[Trance] Ad Steyvers - Why

BigDplayboy

Ouwe rot
Zo dan, om maar wat volwassener over te komen denk ik dat ik gewoon m'n nummers onder m'n eigen naam ga "maken". Dan maar wat minder exotisch :)

In ieder geval, weer eens een nieuw nummer van me. Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden en uiteraard is de welbekende opbouwende kritiek van harte welkom. Alvast bedankt!

---- The facts ----
Tijdsduur: 8:01 (inc. intro en outro)
Genre: Trance
Sequencer: Buzz(tracker)
VSTi: Pro-53, FM7

Ad Steyvers - Why

Re: [Trance] Ad Steyvers - Why

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Zo dan, om maar wat volwassener over te komen denk ik dat ik gewoon m'n nummers onder m'n eigen naam ga "maken"[/url]

zou ik niet doen... je reden om het te doen is ook nogal wankel.

trouwens; Big D Playboy, Ad Steyvers... ik vind allebei je namen iets eh... fallisch hebben. no offence.

Re: Re: [Trance] Ad Steyvers - Why

Re: Re: [Trance] Ad Steyvers - Why

Origineel geplaatst door cyan_circle
zou ik niet doen... je reden om het te doen is ook nogal wankel.

trouwens; Big D Playboy, Ad Steyvers... ik vind allebei je namen iets eh... fallisch hebben. no offence.

Uh, ik heb als "artiestennaam" DJ oDD, maar dat vind ik ook zoiets...
Zullen we het maar over de muziek hebben, want daar gaat het om ;)

Persoonlijk vind ik het een lekker nummer! Ik hou wel een beetje van die aparte sounds in een goede context. Met mischien wat bijgewerk zou hier best een release in kunnen zitten.

Origineel geplaatst door justin
Persoonlijk vind ik het een lekker nummer! Ik hou wel een beetje van die aparte sounds in een goede context. Met mischien wat bijgewerk zou hier best een release in kunnen zitten.

Definieer bijgewerk? Afmixen? Compositie?
Ik moet 'm zelf ook nog een keer naluisteren, maar m'n gehoor is er nu nog te gewend aan. Misschine overmorgen ofzo. Zat wel aan te denbken wat meer achtergrondgeluidjes toe te voegen op sommige plaatsen, maar moet ik nog even over nadenken... Verder nog commentaar van mensen?

ik vind de mix niet erg in balans, beats staan te zacht en je hihats missen nog veel frisheid. Je leadsound vind ik ook niet erg sterk overkomen. Hij klinkt erg nasaal en mono...probeer even een stereodelay erover te halen, helpt al veel.
dan komt er een portamento lead in met lange noten....deze klinkt vals..??

qua arrangement kabbelt ie eigenlijk alleen maar...op het einde van de track dacht ik hee, eigenlijk is er helemaal nix gebeurt...zonde! dit is wel een track die je schrijft om climaxen op te bouwen..tenminste zo komt ie op mij over.

vind em niet sterk maar ik denk dat je vooral met je mix en arrangement een heel eind zou moeten kunnen komen...

suc6~!

Uhm, hoezo vals, die met die lange noten?
Ik weet het zelf ook niet, aan de ene kant wil ik graag dikke climaxen erinbouwen, maar dan wordt de break weer te lang (volgens "de kenners" :erm: ), maar dan heb ik meestal wel een lekkere climax. Ik kijk sowieso nog een keer naar het nummer vandaag of morgen (ff m'n oortjes laten ontwennen).
Nog andere mensen opmerkingen/tips?

Ok, na veel pauze (lees: aan 't zwembad hangen ;) )
Ben ik weer beetje verder gaan knommelen met dit nummer. Ik heb nu beetje meer power erachter zitten na de break (naar mijn idee). Ik heb een extra flanger over die "nasale" toon gehaald en wat meer reverb en delay(dat ie wat meer in de diepte klinkt, beetje oerwoud achtig effect geeft het nu). En hier en daar een beetje bijge-EQ-ed.

DJ oDD - Why

Ik ben zeer benieuwd naar commentaar/kritiek 8D
En alvast bedankt!

Ik heb al gezegt dat ik hier wel van hou. Ikzelf zou het arrangement wat anders neerzetten,je mag in de opbouw in het begin best wat meer rust toevoegen. Je bouwt nu op en dan heb je een lange rust. Ik zou in het begin wat opbouwen,rust,opbouwen rust etc.. en dan lekkker los. Je bouwt nu maar op en dan rust je,me aandacht verslapt halverwege.
Er mogen in mijn opzicht best wat meer sounds in,op den duur heb ik alles wel gehoord. Dus in mijn ogen bouw je op maar rust je daarna,terwijl het daarna los hoort te gaan. Rust opbouw,rust opbouw en los:) Mijn mening!

verder hou ik wel van een aparte sound in een goede sfeer,work on mate!:okdan:\

Blijkbaar heb je TEVEEL! aan het zwembad gezeten naardat je 3.30 neergezet hebt:L Na +/- 4.50 wil ik los gaan!!!!! Hoor je nou zelf dat je bij 5.20 verzwakt? Dit arrangement had je mischien in het begin kunnen toepassen. Wanneer je na 5.50 of iets wil verder gaan heb ik het persoonlijk al gezien,zo van laat maar. Ik zou toch persoonlijk je arrangement wat aanpassen. Je hoeft het echt niet cliche op te bouwen,maar luister zelf eens serieus.

Succes!

Daar heb je een beetje gelijk in. Hoewel ik je tijdsaanduidingen niet echt verhelderend vindt :)
En vindt je het nou echt slap worden na 5:20??? (weet niet precies welk stuk je bedoelt, omdat dit tijdstip midden in een pattern zit :confused: ) Ik vind het juist wel lekker zo.
Maar misschien dat ik in het "los-gaan-stuk" wat apartere (lees: energiekere/aggressieve???/vettere) geluiden zou gebruiken. Lijkt mij wel leuk, moet alleen nog even kijken wat. Vind het persoonlijk wel leuk als het "los-gaan-stuk" heel anders klinkt als de rest van het nummer... I'll keep you updated ;)

Verder anderen nog suggesties/opmerkingen?

ook ff geluisterd

ook ff geluisterd

Hoi
Voor mij wordt het nummer pas bij 3:26 interessant. Voor die tijd vind ik de wisselingen te snel en te onrustig.Ook het (string)synt geluid vind ik er niet echt lekker bij passen.Ik geloof dat je dat zelfde geluid bij de climax (bijna einde) ook gebruikt en dan vind ik het juist weer helemaal top.
Dus vanaf 3:26 zou ik het lekker zo laten en nix meer aan doen.Daarvoor zou ik het wat rustiger opbouwen ,andere synth en ander rifje gebruiken.
Ik hoop dat je wat hebt aan dit commentaar
Groet H@NKZ:halleluja

Back