[Tracks] - 4 x me on Piano

thnx.. heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat ik er cello's bij wil hebben, maar dan wel echte!
Maar ik weet niet of ik dit ooit nog oppak tenzij ik nog een cellist tegen het lijf loop.

Deze stukken met midi opnemen zodat ik dat lekker kan sequencen heb ik nooit goed voor elkaar gekregen,
anders had ik zeker wel samples gebruikt van strijkers, maar daar ben ik dus niet zo goed in, piano muziek sequencen.

Ik speel niet echt in de maat maar juist met veel gevoel.. Hoe sequence je zoiets?

Waarom zou je sequencen?
Zie het gewoon als een mulrtitrack opname. De piano partij heb je al.
Goed gespeeld hoor.
Verzin er op keyboard een cello partij erbij of zo.
Wel erg melancholische muziek.
Volgens mij kan je ook vrolijke muziek spelen op een piano of wat afwisselende stemmingen.
Nu wordt het een diep tranendal.

idd sequencen is niet nodig, ik kan er alleen niets bij verzinnen qua cello's ..

Dat deze muziek niet vrolijk is dat klopt, ik heb dit ingespeeld in de laatste levensmaanden van mijn moeder die overleden is aan kanker. Mijn verdriet van die periode zit in deze muziek verwerkt.

Ten eerste, sorry van je moeder. Echt rot...

De muziek vind ik mooi, met veel gevoel voor dynamiek gespeeld. Ik ben het er mee eens dat je zoiets beter niet kunt MIDI-sequencen. Je kunt misschien ipv die cello´s er een warme analoge sound proberen bij te doen? Meer sounds erbij zorgen wel voor iets meer opbouw en climax. Ik zou er zeker nog wat mee proberen, dat is het zeker waard.

Origineel geplaatst door molecular
Ten eerste, sorry van je moeder. Echt rot...

De muziek vind ik mooi, met veel gevoel voor dynamiek gespeeld. Ik ben het er mee eens dat je zoiets beter niet kunt MIDI-sequencen. Je kunt misschien ipv die cello´s er een warme analoge sound proberen bij te doen? Meer sounds erbij zorgen wel voor iets meer opbouw en climax. Ik zou er zeker nog wat mee proberen, dat is het zeker waard.

dank je!

Het grote probleem is dat ik niet echt in de maat speel en dat ik eigenlijk maar wat aanrommel en daarom heel moeilijk een partij er bij kan spelen die kloppend klinkt.
Aan de andere kant, daar is de sequencer dan toch weer geschikt voor om dat te editen.

ik zal er nog eens op verzinnen hoe ik dat aan ga pakken. :)

Erg lekkere muziek! Doet me een beetje denken aan de dingen die ik zelf speel/maak op de piano, dat is ongeveer in dezelfde stijl. Ik heb ook een beetje hetzelfde probleem met sequencen maar wat ik vaak doe is gewoon de opname knop aanzetten en dan kijken wat eruit komt, daarna het goede stuk/stukjes eruit halen en dat evt. nog editten. Eventuele strijkers e.d. maak ik er dan op gevoel bij, omdat de maat dan niet meer klopt (ik heb bij het opnemen geen 'metronoom-tikje' om de maat aan te geven).
Nogmaals, erg lekker om naar te luisteren :okdan:

Origineel geplaatst door demian
idd sequencen is niet nodig, ik kan er alleen niets bij verzinnen qua cello's ..

Dat deze muziek niet vrolijk is dat klopt, ik heb dit ingespeeld in de laatste levensmaanden van mijn moeder die overleden is aan kanker. Mijn verdriet van die periode zit in deze muziek verwerkt.

Da's rot. Verklaard een hoop.
Vond het allemaal heel droevig klinken.

Origineel geplaatst door demian
dank je!

Het grote probleem is dat ik niet echt in de maat speel en dat ik eigenlijk maar wat aanrommel en daarom heel moeilijk een partij er bij kan spelen die kloppend klinkt.
Aan de andere kant, daar is de sequencer dan toch weer geschikt voor om dat te editen.

ik zal er nog eens op verzinnen hoe ik dat aan ga pakken. :)

Dat probleem ken ik ook.
Maar in dat geval moet je zeker zelf de partij inspelen je voelt immers je eigen ritme beter aan.

Demian,

met cakewalk is dit makkelijk te sequencen. dat wil zeggen de hele partij is daar redelijk makkelijk op noot in te spelen....

Daarna kan je op basis daarvan een cello partij erin weven.

omdat je niet in de maat speelt is het wat lastiger, misschien beetje schuiven of inspelen met een metronome?

succes:)

Back