Moderatie nieuwsforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bericht door een moderator:
Sorry maar je leest echt wat je wilt lezen. Er is duidelijke uitleg gegeven en je wilt het gewoon niet zien.

Nogmaals: PB's publiekelijk posten is in geen enkel geval toegestaan, normaals gesproken zou dit een berisping betekenen en die heb je niet gehad omdat er tegelijkertijd ook een misverstand was ontstaan.

Nu probeer je alsnog de moderators negatief neer te zetten omdat je je zin niet kunt krijgen, over kinderachtig gesproken.

Dit topic gaat inderdaad dicht, er is niets meer toe te voegen.

Wel nieuws/Geen nieuws

Wel nieuws/Geen nieuws

Goedemiddag,

Na gister een thread geopend te hebben in de nieuws sectie kreeg ik een bericht met de tekst dat het beoordeeld zou worden door een mod.
Ok duidelijk, geen problemen mee.
Hoe voorkom je anders dat vreemde troep op de fp zetten.

Wat ik alleen niet snap is het volgende:

-Hoe weet ik, wat geen nieuws is en wat wel, voordat ik mijn tijd vergooi aan het aanmaken van een thread ?

-Waarom is het zo dat, als een mod in al zijn wijsheid besluit iets niet goed te keuren, je hiervan niet van op de hoogte wordt gesteld ?
Dat ik weet waarom het niet ok is zodat ik het niet nog een keer doe bijvoorbeeld.

-En als laatste, waarom is er niet een categorie voor nieuws dat niet per se op de voorpagina hoeft ?

Ps:
Ik vond al een eerdere thread die over de voorpagina ging en inmiddels gesloten was.
Het lijkt me duidelijk dat ik niet uit ben op een herhaling deze thread, ik wil slechts op een fatsoenlijke manier van gedachten wisselen en antwoord op mijn vragen.

Mvg NP

title%20silence.jpg

Ieder geval 1 iemand die reageert.

@audiocollage
Je hebt hier ook ervaring mee :D

Het is gewoon raar dat je een post maakt en dat ie vervolgens in het niets verdwijnt.

Beste Negative Plus,

Deze feedback is nu pas onder onze aandacht gekomen en dit is natuurlijk slecht. Je "klacht" is iets waar we al langer mee stoeien en ik ben het 100% met je eens dat dit niet correct is.

Ik ga proberen deze discussie weer eens een klap te geven om hier duidelijkheid in te krijgen.

Excuses voor de veel te late reactie.

Antwoord op je vragen:

Hoe weet ik, wat geen nieuws is en wat wel, voordat ik mijn tijd vergooi aan het aanmaken van een thread ?

Nieuws wordt alleen gepost indien het geverifieerd is. Geruchten etc worden niet geplaatst.
Daarnaast moet een nieuwsitem wel enigszins nieuwswaarde hebben en ook wat inhoud bevatten.

Dus niet:

"Native instruments komt met een nieuws synth genaamd: "weetikveelwat" en dan verder geen plaatje, url of informatie.

In principe in het wel de taak van een nieuwsmoderator om een nieuwspost aan te vullen met een plaatje/screenshot en zo compleet mogelijke informatie. Het is dus ook weer niet zo dat het kritisch is dat je een half opstel schrijft.

-Waarom is het zo dat, als een mod in al zijn wijsheid besluit iets niet goed te keuren, je hiervan niet van op de hoogte wordt gesteld ?
Dat ik weet waarom het niet ok is zodat ik het niet nog een keer doe bijvoorbeeld.

Dit zou idealitair wel moeten gebeuren maar omdat dit momenteel niet automatisch gaat komt het voor dat men het vergeet. Wij zijn zelf ook erg geinteresseerd in een betere oplossing om dit te doen.

-En als laatste, waarom is er niet een categorie voor nieuws dat niet per se op de voorpagina hoeft ?
Dat is iets waar wel iets voor te zeggen is. Nu is er de scheiding "wel nieuws | geen nieuws" maar wellicht is het een goed idee om de scheiding "Voorpagina nieuws | wel nieuws | geen nieuws" te maken.

Laatst gewijzigd:
Oh ok over het hoofd gezien, kan gebeuren, no worries.

Ik zou zelf zeggen maak gewoon 2 secties, 1 met nieuws waar alleen gebruikers in kunnen posten, en 1 met nieuws voor de front page hier is het dan niet mogelijk om direct als gebruiker in te posten.

Als een mod een nieuws bericht van een gebruiker belangrijk genoeg vind kan hij het zelf verplaatsen naar de front page.

Hoe dan ook vond ik het vroeger beter, toen werd er voor mijn gevoel wat minder vaak ingegrepen als het om het nieuws op de front page ging.

Als er wat duidelijkheid is horen we het wel.

Alsnog bedankt voor de reply laat of niet :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back