[Roland] Jupiter 6 - is het wat?

G

Guest

Guest
En wat is het waard?
Ik kan een JP6 kopen. Heb al vaak gekeken naar een Jupiter, maar er nooit 1 gehad. Wie heeft 'm (gehad) en kan er wat over zeggen? Is-ie niet te braaf? (Hij heeft midi, hè?!)
En de prijs: een paar jaar terug zag ik 'm wel voor 1800-2400 gulden. Hoe zit dat tegenwoordig, met de euro?
Bedankt!

Ik denk niet dat er (hier) veel mensen zijn die er een hebben.
Lijkt mij een hele mooie bak. Volgens mij heeft (een maat van) Matt er een. Die zal je wel beter kunnen inlichten ;)

Re: Jupiter 6 - is het wat?

Re: Jupiter 6 - is het wat?

Origineel geplaatst door leo
En wat is het waard?
Ik kan een JP6 kopen. Heb al vaak gekeken naar een Jupiter, maar er nooit 1 gehad. Wie heeft 'm (gehad) en kan er wat over zeggen? Is-ie niet te braaf? (Hij heeft midi, hè?!)
En de prijs: een paar jaar terug zag ik 'm wel voor 1800-2400 gulden. Hoe zit dat tegenwoordig, met de euro?
Bedankt!

Ik zie ze op ebay rondzwerven voor 400USD. Men is tegenwoordig JP8 geil.

Correctie 600USD

Laatst gewijzigd:
yammie !

Jupiter 6 !!!

maarre, inderdaad ik denk ook zo rond de 800 - 900 euro..

equate

ik heb zelf persoonlijk alleen de jupiter 4 is gehoord en was toen al behoorlijk onder de indruk ik denk dat het met de 6 ook best wel ok zal zijn

groetjes dennis

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik denk niet dat er (hier) veel mensen zijn die er een hebben.
Lijkt mij een hele mooie bak. Volgens mij heeft (een maat van) Matt er een. Die zal je wel beter kunnen inlichten ;)
Matt heeft een 6 gehad en een maat van matt heeft er nog een.
Ik weet niet of dat een 6 of een 8 is, maar hij klinkt hoe dan ook erg lekker.

Ik heb laatst mijn Jupiter-6 weggedaan. Hij was technisch en optisch in prima staat en ik vond 900 Euro wel een mooie prijs ervoor.

Waarom ik 'm weggedaan heb? Ik vond de Jupiter-6 erg steriel klinken (natuurlijk hoef je de auto-tune niet te gebruiken, maar dan nog) en dat was niet waar ik naar op zoek was (voor de nerds onder ons: volgens mij ligt dit onder andere aan de CEM3340 VCO's). Ik zou veel liever een Jupiter-8 nemen dan een Jupiter-6, maar goed, die dingen zijn nog duurder dan een JP-6, dus dat wordt nog even sparen. Om eerlijk te zijn zou ik zelfs nog liever een Juno-60 kopen dan een JP-6...

Het was en is natuurlijk wel een leuke bak, maar net niet leuk genoeg. Misschien dat ik ooit nog eens de rack-versie ervan koop, maar dan moet ik eerst de loterij winnen. 8)

Laatst gewijzigd:
Bounce, ook hier op het forum heeft er een tijdje geleden eentje weg gedaan. Misschien kan je hem ook vragen waarom.

Ik heb er ooit eentje gehad, maar vond hem ook niet bijzonder klinken ofzo. Had er meer van verwacht. Is eigenlijk een samenvatting van de klassieke roland synthese vind ik. Er zit wel wat power achter, maar het beroerde mij ni echt qua klank en edit mogelijkheden. Erg klassiek allemaal. Boemstjak beschrijft het goed volgens mij..

ik heb daarna die van nick gehad, maar ook mij kon de JP-6 niet veel betekenen, maar misschien omdat hij ongeveer 61 toetsen meer had dan ik kon gebruiken :)

geen van mijn vrienden heeft een JP-6 (of ze moeten het me nog niet verteld hebben)

wel een hele mooie bak hoor
erg fijne unison .. trance enzo
maar ook gedetunede acid geluiden
en schreeuwen kon ie ook

bedankt allemaal - ik zie er van af. het is vast niks voor mij.

Jammer, Leo. Je mist volgens mij toch wat. Ik heb er een gehad en ik vond het wel een heel leuk apparaat. Hij had alleen een ander naar bijsmaakje voor mij ;)

aan het twijfelen breng je me niet meer, ik heb het al afgezegd, vond 650 toch al een heel bedrag, maar je maakt me wel nieuwsgierig met je bijsmaakje?! ik denk dan altijd meteen aan mh of r1...

Voor 650 had ik hem wel gewild.

mh of r1...
Dat mis ik even, maar als ik zeg nieuwe midi-cv convertor met omgezette jumpers dan krijg jij denk ik dezelfde wrange nasmaak.

Direct kopen man....Zeker als je er ca 900 Euro voor hoeft te betalen.
Heb er 1 gehad. Nog spijt van dat ik 'm verkocht heb aan een "beroemde" technocraat. had er via Roland een Midikanaalkeuzechip ingezet. Werkte perfect. Split keyboard, 6 voices. Mooie noises voor synthdrums etc. Behoorlijk hoogpolig tapijt met strings. Zeer strakke ADSR. Appergio's. Zeer goed geluid...als je er wat tijd insteekt. Dat geldt trouwens voor meer synths. Wij bepalen zelf hoe zo'n ding klinkt. 8 van de 10 synthspelers bakken er nix van en spelen alleen de fabriekspresets. Op basis daarvan zou ik de JP6 dus niet kopen.
De JP8 klinkt inderdaad anders, warmer. Kent naast split ook layerfunktie. Is zeldzamer en nog meer geld waard.
Uit de Rolandstal bestond er vroeger ook een JP10. Deze klinkt m.i. zeer goed en is ook nog eens aanslaggevoelig.Wordt regelmatig aangeboden voor ca 600 Euro

Helemaal vergeten: ARP Quadra.....Als je daar aan kan komen.

Origineel geplaatst door omiel
Voor 650 had ik hem wel gewild.

Dat mis ik even, maar als ik zeg nieuwe midi-cv convertor met omgezette jumpers dan krijg jij denk ik dezelfde wrange nasmaak.

precies, die!

Heb wel 's met een JP-6 mogen stoeien.
Mooie warme synth, prachtig geluid. Niet zo rauw als een P-600 van SCI maar toch...

Vooral de programeermogelijkheden zijn goed, leuk bakkie, voor 650 had ík 'm zeker niet laten staan :)

Back