Religie toegestaan als onderwerp?

Religie toegestaan als onderwerp?

• Omdat niet beledigende onzin geen negatieve sfeer op het forum heeft zolang het niet op de voorgrond

Stemmen: 5 13,5%
  • Omdat religie de sfeer wel negatief kan verpesten. Kijk maar naar 75% van alle oorlogen.

Stemmen: 16 43,2%
  • Omdat moderators machtig zijn, onconsequent handelen, facisten zijn, de democratie op alle mogelijke

Stemmen: 8 21,6%
  • Anders namelijk..

Stemmen: 8 21,6%

• Totaal aantal stemmers
    37
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Pim
?? Er zijn zelfs aparte forums voor opgezet: Hardware; Softsynths, Plugins, Overig Software, Uitgaanstips etc.
I don't get it.

Ja klopt, misschien dat je me toch niet begrijpt :)

Uitgaanstips ?? Livesets en dergelijke optredens ?
Computers : nee , Software -synthese : ja

Origineel geplaatst door D-mike-E
maar wel graag een beetje nuanceren... heeft het indirect met muziek te maken? Ik denk in dit geval wel.

:engel:

verder een mooi betoog
maar wat is er toch met dat relatie met muziek.
Het is een synthforum , geen muziekforum. Het gebruik van de synthesizer staat centraal.
Dus vraag je eerst af , heeft het met het gebruik van de synth te maken, voordat je je afvraagt of het iets muziekgerelateerd is. Ga het dan zelf maar eens nuanceren.

Origineel geplaatst door n0_key
Wel.

Een VCO of DCO is voor mij en anderen wel een religieuze overweging. Pas maar op, je begeeft je weer op glad ijs, synthesizers en muziek zijn religie...

dan mag jij het dus niet meer over de keuze VCO of DCO hebben. Religie is immers niet toegestaan op het synthforum.

ha !

er is een verschil tussen PC-problemen die elke thuisgebruiker heeft (zoals , hoe sluit ik mijn muis aan , of hoeveel geheugen past er maximaal op mijn moederbord) en software problemen die softsynth gebuikers hebben (zoals, mijn midi-controller werkt niet in Logic of Cubase)

Mods mogen alles moderreren wat ze willen. Als je het daar niet mee eens bent dan staat het je vrij om weg te gaan en weg te blijven.
Je kunt je voorkeuren aangeven en mods kunnen daar rekening mee houden (of niet).

En als het merendeel van de leden dit soort geneuzel niet ziet zitten dan lijkt het me logisch dat de mods terwille van die meerderheid dit soort discussies niet toestaat.

Computers nee??

Nee, over het algemeen is het niet de bedoeling dat we het op het synthforum dagelijks en veel over computers hebben.
Over synth-gerelateerde software en daarbij behorende hardware (midi controllers, geluidskaarten e.d.) uiteraard wel.

wat fuse zegt.

Als je niet tevreden bent met onze speeltuin , mag je uiteraard een andere opzoeken.
En als je je stoort aan de trampoline, dan kijk je er maar niet naar.
Je mag niet klagen als je er van ons niet in mag motorcrossen.

Syntforum voor synthesizers!!!!!

De rest is bijzaak. Dus oprotten met threads over computers, sport, politiek, en al de andere dingen die hier geen ruk mee van doen hebben. Hier zijn genoeg forums voor die zowel kwalitatief als kwantitatief synthforum.nl matchen. Dit alles zijn onderwerpen dit meningen dusdanig polariseren dat er niet normaal meer over synths gepost kan worden. Van mij mogen dan ook al de fora behalve het hele hardware en het subforum softsynths het museum in. Dan hoeven we dit soort onzinnige post niet iedere week te behandelen. Gisteren een waarom pc en mac gelul thread, vandaag dit, morgen weer, flikker toch lekker op! Gadverdamme!

Synth's zijn alles, de rest is bijzaak!!!!

Origineel geplaatst door bikkel
Als ik mijn mening over religie ga uiten trap ik gegarandeerd keihard op een paar pikken van mensen die ik verder best aardig vind.

^with stupid.

Kijk, een groot deel van NL of misschien zelfs BE gaat niet naar de kerk of zegt "nou ja, er zal gerust iets zijn, maar daar hoef ik niet voor langs de deur". En precies - dat is 't 'm. Je hoeft er niet mee langs de deur. Verder kan oorlog vrijwel altijd terug op honger naar macht en hebzucht geleid worden; religie is een mooi excuus om het volk op te hitsen en te overtuigen, maar hoeft niet de motiverende factor te zijn.

En trouwens, wat boeit 't mij wat iemand gelooft? Da's geen kwestie van desinteresse, da's mijn kwestie van het respecteren (lees: met rust laten. Ik heb nog steeds de vrijheid van meningsuiting en keuze om het onzin te vinden) van wat die persoon denkt.

Waar wil je dan over praten? Niets dat theologen de afgelopen 2000 jaar niet hebben behandeld.

Politiek is zo mogelijk nog erger; in plaats van onzichtbare vrienden hebben we hier te maken met zichtbare vrienden ;). Als je je vrienden wil kwijtraken, start dan een verhitte discussie over politiek of religie. Succes gegarandeerd, hoe voorzichtig je ook bent met het niet op zieltjes willen trappen.

Ik zit zelf ook nog op Gathering of Tweakers en Harmony Central. Ik was een geregelde bezoeker van Open Jam waar dit soort spul werd toegestaan; en reken er maar op, dat wordt/is lelijk. Fundamentalisme maakt meer kapot dan je lief is. Op W&L in Tweakers is het nu wat doodgebloed; elke newbie die vraagt of god nou wel of niet bestaat zonder motivatie word doorverwezen naar de FAQ waar deze oorlog al is gevoerd.

Owja, nogwat - dit dingetje van Neon was volgens mijn nooit zo bescheiden mening niet zo'n geweldige topicstart (nou hebben we ook genoeg waardeloze topicstarts over synths, maar okee). Veel mensen hier hebben die bus wel eens gezien, hebben (terecht) gedacht "nou, nee dank je, ik ga lekker feesten". Ik kan me zo eigenlijk niet indenken dat je een opbouwende discussie zou kunnen krijgen, behalve als je replies als "die verdomde zwartkousen weer" opbouwend vindt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Kerkorgels! :)
Met een latency van soms 400 ms en het veranderen van de toonhoogte als je akkoorden speelt! :). Verdorie, kerken hadden het gelijk goed moeten aanpakken en in plaats van zo'n bakbeest een modular er neer moeten zetten. Vervolgens misdienaars die je de patchkabels aangeven en een met goud beslagen ladder om bij de hogere modules te komen ;).

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Syntforum voor synthesizers!!!!!

De rest is bijzaak. Dus oprotten met threads over computersSynth's zijn alles, de rest is bijzaak!!!!

persoonljke mode :

IDD, dus ook geleuterthreads over softsynths, Fruityloops, Reason , Reaktor en al dat soort troep mag weg...;

Synthesizers/drumcomputers zijn voor mij Rolands, Moogs, Korgs, Oberheims, Novations enz.......gewoon ECHTE apparaten met knoppen, electronica ingebouwd, een karakter, een toetsenbord of 19", en elk hun eigen charme....:okdan:

Ik heb nu snel even wat onderwerpen geselecteerd die niets met synthesizers te maken lijken te hebben.

Kermis Ballen, gestart door Johnny Busca.
Satanisme achter muziek - Neon Vomit.
Priemgetallen
Op welk liedje heb je voor het eerst 'het' gedaan?
[Athlon 64] nieuwe generatie PC's

Als dit allemaal kan volgens de moderatoren, waarom dan niet "Satanisme achter muziek"?

Ik heb nu snel even wat onderwerpen geselecteerd die niets met synthesizers te maken lijken te hebben.

Kermis Ballen, gestart door Johnny Busca.
Satanisme achter muziek - Neon Vomit.
Priemgetallen
Op welk liedje heb je voor het eerst 'het' gedaan?
[Athlon 64] nieuwe generatie PC's

Als dit allemaal kan volgens de moderatoren, waarom dan niet "Satanisme achter muziek"?

Zie antwoord drie in de enquete ;)

Omdat mensen elkaar de afgelopen paar duizend jaar niet elkaar de kop hebben ingeslagen over dat soort dingen :). Wat trouwens het "wetenschappelijk bewijzen dat god bestaat" betreft in je vorige thread; iemand heeft 't wel geprobeerd. Punt is alleen dat hij begon met 50/50 en van daar uit omhoog heeft gewerkt (en zo is het dus makkelijk. Aan de andere kant kun je dat dan ook weer gebruiken om te bewijzen dat de Onzichtbare Roze Eenhoorn bestaat).

Origineel geplaatst door Yoozer
Omdat mensen elkaar de afgelopen paar duizend jaar niet elkaar de kop hebben ingeslagen over dat soort dingen

We hebben toch moderatoren die er voor zorgen dat we het netjes houden?

Maar even voor alle duidelijkheid: ik wil niet pleiten voor nog meer versnippering op het forum. Ik ben een synthesizer hardliner. Maar als je bijzaken toestaat dan moet je dat consequent doen.

Maar als je bijzaken toestaat dan moet je dat consequent doen.

Pim, ben je bekend met de term "mensenwerk"?
Ben je serieus van mening dat het hele leven in regeltjes te vatten is, zonder dat er sprake is van "interpretatie"?
Zo ja, dan zou ik je willen aanraden eens in gesprek te gaan met wat mensen bij Justitie.
Het schijnt dat die domoren daar er héél anders over denken... tsk tsk tsk... ;)

Origineel geplaatst door Bass
persoonljke mode :

Om heel eerlijk te zijn geef ik geen zak om jouw persoonlijke mode. Als je maar niet gaat lopen zieken in draden waar je gewoon buiten moet houden. Als jij van anderen verwacht dat ze zich netjes gedragen mogen wij dat ook van jouw verwachten. En wat je voor de rest doet zal allemaal wel.
Als wij het over softsynths hebben en de mods doen gezellig wel mee dan mag het gewoon.

Als er over politiek geluld wordt dan doen mods niet mee en sluiten ze die draad. En DJ draadjes worden weggehaald (uit zicht). Daar kun je NIETS aan doen. Zeuren, zeiken, dreigen helpt allemaal niet.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back