PC in case voor on the road (zelfbouw)

olafmol

[EXPANSIONS]
ik zat gisteren te filosoferen met een vriend van me over hoe je het beste een PC voor live (en DJ) gigs kunt ontwerpen zodat je een beetje een robuust systeem hebt waarbij je niet al te bang hoeft te zijn dat er een glas bier overheen valt....... ik zit nl te kijken naar manieren om software te integreren met DJ'en en live performance, maar als ik een beetje kijk naar de meeste locaties waar ik in de loop van de tijd heb gedraaid vinnik het maar een eng idee om daar een laptop naast de draaitafels/mixer neer te zetten, als er iets overheen valt dan is het gelijk gedaan met het apparaat......voor live gigs heb je vaak wel de ruimte en is het ook qua tijd te overzien, maar vooral bij DJ'en is het vaak meerdere uren in een crowded/krap stuk waar veel mensen rondrennen en de alcohol op een gegeven moment ook wel begint te vloeien...

vandaar het idee om eens naar de haalbaarheid te kijken van een PC in een stevige (19"?)case, met daar bovenop een 15" TFT monitor onder een perspex plaat geschroefd.......de case moet genoeg ventilatie bieden, en ruimte voor de PC plus nog een stekkerdoos en 2 phono pre-amps.....er moet ook een soort van opening komen voor de in en out connectors zoals draaitafels in, soundcard out, midi in/out, toetsenbord, firewire, muis etc......

het idee is dus gewoon om die case neer te zetten, de connectors aan te sluiten, deksel eraf te halen en toetsenbordje/muis ervoor te zetten....de monitor zit in de case onder een perspex plaat...op deze manier is het al een stuk lastiger om de boel te verneuken lijkt me..... is wel belangrijk dat het een beetje mobiel is, dus moet tegen een stootje kunnen, en niet al te zwaar (plastic case?).....

enig idee waar te kijken, welke onderdelen, hoe dit het beste aan te pakken? wie zin heeft om mee te denken: join this thread ;)

tnx, Olaf

domme vraag van mij , denk ik . Maar heb je al naar de systeem kasten van barebone systemen bekeken ?
die zijn erg klein en flexibel op te bouwen met de componenten die jij er in wilt

Origineel geplaatst door d.b.1
domme vraag van mij , denk ik . Maar heb je al naar de systeem kasten van barebone systemen bekeken ?
die zijn erg klein en flexibel op te bouwen met de componenten die jij er in wilt

ja maar aan klein heb ik niet perse wat.....een 15" TFT moet er nl wel plat bovenop passen, dus het zal vermoedelijk wel een case worden waarin het moederbord en alle losse componenten op een of andere manier vastgezet worden....

ff advocaat van de duivel voor mezelf: een rubber keyboard protector voor de laptop, zoals bv hier: http://www.pro-tect.nu/ zou dat niet al afdoende zijn?

Origineel geplaatst door olafmol
ja maar aan klein heb ik niet perse wat.....een 15" TFT moet er nl wel plat bovenop passen, dus het zal vermoedelijk wel een case worden waarin het moederbord en alle losse componenten op een of andere manier vastgezet worden....
ja maar de kast hoeft toch niet op dezelfde plek te staan als je monitir [tft] zorg dat de kast tegen een sttootje [water kan en hou deze gescheiden van het scherm, toetsenbord ,muis , als daar een litertje bier overgaat is de schade vrij beperkt

die hoezen zien er niet erg safe uit 8D

Origineel geplaatst door d.b.1
ja maar de kast hoeft toch niet op dezelfde plek te staan als je monitir [tft] zorg dat de kast tegen een sttootje [water kan en hou deze gescheiden van het scherm, toetsenbord ,muis , als daar een litertje bier overgaat is de schade vrij beperkt

die hoezen zien er niet erg safe uit 8D

ik wil dus wel de kast op dezelfde plek als de monitor....het wordt al een gedoe met kabels trekken enzo van en naar de draaitafels en mixer, wil ik niet nog meer geneuzel met een plek voor de kast, draden overal en dan nog een aparte plek voor monitor en toetsenbord ed.....dus dat is voor mij wel een vereiste...

Ik zag laatst opt net een case waar alles was ingebouwd. Muis, toetsenbord, pc en tft. Maar ik vind hem niet meer terug..
Het zag er handig en stevig uit maar wel duur.

Bericht door een moderator:
Verplaatst...

Is een Pizzadoos niet wat? Zo'n 1U servertje die je lekker weg kan bouwen in een flightcase?
voorbeeldje

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja 1 u-servcertje met een tft er boven in een skb

SBK's hebben alleen een afneembare klep aan de voor en achterkant.....dan moet je volgens mij minstens een 6HE skb nemen en die gekanteld gebruiken........toch?

leuke link dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/882869///flightcase

maaaaarrrrrrrrr..........ik begin me wel beetje zorgen te maken over de mobiliteit van het geheel.....een laptop is natuurlijk behoorlijk ontworpen om tegen trillingen en stoten te kunnen......en die kan ik in een rugzak of ed meenemen....

Laptop met een TFT die je kan kantelen heb je ook. Of dat hij via een snoertje zit aangesloten.
Los toetsenbord erbij en die laptop in een rack of afgeschermd iets moet te doen zijn.
Breakout geluidsinterface met evt midi of een X-station of zo maakt het dan af.

En je moet ook geen gasten met glazen in de buurt van die apperatuur laten komen want dronken mensen stoten altijd verdacht veel om. Desnoods zet je alles op een verhoging zodat je van omvallende glazen geen last hebt. En daar dan ook geen ruimte om glazen op te zetten overhouden.

Heb je al naar Mini-ITX systemen gekeken? Erg klein, net niet zo krachtig als een gewone PC, maar wel een stuk goedkoper...
(www.mini-itx.com voor meer info)

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door fuse
Laptop met een TFT die je kan kantelen heb je ook. Of dat hij via een snoertje zit aangesloten.
Los toetsenbord erbij en die laptop in een rack of afgeschermd iets moet te doen zijn.
Breakout geluidsinterface met evt midi of een X-station of zo maakt het dan af.

En je moet ook geen gasten met glazen in de buurt van die apperatuur laten komen want dronken mensen stoten altijd verdacht veel om. Desnoods zet je alles op een verhoging zodat je van omvallende glazen geen last hebt. En daar dan ook geen ruimte om glazen op te zetten overhouden.

je moet je huis ook niet laten affikken, maar toch heb je je daar hoogstwaarschijnlijk tegen verzekerd....maw: tuurlijk moet je geen dronken mensen in de buurt laten komen, en een verhoging zou ideaal zijn, maar de praktijk is anders......en daar komt mijn vraag ook vandaan.....

een laptopscherm kan je toch altijd kantelen? of mis ik iets? als je een laptop in een rack moet doen, kan je dan niet gelijk gewoon een normale PC in een rack inbouwen? (zie mijn vraag hierboven)...als je een laptop gebruikt heb je over het algemeen met een breakout interface te maken aangezien ik weinig 4 in/out PCMCIA soundcards ken :duivels:

anyway, bedankt voor je meedenken ;)

Origineel geplaatst door Jeroen
Heb je al naar Mini-ITX systemen gekeken? Erg klein, net niet zo krachtig als een gewone PC, maar wel een stuk goedkoper...
(www.mini-itx.com voor meer info)

Grtz,
Jeroen

ja niet interessant want nog steeds niet robuust genoeg, dus zal nog steeds iets omheen moeten als je voor zo'n oplossing gaat...en CPU power vinnik ook best wel belangrijk..

Heb zelf ook al een tijdje zitten denken wat handig zou zijn voor lijf qua PC.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat een laptop met een Hammerfall veel handiger is om mee te nemen en te gebruiken. Qua kosten maakt tov een customised PC het bijna niets uit als je al je investeringen optelt (flightcase, fan aanpassing case, 1u behuizing, aanpassingen computer ... enz)

Voor sommige dingen heb je niet echt een splinternieuwe laptop met de laatste specs nodig, je tikt voor weinig al een heel aardige PIII op de kop. Batterij is niet interessant omdat je toch al een adapter wilt gebruiken.

Origineel geplaatst door The Q
Heb zelf ook al een tijdje zitten denken wat handig zou zijn voor lijf qua PC.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat een laptop met een Hammerfall veel handiger is om mee te nemen en te gebruiken. Qua kosten maakt tov een customised PC het bijna niets uit als je al je investeringen optelt (flightcase, fan aanpassing case, 1u behuizing, aanpassingen computer ... enz)

Voor sommige dingen heb je niet echt een splinternieuwe laptop met de laatste specs nodig, je tikt voor weinig al een heel aardige PIII op de kop. Batterij is niet interessant omdat je toch al een adapter wilt gebruiken.

yups zoiets bedacht ik me ook al

Of de alles in één oplossing. Spatwatervrij, verrijdbaar en zeer degelijk:

Klik2hjul1.jpg

Origineel geplaatst door Nolet
Of de alles in één oplossing. Spatwatervrij, verrijdbaar en zeer degelijk:

Klik2hjul1.jpg

plus gezellige fruitvliegjes als publiek in de zomer! ;)

Je hebt ook firewire PCMCIA kaartjes.
Heb je nog meer keuze qua breakout boxen.

Misschien is een koffer (of case) handig waarbij je (lange)zijkant kan openklappen.
Daar kun je dan alles in stoppen voor vervoer.

Bij optreden haal je die zijkant eraf. Klapt je laptop open en sluit alles aan qua draadjes en schuift het onderste deel in die koffer. Dan kun je op de bovenkant een muis en/of controller gebruiken om je dingen te doen. En misschien nog een USB numpad dingetje als je toch nog dingen onder toetsen wilt stoppen.

ik heb een shuttle barebone. Wel leuk, maar de athlon versie maakt standaard echt teveel herrie. Ik heb hem helemaal gemod, maar ik ben er nog steeds niet blij mee. Mijn DAW zit dan ook in een Coolermaster midi tower nu.
Ik zou gaan voor een 4u rackserver kast. Dan heb je ruimte zat voor goede koeling en eventueel lange pci kaarten. Carillon maakt kant en klare:

http://www.carillondirect.com/clnweb/index.jsp?country=UK

en als je zelf wilt bouwen:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/411

succes!

/0

Back