Wat was jou eerste synth???

Slipperman

Rooibosje iemand?
Vraagje:

Wat was jou eerste synth???

Lijkt me wel interresante topic voor de zinloze discussies.

Bij mij word het een DX7 (niet echt voor beginners maar goed)

Ik speel nu trouwens al wel op een E14 (Roland) Wel degelijk voor beginners.

XP-80

XP-80

Mijn eerste synth was een Roland XP-80. Eerste muziek-instrument overigens een piano.. maar dat telt niet denk ik (alhoewel.. 88 oscillators.. doe dat maar eens na).

Een Casio VL-one.. Die heb ik nog steeds. Daarna een of andere elektrisch orgeltje, daarna YAMAHA keyboardje. De eerste 'echte' module was de Roland MC-303.

Yamaha SHS-10 keyboardje, daar probeerde ik "speedy-j - pullover" op na te spelen en kort daarop ook de MC-303.
Maar daar was ik snel op uitgekeken...
De AN1x was m'n eerste echte synth.

hmm.. Toen ik 16 was kreeg ik een PortaSound 570 hahahaahaa...

serieus:
Mijn echte eerste was de Noavtion Nova.. Leuk ding.

Arv

kawai K1 mk2, gebruik ik nog steeds als masterkeyboard en lekkere 8bits soundsource....zonder K1 presets geen LFO klassiekers op Warp ;) .....maar eigenlijk de Casio CZ101 die ik altijd in de Wehkamp catalogus zag staan ;)

Olaf

mijn eerste gear/synth was een DX-7. Niet dat je met alleen een DX-7 bijzonder veel kunt, dus hij heeft toen ook veel onder mijn bed gelegen ;)

Mijn eerste synth was een roland jupiter 8....jaar of 10 geleden
aangeschaft voor FL400(!) van de broer van een vriend van me...was een synthmuziekfreak en ging toen helemaal digitaal....ik citeer: "al die analoge bagger, wat moet je dr mee"
ik blij.....wist echter toen helemaal niet wat je met zo'n ding kon en zat er alleen een beetje mee te spelen...tot ik een een vage kennis vertelde dat ik zo'n ding had....die bood me 600 piek voor dat ding.....heb ik dus gedaan....jullie begrijpen dat ik daar inmiddels nog steeds ziek van ben.....:)

Kawai K1 (daarvoor een Hohner PK120 maar da's een keyboard en geen synth)
Die kawai's zijn gewoon lekker, alleen veels te weinig stemmen.
Toen de SY22 maar gekocht (weinig inruil voor die kawai gekregen)

Sindsdien is het alleen maar bergopwaarts gegaan. ;)

Mijn eerste "echte" synth (na een yamaha psr38) was ook al een DX7.... Toen ik hem kocht dacht ik; Nu ga ik ook brute geluiden en muziek maken, maar dat viel behoorlijk tegen. Ik zag mezelf al virtuoze Vangelis-muziek maken, maarja veel verder dan de presetgeluiden aanpassen kwam ik niet. (veel teveel submenu's en onduidelijke funties)

Een paar jaar later heb ik hem geruild tegen een Juno60 (en die heb ik nog steeds) Een verademing; schuifjes ipv. drukknopjes met menu's.

eerste keyboard: Yamaha PSR-16
eerste synth: Roland D-5
eerste sampler: Ensoniq Mirage
eerste analoge synth: Juno-60

..in deze volgorde...

equate

Mijn eerste synth was (en is) een yamaha An1x.

Ik ben nu druk aan sparen voor de volgende, ik weet nog niet wat het precies gaat worden (virus of nova of toch iets anders).

Eerste instruent (keyboard): Yamaha psr4600

Eerste echte bak: MC303

Eerste echte synth: Korg MS20

Zojuist mijn eerste VA aangeschaft: Korg MS2000R

De Yamaha CS1-X... dacht toen wel de hits te kunnen maken na een lange trackerperiode... maarja... ben nog steeds niet bekend ;)

M'n eerste was de Roland MC303
Daarna de Yamaha An1X.

Je moet me trouwens niet vragen wat m'n laatste stukje gear wordt ;)

R.

eerste synth: Yamaha rm1x
eerste sampler: Akai S20

huidige setup: Yamaha rm1x met een Akai S20 sampler ;)

Pulse, en morgen als het goed is een NordRack2. :)

Back