John (Veldhoven) en Peter (Emmeloord)

JohnnyBusca

rocket scientist
Laatst gewijzigd:
ha johnny,
klopt. ergens in de polder. heb je hem daar gekocht? (of zit het nog anders?!) een tijdje terug nog voorgesteld ze terug te kopen (ging me vooral om de protone), maar toen was de syntrack niet te koop. protone vind ik toch de leukste (van die 3 dan). eigenlijk zijn ze geen van drie geweldig, maar wel leuk en toen ze uitkwamen, was het weer eens wat anders dan al die zwarte roland en korg bakken. en dan mag er wel een steekje los zitten af en toe.

Spectral Audio

Spectral Audio

Hee Leo.. Leuk dat je er ook bij bent.

Wat betreft Spectral Audio bén ik het een beetje met je eens. Echt geweldig zijn die bakken niet.. maar het is zeker weer eens wat anders.

Persoonlijk vind ik de Protone erg 'iel' klinken.. de Neptune heeft wat dat betreft al wat meer power. Het filter heeft duidelijk zijn eigen karakter.. en vooral het Midi-syncen van je LFO is ontzettend leuk !

Okee! Je moet de Spectral's ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een ATC. Andere prijsklasse.
Voor mij persoonlijk zijn het erg bijzondere bakken, omdat het 19" bakken zijn en alles onder een knop zit. Zo kun je snel experimenteren en daar heb ik persoonlijk veel van geleerd.
Ik denk dat ik mede dankzij de Neptune meer inzicht gekregen heb in de opbouw van synths.
Daardoor heb ik nu veel meer aan bijvoorbeeld een modular ect.

Inderdaad, de bakken komen uit de polder. Eerst wou hij de syntrack niet weg doen, maar een poosje later mailde hij me dat ie hem toch weg deed. Dus twee keer naar de polder! :-)

Toen hebben we ook maar meteen zijn Neptune meegenomen. Je setje staat dus nu in Venlo.

Nu heeft ie een Oberheim OB-mx te koop staan. Peter is een relaxe gast.

Peter is zeker een relaxte gast, geen twijfel. Maar die OBM-X heb ik dichter bij jullie in de buurt (Veldhoven!!) toch wel goedkoper gezien, een tijdje terug, 2500 voor een 6-voice (of 8-voice) en dat is toch wel iets relaxter dan een 2-voice.

De wereld is klein

De wereld is klein

John uit Veldhoven.. haha.. leuke vent is dat. Hij had ooit een stuk of 10 (!! ik overdrijf echt niet) MS-10's en 20's staan in een hoekje..

"ach ja.. die spaar ik.. "

ik heb me 808 van john
prima gast hoor

ik geloof dat ik nooit iets van john heb gekocht; wel verkocht, inderdaad ook 2 x een ms20.... de derde keer wou ik er teveel voor hebben naar zijn zin en toen was het meteen mis. john boos. verder is-ie helemaal ok, hoor, en zijn spullen en prijzen zeker. pas zag ik op marktplaats nog wat flauw gedoe met advertenties waarin john een beetje zwart gemaakt werd, en iets van 'koop bij music house en niet.....' wat een gezeur soms.

De laatste tijd horen we maar bar weinig van John. Is ie nog actief?

Laatst gewijzigd:
Hij bied al maanden lang de zelfde spullen aan. Het loopt niet echt lekker meer met de handel volgens mij.

john maakt zich daar volgens mij niet zo druk om; hij heeft andere dingen te doen. af en toe ververst hij de advertentie, zet wat andere spullen bij de (te dure) 5000s en de(achterhaalde) yamaha kaart en wacht gewoon af.
over john hoef je je geen zorgen te maken.

Back