Hardware aansluiten, maar hoe

Origineel geplaatst door Coady
Iedereen vindt die virusjes wel geil geloof ik he :P
(line-in van mn geluidskaart is al in use trouwens :P)

Wat je kunt doen is hetgeen wat nu in je line-in zit gewoon in de inputs van je virus stoppen en de output van je virus naar de line-in van je computer. En dan heb je dus geen mixer nodig.

Ik heb een mixer gekocht toen ik 3 synths had.. Voorheen gewoon allemaal op elkaar aangesloten. (

ah zo.. hmm da's best wel een goedkope oplossing eigenlijk

vraag me af of die line-in van de virus bedoelt is voor 2draaitafels en een Xbox

ah zo.. hmm da's best wel een goedkope oplossing eigenlijk

vraag me af of die line-in van de virus bedoelt is voor 2draaitafels en een Xbox

Als je het filter van de Virus loslaat op de output van je draaitafels is dat niet alleen mogelijk, maar zelfs erg interessant! En je Xbox, nou ja, waarom ook niet :D

Een Virus is nou niet echt een beginnerssynth, zowel qua specs, prijs en bediening.

Maar ja, het is net als op tweakers. Wat er ook wordt gevraagd, het antwoord daar is altijd php/mysql of linux. Hier is het standaardantwoord altijd; Een virus. ;)

ow cool. ja dan kan ik natuurlijk de effecten van de virus gebruiken in mn sets :):)

nu nog een goeie 2ehands viirus vinden voor een scherp prijsje ;)

thnx voor de hulp weer allen :)

Origineel geplaatst door OnAcid
Een Virus is nou niet echt een beginnerssynth, zowel qua specs, prijs en bediening.

Maar ja, het is net als op tweakers. Wat er ook wordt gevraagd, het antwoord daar is altijd php/mysql of linux. Hier is het standaardantwoord altijd; Een virus. ;)

php/sql en linux is easy :P

Ik heb een shitload aan vsti's die ik altijd gebruik... die zullen kwa bediening toch niet zoveel verschillen van echte synths toch ?

Origineel geplaatst door OnAcid

Wah!?? :( WEL WAAAR! is m'n aller-aller-eerste synthje ooit en ik heb er NOOOIT spijt van gehad, en sterker nog: het is nog steeds de beste die ik heb. Waarom zou je met goedkopere, minder-uitgebreide zooi beginnen? daaaamn!

Het is voor mij gewoon dé rolls-royce onder de synths.. :mega:

Ok.. nu ga ik ophouden met virus-fetish.. :bekdicht:

php/sql en linux is easy :P

Ik heb een shitload aan vsti's die ik altijd gebruik... die zullen kwa bediening toch niet zoveel verschillen van echte synths toch ?

Nee, als je dat onder de knie hebt kun je ook makkelijk met een hardware synth overweg.

Nou dan wordt het toch maar zon virus denk ik.. maarehm, Virus B,,, Virus C,, Virus Indigo.. wat is het verschil ertussen (behalve de prijs uiteraard) en welke kan ik het beste nemen ?:)

Nou dan wordt het toch maar zon virus denk ik.. maarehm, Virus B,,, Virus C,, Virus Indigo.. wat is het verschil ertussen (behalve de prijs uiteraard) en welke kan ik het beste nemen ?:)

De Virus C.

Aleen die is denk ik een beetje te duur voor je..

De Indigo zijn er ook meerdere van, ik heb m zelf niet maar volgens mij komt het gewoon neer op een Virus A, B of C met een klein keyboard.

Ik zou gewoon voor de B gaan, of als je ongeveer 1700 euro te besteden hebt de C, ik ben m nog niet zo vaak 2e hands tegengekomen en dan nog zal ie best duur zijn..

De verschillen kan je op de site van Access opzoeken.

acces

de B heb ik voor 700,- eu zien staan 2e hands... is dit goedkoop of valt t mee ?
(kan de nieuwprijs niet vinden)

Het grootste voordeel van de Virus C ten opzichte van de B zijn de stemmen, de C heeft er 32 en de B 16. Dat komt erop neer dat je met de C veel meer, en veel complexere geluiden tegelijkertijd kunt gebruiken. Zeg maar 2 keer zoveel..

Vooral als je maar 1 synth hebt, ga je zelfs met de Virus C al snel stemmen te kort komen, laat staan als je er maar 16 hebt. Dat was voor mij de belangrijkste reden om voor de C te kiezen i.p.v. de B.

Een ander verschil wat ik erg handig vindt, is de interne equaliser, die de B niet heeft. Zo heb je eigenlijk helemaal geen mixer nodig..

Dus er zit wel degelijk verschil tussen de Virus B en C..

Er is nu wel een ge-upgrade versie van de B, die heeft 24 stemmen en kost iets van 1300,- De nieuwprijs van de originele Virus B was geloof ik ook wel iets van 1700,-

Maar ik zou proberen m voor 600,- te krijgen..

ga naar de winkel en probeer uit wat er bij je past.
en als je voor- of achteraf meer diepgaande info nodig hebt dan lees je lekker de handleiding!, toch? :yamaha:

Ben ook al handleindingen aant lezen van synths.

er is hier overigens geen een winkel in de buurt (lees: binnen een radius van 100km) die zulke apparaten verkoopt :(

vlissingen. .dan moet je toch naar rotterdam denk ik. (dat moet vanuit hier ook :)) gelukkig hebben we een NS in ons landje; gewoon een dagje voor uittrekken en veel uitproberen! hartstikke leuk ook nog (naja, meestal).

dan ga ik aan t eind van de vakantie maares langs feedback... moet je daar ook een afspraak oid voor maken, of kan je gewoon langswippen ?

Zo... topicschop!

Ik ga hier maar verder met mn midi-hardware vraagjes om de rest van t forum niet te veel te bevuilen.

Ik heb nu een Yamaha CS6x synth staan. Met Cubase SX kan ik m nu via MIDI besturen (in FLstudio niet, maar dat is even niet erg).
Nu is t wel heel grappig enzo dat je met je computer zo'n synth kunt besturen... maarerhm, wat heb je er nu eigenlijk aan? Het lukt me namelijk niet om meer dan 1geluid tergelijk uit dat ding te toveren (hij's wel multimembraal geloof ik).

Iemand die me kan helpen hiermee ?

t.i.a.

Nu is t wel heel grappig enzo dat je met je computer zo'n synth kunt besturen... maarerhm, wat heb je er nu eigenlijk aan?

:D lol
sorry, ik vind het echt geen stomme vraag hoor, integendeel, k moest alleen een beetje lachen toen ik het las. Om op dit forum te zeggen: "Ja, das natuurlijk leuk, MIDI, maar wat is nou het nut ervan?".

maargoed even mijn antwoord. k moet er wel bij zeggen dat ik de CS6x zelf niet ken, dus over die multitimbraliteit kan ik geen uitsluitsel geven.

Het nut van een synth besturen met MIDI heeft vele aspecten, die per synth verschillen. Het is natuurlijk zo, dat als je maar 1 synth hebt staan, en verder geen VST's gebruikt (virtuele synths, maar dat wist je vast al), dat het aansturen van je synth met cubase misschien niet zo heel veel nut heeft. Maar het is natuurlijk wel zo dat je makkelijk gecomponeerde stukjes muziek in midi kan opslaan, en daarna kan bijschaven. Of als je geen paino kan spelen, dan is MIDI natuurlijk bij uitstek het juiste middel om toch je muzikale ideeen om te zetten in daadwerkelijke muziek.

Het wordt natuurlijk pas echt leuk als je meerdere instrumenten (of meerdere stemmen van je CS6x, mocht ie toch multitimbraal zijn) gaat combineren. Dan kan je namelijk gaan componeren, en ook echt het resultaat afluisteren, zonder dat je het eerst op papier moet schrijven, en 6 man bij elkaar moet zoeken om de verschillende partijen tegelijk te spelen.

Je hebt maar twee handen, en MIDI neemt je gewoon werk uit handen. Je speelt een partij in op je CS6x, neemt die in MIDI formaat in Cubase op, en gaat dan verder met de volgende partij. Het nut van MIDI (afgezien van de andere leuke dingen die je er mee kan doen, dus straks niet een hele discussie beginnen hier) is in eerste instantie dat je in je eentje oneindig veel partijen kan inspelen, opnemen, beluisteren, aanpassen, etc.....

MIDI is de manier waarop je PC met jou, je synth(s), en jij met hun kan communiceren, en daar moet je het nut toch van kunnen inzien....

Kom volgende keer AUB met een iets specifiekere vraag, want voor het zelfde geld heb ik je verkeerd begrepen, en wist je dit allemaal al, en heb ik dit hele verhaal voor niks verteld.
succes

Back