[Roland] Juno-D - "nieuwe" synth van roland

Origineel geplaatst door bikkel
Ga je eens voorstellen hey! Jij euh...voor ons onbekende webdesign guru ;)

Maar om het simpel samen te vatten:

In principe is alles zo'n beetje een kopie van een kopie de laatste tijd bij Roland met namen die doen denken aan de tijd dat Roland nog stoere bakjes maakte. Enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk (niet veel).

:P ik heb braaf als eerste post hier een "wie ben ik" draad gestart hoor :engel:

't probleem is dat je overal maar leest over hoe pruttig Roland is, maar ik kom meer vooroordelen tegen dan feiten, dat schiet niet echt op. Je zou van deze idd bijna zweren dat het een soep is. Had het zelf niet beter gekund ;)

Nou, Roland is niet zozeer prut alswel een kopie van een kopie van een kopie van een kopie.

Je kunt net zo goed een Roland van een fiks aantal jaar oud kopen daar zitten dezelfde geluiden in. Met uitzondering van de JP-80x0 reeks.

En de manier waarop het gepresenteerd wordt, met klinkende namen van vroeger met een hoop marketing poeha schiet veel mensen het verkeerde keelgat in.

Natuurlijk staat er bij mij ook Roland, maar dan wel het jaren '80 werk.

[Roland] Juno D

[Roland] Juno D

Gevonden op Gearjunkies.com:

A new Roland synth at the NAMM 2004: The Roland Juno-D

Roland proudly announces the Juno-D — the most competitively priced and full-featured synthesizer in its class.

Hundreds of radio-ready sounds are packed into the Juno-D’s jet-black metal chassis, along with a world-class array of expressive multi-effects, realtime performance controllers, and tools for groove creation and composition. Considering how much power it packs for such little cash, the new Juno redefines the phrase “bang for the buck.”

Affordable 61-note synthesizer with 64-note polyphony, improved keyboard feel, and GM2 compatibility.

source: http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=82
view_image.php

Roland...... :gaap:

De JP8000 was het laatste interessante wat ze gemaakt hebben...

Het zou mij sterk verbazen indien ze bij Roland niet weten wat ze doen. Het gaat hen in de eerste plaats toch om winst maken, niet? Telkens vernieuwende synths maken voor dat handjevol 'freaks' :D is gewoon niet rendabel. Roland is zulk een mastodont geworden dat ze het lef niet meer hebben om hun nek uit te steken. De aandeelhouders zullen het wellicht niet zien zitten als een nieuw product flopt, zeker?
Maar anderzijds, wat verwachten we dan feitelijk van hen? De synthesizer is op zich al zulk een geweldig flexibel instrument met klankmogelijkheden die elk eerder 'nieuw uitgevonden' instrument (dus de gewone piano, saxofoon ...) nooit heeft gehad. Hoe weinig vernieuwend deze Juno ook is, je blijft er oneindig veel mogelijkheden mee hebben.
Het is dankzij Roland dat ik 20 jaar geleden een 'budgetsynth', zijnde de Juno106 kon kopen voor een menselijke prijs. Het zou best wel eens kunnen zijn dat ik zonder die aankoop nooit nog iets met muziek had gedaan.
Deze Juno-D is inderdaad ongelukkig qua naamkeuze, maar als ie echt zo'n budgetkeuze is (heeft er al iemand een idee over die prijs feitelijk?) zal er een grote markt voor zijn. Het zal Roland dan worst wezen wat wij er van denken.

Het zou zo maar kunnen zijn dat als deze synth heel veel knopjes had gehad we hem helemaal te gaaf zouden vinden. Maar om de een of andere reden associeren we daar synths ook mee.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Het zou zo maar kunnen zijn dat als deze synth heel veel knopjes had gehad we hem helemaal te gaaf zouden vinden. Maar om de een of andere reden associeren we daar synths ook mee.

als Roland er weer een losse programmer bij zou verzinnen zou het dus iets kunnen worden? :eureka:

Origineel geplaatst door BananaWorld

Helaas heeft deze synth niet zoveel knopjes,al zou het zo maar kunnen zijn dat ie ze wel had. Maar hij heeft ze niet. En aangezien de meesten een synth vergelijken aan de knopjes,is het de moeite niet om deze synth te gaan vergelijken met een synth die zo maar veel knopjes had kunnen hebben. Daarnaast zou het zeker helemaal te gaaf zijn als deze synth wel veel knopje had gehad,zodat je hem kon gaan vergelijken met een synth die heel veel knopjes heeft. Maar helaas heeft deze synth niet zoveel knopjes,al zou het mooi zijn als ie ze wel had. Maar hij heeft ze niet. :mexico:

Wanneer stopt Roland nu eens met het maken van nieuwe bakken.
Dat hadden ze eigelijk al na de D-50 of JD nog wat moeten doen.

Waar doel je dan op? ik zie niks nieuws onder de zon.

Roland had de SH32 in een keyboard uitvoering moeten brengen á la de SH-101, dát was iig gaaf geweest qua retro!

Wel, die editor. Voor zover die nieuw is natuurlijk, ik weet niet of de RS-50 ook dergelijke editor heeft.

Of is programmer niet gelijk aan editor??

De RS-50 heeft ook een software editor. Een programmer is trouwens meer een hardware oplossing waar de interface van een synth tekort schiet, zoals de PG-1000 bij de D50 hoort.

De RS-50 is ook nog geen jaar oud :confused:

Roland h eeft echt alles van 101 t/m 909 al gehad
Behalve 404 natuurlijk :D

Ja en het is gewoon een truuk om met een oude naam nieuwe "troep" te verkopen.

Zo is het Mono ! Overigens proficiat met je Avatar en dito kreetje. I like it !

Origineel geplaatst door Steven V
Hierzo:
http://www.roland.com/products/en/JUNO-D/features.html
Niemand die verder kijkt dan de plaatjes blijkbaar. Behalve ik dan :D .
Sorry maar ik zie daar ook niks staan waarvan ik begin te watertanden. Bij Roland hoef je ook niet langer de uitleg te lezen.
Het kleinste kind tovert zo een riedel uit die dingen en mama en papa gaan dan : "waaaaaaaaaw, kijk onze kleine!"
Het is duidelijk (en de meningen zijn in tegenstelling tot anders wel bijna allemaal éénsluidend...) dat
dit "nieuwe" apparaat gewoon ouwe koek is. Nee sorry, ik loop hier echt niet warm voor.
Doe mij dan maar Reactor of een Waldorf Q - plezier voor jaaaaaaren.

Wegwerp-maatschappij filosofie!!

Wegwerp-maatschappij filosofie!!

Yep!!........Nieuw product van de moderne Wegwerp-maatschappij!!

Ik kan niet echt van mening zijn dat dit ,recycling gedoe profit is...??
Roland word ook een SynthDino uiteindelijk......
En dan krijgen we Synths uit de Oostbloklanden,goedkoop personeel ,lekker goedkoop boven Japans en Amerikaans en Nederlandse producten......en misschien invinitief??? THEY DESIGN THE FUTURE...and not THEM!!

;{

Origineel geplaatst door Steven V
www.roland.com/products/en/JUNO-D/features.html[/url]

Driewerf hoera voor Roland!!
.

Waarom ?
Tis gewoon een presetbak waarbij je een PC nodig hebt om te programmeren....
'CD-quality sounds' ?? :stupid :

Lees maar mee :

Stellar Sounds, Streamlined Operation

Forget about MIDI and focus on playing with the Juno-D. It’s loaded with brand-new CD-quality sounds and direct-access buttons for selecting among the hundreds of patches. Enjoy the latest sounds, that can be layered and split in Performance mode. Those who want to program their own Juno-D sounds via computer, a Mac/PC editor is included.

Composition Tools

The Juno-D is loaded with convenient, performance-oriented features including a powerful phrase/arpeggio generator and Multi Chord memory function, which lets you play a chord by touching a single key. You can assign all 12 notes in an octave to play different chords, and then save them as a set. There are several chord sets already stored in the Juno-D at the factory. A Rhythm Guide metronome with real drum sounds is also built in, which includes preset patterns with several variations.

Performance Power

Performers will appreciate the feel of the Juno-D’s newly improved 61-note, velocity-sensitive keyboard, which is a step up from previous synths in this price range. Bend, twist, and manipulate your sounds in real time with the D Beam controller, pitch/modulation lever, and five front-panel control knobs. For additional control, plug in pedal- and/or footswitches such as Roland’s DP-2, DP-8 Damper pedal, EV-5 Expression pedal, or BOSS’s FS-5U

:gaap:

steven v ik snap je ook niet.

deze specs heb ik op de d-10 die ik heb staan ook allemaal, wel niet "cd-quality" natuurlijk, maar goed, die bakken hebben we ook al gehad...

Jongens jongens... Die post was cynisch / ironisch bedoeld! Alsof ik Roland zo hoog in het vaandel draag....

Back