ken zo een aantal plekken waar dit wél is toegestaan.
Dat is nl. een kwestie van keuze en verantwoordelijkheid van de aanbieder.
En aangezien wij zien dat dit soort 'moeilijke' threads vaak eindigen in scheldpartijen, ruzie en een slechte sfeer hebben wij gekozen dit dus niet toe te staan.

-Waarom meent 'men' hier zo vaak een beroep te moeten doen op de 'vrijheid van meningsuiting'?
Als je een brief stuurt naar de Donald Duck over de snor van Hitler wordt deze óók niet geplaatst.
Is dat dan een vreselijke onderdrukking van je grondrechten? Nee. Dat heet redactionele vrijheid. Same here.

-Waarom zoekt 'men' zo vaak de grenzen van de regels op, en roept vervolgens dat er "inconsequent" wordt gemodereerd?
We hebben hier gekozen voor menselijke moderators. Dit heeft dus een bepaalde aangeboren subjectiviteit in zich.
Maar ook willen we niet constant als boze politie-agent door het forum waden.
Dus: in sommige gevallen staan we dingen toe, die de grens van het toelaatbare naderen.
Soms niet, en dat is dus wederom redactionele vrijheid. Het is écht onmogelijk om precies alles in regeltjes te vatten, laten we nou niet doen alsof...

:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RJen
?

Algemene Discussie [overig]

Ja dat is om een uitlaatklep te bieden, om het forum ook een beetje luchtig en prettig te houden.
En op deze manier is er een plek waar we off-topic zaken heen kunnen verplaatsen. Zo blijven de informatieve forums schoon en hoeven niet-bezwaarlijke onderwerpen niet helemaal verwijderd te worden.

Origineel geplaatst door Hanz
Als je een brief stuurt naar de Donald Duck over de snor van Hitler wordt deze óók niet geplaatst.
Is dat dan een vreselijke onderdrukking van je grondrechten? Nee. Dat heet redactionele vrijheid. Same here.

toen ik een jaar of 10 was, had je in de Donald Duck altijd van die tekeningen van bekende mensen met eendensnavels (in die tijd vooral B.A. Duck, MaDucka of Michael Duckson).
ik besloot iets anders te doen en had een hele grote, vrij realistische piemel getekend met een snavel erop. die wilde ik opsturen naar de Donald Duck. mijn ouders hebben een tijd lang niet meer kunnen praten of werken omdat ze dubbel lagen van het lachen, en spoorden mij aan om de tekening op te sturen, wat ik vervolgens deed.
na enkele maanden begon ik wantrouwig te worden over de plaatsing van mijn tekening in het Vrolijk Weekblad. ik heb toen een (voor een tienjarige) hele boze brief geschreven over mijn rechten en censuur.
gelukkig heb ik ouders die mij een beetje konden kalmeren, anders was ik op de fiets naar de redactie gereden om een verklaring te eisen.

dit is een waargebeurd verhaal.

the end.

Prachtig verhaal... :D

Kunnen we de discussie HIERRRR voortzetten? Dank U!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back