Mixer voor ongeveer 400 €

dcdent

Serious beatfucker
ik zou graag een mixer kopen, liefst van degelijke kwaliteit en rond de 500 €. Ik heb ongeveer 12 kanalen nodig, 16 als'k in de toekomst nog even wil toekomen. IK heb al eens zitten kijken naar de soundcraft e-series enzo.

Weet er iemand nog mixers van goede kwaliteit voor een aardige prijs?? Heeft iemand ervaring met de Soundcraft E-series of met de Yamaha MG's want die zitten zowat in mn prijsklasse (rond de 400 - 500 €)

ja kheb ook wel al genoeg gekeken naar thomann hoor :D , maar ik wil weten wat ik best koop. Het moet geen DJ-mixer zijn, hoewel ik graag degelijke faders heb. Er hoeven geen of weinig mic preamps op te zitten, want ik gebruik toch geen mic's enzo, en die trekken de prijs onnodig omhoog. Het enige wat ik echt nodig heb is bussen, zodat ik kanalen naar effecten kan sturen en om gemakkelijk te samplen, een goede EQ, en liefst gemakkelijke connectoren.

Ik moet volgende zaken kunnen aansluiten:
- Korg electribe EA
- MC303
- mn DJ-menpaneel met 2 platendraaiers moet ook gewoon op 1 kanaal zitten
- computer met 6 outs, 3 ins
- xbox, tv, alles wat geluid maakt :)

Weet iemand een goed mixertje dat aan die voorwaarden voldoet voor een aardig prijsje, laat het mij weten ;) Liefst nieuw of 2ehands in goede staat

Je kunt een advertentie plaatsen in Te koop/ruil gevraagd als je een 2e hands mixer zoekt.

Verder zal je antwoorden krijgen zoals :
"Ik heb een behringer/mackie/spirit/phono/yamaha/..etc. - mixer en ik ben er tevreden over , is ook vast wat voor jou."

Welke mixer voor jou fijn is hangt af van je persoonlijke smaak (warm/kil), je technische wensen en de kwaliteit die je zoekt. Als je zelf even de moeite neem om het een en ander uit te zoeken (eventueel een bezoek aan een winkel) zal je zien dat je al redelijk snel je eigen richting hierin zal vinden.

Voor die prijs vind je niets anders dan een Phonic of een behringer. Digitaal is ook geen optie want is zo al buiten dat budget.
Ik zou een kijken voor een Tascam, soundtracs topaz, allen&heat wizard series, Yamaha Promix(digitaal), soundtracs, ja allen tweedehands op ebay.de of advalvas.be ?

succes!

(ik persoonlijk zou nog liever èèn van die bakjes die ik opnoemde 2dehands kopen dan een nieuwe behringer, maar dat is persoonlijke keus)

Behringer wil ik zelfs niet kopen, ik heb eens in een winkel een ub1832 getest en toen leek het al of de knoppen direct konden afkraken, en de faders kraakten enzo, niet echt overtuigend! :) Ik heb ook al veel te veel klachten over behringers gehoord. Phonic heb ik nog nooit van gehoord, hoe zijn die van kwaliteit??

Digitaal mixen heb ik niet nodig, aangezien al mn geluid analoog is. Er moet geen FX opzitten, maar als het erop zit geeft het niet.

Het enige wat hij moet doen is mixen, en liefst een beetje stevig gebouwd. Geen mic preamps zoals ik al zei, met gewone Jacks of tulpstekkers.

Ik las net in een andere draad dat line-mixers goedkoper zijn, maar welke mixers zijn dan juist line mixers enzo. Kzou niet graag een mixer kopen waar ik op de helft van de kanalen niets kan aansluiten

nog advies??

Origineel geplaatst door D-strukt
nog advies??

Ja, zoek bijvoorbeeld het Mixers-gedeelte af naar informatie over Phonic.

ja die heb ik ook al veel zitten bekijken en die wou ik ook kopen. Maar hoe zit het met sends enzo op die soundcrafts, groepen, bussen, ...

Als ik een e-model van soundcraft zou kopen zou het wel de ES zijn, dan heb ik meteen al 16 kanalen, en hij kost maar 50 € meer. De knoppen zien er ook wel wat fragiel uit, maar ik zou hem toch eerst eens gaan testen en dan zie ik wel hoe goed hij is. Soundcraft is toch wel al een van de betere merken zeker?

Digitaal mixen heb ik niet nodig, aangezien al mn geluid analoog is.

-wat is dat nu voor zever, je weet toch dat je met een analoge menger nog meer "waas" toevoegd aan je "analoge" sound. Of je moet voor Mackie gaan of Tascam, dan valt het nogal mee, die klinken wat klinischer. Al zal het met het aantal kanalen wat jij wil niet echt problemen geven in het mixen.

Wat die XLR ingangen betreft daar moet je je niet aan storen, die zitten bijna overal op(en die voorvesterking erop voor de mics, zijn bijna nooit wat waard bij geen enkele tafel, wegens budgetredenen).

En een inline mixer zijn gewoonlijk van die kleine prutsknopjes met slecht overzicht.(en soms veel te duur)

Die Soundcraft E-serie lijkt me idd nog het beste als je iets nieuw wil, (zonder krakende schuiven) ;)

Origineel geplaatst door Prophet
Die Soundcraft E-serie lijkt me idd nog het beste als je iets nieuw wil, (zonder krakende schuiven) ;)

Dat denk ik ook :)

ja die heb ik ook al veel zitten bekijken en die wou ik ook kopen. Maar hoe zit het met sends enzo op die soundcrafts, groepen, bussen, ...

Als je nou zelf eens ging zoeken op bijvoorbeeld op google en de sites van de fabrikanten. Over elke mixer die te koop is dit soort info makkelijk te vinden.

Dat denk ik ook :)

Ik niet.
Ik denk helemaal niks. Misschien is D-Strukt wel iemand die van het Yamaha of Mackie-geluid houdt.

Een mixer is het hart van je set. Die koop je niet puur op specs of looks.

Origineel geplaatst door matt second
Als je nou zelf eens ging zoeken op bijvoorbeeld op google en de sites van de fabrikanten. Over elke mixer die te koop is dit soort info makkelijk te vinden.

dat heb ik ook gedaan hierzo staat de info over de e-series en dan bij technical specs heb ik wel alles gevonden wat ik moest weten. Hij ziet er idd wel vet uit.

Dan denk ik dat dus wel voor de soundcraft zal gaan, kzat nog te twijfelen tussen die en een yamaha mg 16fx, maar kdenk toch dat de soundcraft kwalitatief wat beter is, ondanks de fx op de yamaha. Maar toch, als ik standaard fx zoals reverb en flanger wil gebruik ik mn ea wel :)

Ik niet.
Ik denk helemaal niks. Misschien is D-Strukt wel iemand die van het Yamaha of Mackie-geluid houdt.

Een mixer is het hart van je set. Die koop je niet puur op specs of looks.

Wat vind je dan zo speciaal aan het yamaha of mackie geluid? ik kan het niet weten, kheb nog nooit op een mackie of yamaha gedraaid hoor :P

Ik heb nu enkel mn Numark Dj-mixer, maar die is ook versleten, en ik heb er maar 3 kanalen op, een stuk of 8 tekort dus :P

Al je apparaten analoog?

TV is analoog, nou ja als er teletekst op zit ook weer nie.
DJ-mengpaneel wel (potverdikkie kan ik zomaar ongestraft DJ-mengpaneel gebruiken hiero).

OK flauw.

Je zei dat je al in de winkels was geweest? Misschien al wat leuke dingen gezien? Anders nog een keer kijken nadat ea hebt opgezocht wat deze beestje allemaal kunnen?
En die Phonic zal net cheapo aanvoelen als behringer hoor. Maar daar zit je in dat segment voor.

2e hands kan ook altijd nog.

Wat vind je dan zo speciaal aan het yamaha of mackie geluid? ik kan het niet weten, kheb nog nooit op een mackie of yamaha gedraaid hoor :P

Ik heb nu enkel mn Numark Dj-mixer, maar die is ook versleten, en ik heb er maar 3 kanalen op, een stuk of 8 tekort dus :P

Ik geef geen mening over Yamaha of Mackie. Ik geef ze alleen als voorbeeld.
Misschien ben je wel helemaal weg van het geluid van oude D&R tafels ? Je weet het niet en daar baseer je nu je keuze op.

Ik geef geen mening over Yamaha of Mackie. Ik geef ze alleen als voorbeeld.
Misschien ben je wel helemaal weg van het geluid van oude D&R tafels ? Je weet het niet en daar baseer je nu je keuze op.

Ik wil helder geluid, da's alles. Geen ruis enzo. En liefst goed en stevig gebouwd, zodat hij lang meegaat. 'k betrouw het ook nie echt om iets 2ehands te kopen. Als ik een nieuwe koop heb 'k tenminste nog mn garantie...

Ik weet gewoon wat ik al moet aansluiten en wat ik NIET moet aansluiten (micro's ed). Ik heb niet overdreven veel kanalen nodig, met 16 kom ik zeker al een eindje toe.
Maar als het al zo moelijk is om iets goeds te vinden in deze prijsklasse kan ik ook nog wel een week of 3 wachten en wat doorsparen...

Back