Origineel geplaatst door Vl1
Wanneer komt Roland nou eens met wat nieuws, met die troep maken ze mij niet koopgeil...
Nagel op de kop ! Roland is zichzelf intussen al bijna 10 jaar aan't heruitvinden. Toch wat de romplers betreft. Steeds diezelfde samples en dat zal ook nu niet anders zijn... En zeg niet dat het beter zal klinken omdat het nieuwer is.
Ook daar is het beste bewijs dat de JD990 nog steeds beter klinkt dan alle toestellen uit de JV reeks. Maar die zijn wel recenter! Het beste dat je kan doen met Roland is toestellen uit de top kiezen/ kopen. Da's ook duidelijk : Jupiter 8,909,808,JX10,D50, R8, JD800/990, en toen is het bergaf gegaan. Zelfs in de V-synth en XV5080 hoor ik weer diezelfde samples als in een JD800 ...triestig.
Het is duidelijk dat Roland de laatste 7 jaar heel erg gewerkt heeft op de thuismarkt met weinig spannende maar kant en klare apparaatjes. Dat is trouwens ook de koers die mijnheer Kakehashi bewust vaart.
Wel kan je zeggen dat dit het Roland concern geen windeieren heeft gelegd. Integendeel. Roland is marktleider.
Maar het gaat zo altijd in die markt. Ofwel maak je een PPG 2.3 en dan ga je overkop...Moog, ARP, ...
Dan kan je nog eens proberen met Waldorf en ga je weer over de kop.
De ervaren synth liefhebber weet dat hij dit Juno ding gewoon moet negeren.
Origineel geplaatst door Hanz
"We design the future". Hoe lang is dàt geleden?
Ik stel dan ook voor dat ze bij Roland hun slagzin iets bijstellen :^
"We did design the future"