hi
Raak wel geinspireerd van al die klanken en arpeggio's. Ook van de voorgreprogrammeerde perfomances. Wil die discussie over de presets ook wel voeren. Heb al gezien dat ik ook de presets behoorlijk kan manipuleren, zodat het toch meer van mij wordt.
Vind het leuk dat JRS zoveel vertrouwen in me heeft. Maar kijk ik kan wel een leuke phrase bedenken, maar die yammie's zijn qua manipulaties met klanken en effecten etc zo goed in elkaar gedraaid, dat denk ik niet te overtreffen. Ik heb laatst geprobeerd om te ontdekken hoe een arpeggio die in de performace mode stond in elkaar gezet was. Heb eerst het oorspronkelijke geluid opgezocht toen de juiste arpeggio eraan vast gezet, en toen aan alle knoppen gedraaid tot ik er scheel van zag, maar ik kreeg het niet voor elkaar om dezelfde sound eruit te halen als die voorgeprogrammeerde.
Ik ben ook eigenlijk niet zó op de hoogte van het effect van al die veranderingen. Ik begrijp equalisers, en delays wel, maar als je dan drie effecten kan toevoegen en dan ook nog van die effecten kan beslissen hoe en hoe hard en via welke weg deze het geluid gaan vervormen, dan is het gewoon puur geluk als ik een leuk resultaat behaal, want ik weet echt niet wat ik doe.
Maar het klopt wel dat ik een beetje de dirigent ben van de motif. En daar kan ik op zich wel redelijk mee leven. Het geeft me wel de mogelijkheid om dingen te maken die ik in mijn hoofd wel kan horen, maar qua techniek of qua snelheid absoluut niet uit een instrument kan halen. Dus het is wel goed voor mijn "composer skills''. Want ik krijg wel een beter gehoor voor dingen die goed kombineren.
AND YOU GUYS. hOE DOEN JULLIE DAT DAN?
Groetjes Sas