NI Elektrik Piano

ikke

Ouwe rot
Deze plug is gewoon TOP!! Hij klinkt super-deluxe-goed! Hij gebruikt niet veel van je CPU! Je moet enkel min. 1gb geheugen hebben anders kan je de grote 800mb banken niet laden. (Windows vertelt me nu al dat ik te weinig memory heb als ik die grote Mk1 load en ik heb 1024mb..).
Soit.. Ik heb nog geen echte Fender Rhodes gehoord (althans, niet live voor me..) maar ik denk niet dat ik hem nog zal kopen na deze prachtige vsti!
Mn lievelingsinstrument in een box, ready to take anywhere!

Top! :)

En nu nog leren spelen natuurlijk. :D

:biertje:

Ik heb 2 gig ramgeheugen en ik krijg dezelfde melding.

Misschien een bugje ofzo?

lijkt me voor een rhodes piano enorm veel... de rhodes die ik bespeeld heb kent geen velocity waardes. En was mono output. Als je iedere toets 10 seconden op cd kwaliteit sampled mono dan kom je nooit aan 800MB. Zelfs niet stereo. Nog niet eens de helft.
Plus ken geen media die 800 MB kunnen dragen :) CD krijg je nooit op 800MB precies vol ;) VInd het maar onzin:)

Slipperman, welke rhodes heb jij bespeelt dan? Alle fender rhodes piano's die ik in mijn leven gezien en bespeeld heb waren allemaal zeer dynamisch kwa velocity (aanslaggevoeligheid) .. daarin ligt juist het karakter.
Pak je een aantal velocity waardes .. bijvoorbeeld 5, en de releasesamples daarbij dan wordt het rekensommetje vanzelf meer :geslaagd:

Origineel geplaatst door Chielio
Slipperman, welke rhodes heb jij bespeelt dan? Alle fender rhodes piano's die ik in mijn leven gezien en bespeeld heb waren allemaal zeer dynamisch kwa velocity (aanslaggevoeligheid) .. daarin ligt juist het karakter.
Pak je een aantal velocity waardes .. bijvoorbeeld 5, en de releasesamples daarbij dan wordt het rekensommetje vanzelf meer :geslaagd:

geen idee welke mark h et was. Was die bij van gorp in de winkel. Echter moest hard rammen. VInd het behoorlijk klote spele Zacht indrukken is gewoon geen geluid... (of is die kapot dan?)

6track:

Als de Mk2 Saturator niet geladen is: 0mb in use
Als de Mk2 Saturator wel geladen is: 668mb in use

Slipperman: De Elektrik Piano komt uiteraard met 3 cd's! :stupid (In totaal 1.8 GB)

niet als je het aantal velocitylayers op 7 zet en rekening houdt dat samples van de lagere toetsen ook wel eens meer dan 10 seconden zouden kunnen zijn ... echt simpel en abstract kan je dat niet berekenen omdat de lengtes per toets verschillen. Plus het feit dat elke toets met en zonder sustainpedaal gesampled kan worden waardoor je die 300 mb weer maal 2 kan doen .. dan komt het toch nog aardig in de buurt :-)

Maar goed, een rhodes kan niet niet aanslaggevoelig zijn .. net zoals een gitaar en een piano dat niet zijn.

Zie hier de specs van de presets
http://www.native-instruments.com/fileadmin/redaktion_upload/pdf/elektrikcontent.pdf

Origineel geplaatst door 6 trak
ik hoor het al weer... ti'z gewoon een ontzetten duur product als je ziet wat je er allemaal voor moet aanschaffen...

een volledige pc aan 1 instrument opofferen is way beyond normal...

dat is zeker zo!

:) Deze plug in je host gebruiken, zou ik niet doen.. Je kan op die andere pc nog andere plugins gebruiken natuurlijk. t Is maar hoe je het bekijkt. De NI Epiano kost 170euro, een pc van rond de 1500mhz.. wat kost dat nog?! Enkel het geheugen en de soundcard is prijzig (alhoewel, nu met die emu kaartjes van 99 euro ;) )

tel alles eens bij elkaar op dan... en noem mij eens het voordeel t.o.v. een 'kant en klaar' (fysiek in een bakkie dus)...
je moet tevens niet vergeten dat je die 'rommel' ook telkens weer moet inladen... ga er maar aan staan!

vind het ook niet echt getuigen van een synthese technisch hoogstantje, en dan heb je maar 1 instrument...
nou erm lekker hoor zo'n soft-rompler...

Laatst gewijzigd:
volgens mij issie ook 24bit trouwens...
ik weet niet hoe ie dat doet met een 16bit asio host

Heb even de demo's van de NI site beluisterd. Klinkt inderdaad waanzinnig. Maar als ik lees wat voor specs je computer aan moet voldoen is een nieuw laptap een vereiste om er voor het echie mee te gaan spelen. Je kan er dus niet zo gauw de planken mee op, kan je altijd nog met zonnebril bij kaarslicht lekker spelen, thuis.

Origineel geplaatst door 6 trak
tel alles eens bij elkaar op dan... en noem mij eens het voordeel t.o.v. een 'kant en klaar' (fysiek in een bakkie dus)...
je moet tevens niet vergeten dat je die 'rommel' ook telkens weer moet inladen... ga er maar aan staan!

nou ga ik dan toch eindelijk eens iets VOOR software zeggen... 8)

Qua prijs is zo'n stukje soft natuurlijk altijd interessant ! Een prijsvergelijking maken tussen dit pakket + kompjoeter en een Rhodes slaat helemaal nergens op. De kompjoeter kun je altijd ook nog voor andere softsynth's gebruiken (misschien niet tegelijk), en dit softwarepakket bevat wel wat meer als alleen rhodes-samples.

In een discussie over gebruiksgemak en hands-on controle heb ik nou ff geen zin :D

Back