Hoeveel Creamware gebruikers dolen rond op dit forum ?

djody

Stamgast
Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel er zijn, ik kom no op 7, maar ik vermoet dat er wel meer zijn.

Mischien dat als er meer zijn dat we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Laterz

Oja mijn spullen zijn:

Pulsar 1 + Pulsar 2 srb ( 10dsp ) Softwre versie Sfp 3.1 (win 98se)
Yamaha An1x

Logic + vst-fx & vsti's :duivels:

Laatst gewijzigd:
Hier is er eentje. *D

Pulsar II + Pulsar II SRB versie 3.01

Gebruik ik overigens in XTC mode met Cubase VST/32 5.1.

Hier nog een. Alleen is de mijne pas sinds 2 dagen geinstalleerd. Ik heb de Pulsar I versie3.0

Een maat van mij die van rap tot en met popmuziek produceert (die gereleased worden trouwens) heeft mij dit aangeraden en die sound van hem was echt ongelooflijk.

Hiervoor werkte hij op een Yamaha 02r en het lijkt sindsdien wel alsof zijn monitoren altijd op mono stonden (ok ok, een tikkeltje overdreven). Zijn mixen klinken nu zo ongelooflijk diep, breed en dynamisch.
Ik had hier voor een Yamaha Promix 01.

Een lachertje vergeleken met de Pulsar yo!

Mijn seqencing doe ik trouwens op Logic 5.0 en m'n Mpc 2000.

Ja ik ook! Pulsar 1 + Powersampler en een Luna I/O waar de Nord Rack 2 is ingeplugd. Sinds kort overgegaan op SFP, zonder problemen (behalve dattie soms crasht bij het opstarten van een project.
Mijn enige extra device voor Pulsar is tot nu toe de Pro-One van Sequential/Zarg, maar ben ook geinteresseerd in de Sonic Timeworks compressor X als ik weer eens wat geld over heb.

Dat zijn er dus al vier....who's next? (Ik zag in z'n kitlist dat Da Goose ook CW spulletjes heeft...)

Re: Hoeveel Creamware gebruikers dolen rond op dit forum ?

Origineel geplaatst door djody
Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel er zijn, ik kom no op 7, maar ik vermoet dat er wel meer zijn.

Mischien dat als er meer zijn dat we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Laterz

Ik heb (nog) geen Creamware stuff, maar de Creamware gebruikers hier kunnen zeker wat voor me betekenen.
Binnenkort ga ik aan een nieuwe PC en daar moet ook een aardige geluidskaart in. Ik ben al een poosje aan het kijken naar de volgens mij zeer interessante Creamware producten.
Nu zou ik es graag commentaar willen horen van Creamware gebruikers over hun stuff -geluidskwaliteit-functies-software-latency-etc.

Binnenkort ga ik aan een nieuwe PC en daar moet ook een aardige geluidskaart in.

Tip: Ga op zeker en baseer je PC op een mobo met Intel chipset en een Intel processor. Dit word niet voor niets geadviseerd door CreamWare. Sommige AMD systemen werken prima, maar de beste prestaties van CW kaarten kunnen verwacht worden met Intel.

Koop inderdaat een intel pentium/mobo. AMD levert samen met pulsar of problemen of minder performance.

Geluidskwaliteit: TOP ( tja, het blijft subjectief )

Functies: Alles van opname via klankopwekking naar mixage effect en finalizing, Alle mogelijke denkbare routings van signaal. Uit te breiden middels nieuwe software plugins.
Tja teveel om op te noemen

Software: Zie boven, dat doet de software allemaal

Latency: mits ultiem afgestelde pc met de juiste componenten 4ms@44.1, iets mindere pc 7@44.1 en een gare oude bak doet het toch nog netjes op 13ms@44.1. Bij 96khz wordt de latency nog lager, maar ga er maar aanstaan.

Etc.: Denk er ook is over na om een pc te kopen bij een winkel waar ze hem speciaal voor je pulsar bouwen.

Gebruik je oude computer voor internet en andere dingen.
Vooral als je profesioneel wil werken. Dual boot systeem is ook
Ok, maar ja....

Oja, ontzetend veel gratis devices, die echt goed zijn, niet zomaar leuk om ff me te spelen, maar gewoon functioneel.

Je kunt er later naar smaak of verslaving weer extra harware kaarten bij kopen, zodat je meer processing power hebt...

In the end komt het er op neer dat je alle kanten uit kan met het systeem, als je maar een goede dedicted pc of mac er voor koopt.

Oja en ik werk niet bij creamware HAAHAHAHA

Bij Feedback houden ze weer uitverkoop en de CW kaarten zijn aardig geprijsd. Even kijken dus!

btw. ergens op de CW site (volgens mij in de faq) staan aanbevolen systeeem componenten voor gebruik met CW kaarten. Als je je hieraan houdt kun je de meeste hardware-gerelateerde problemen voorkomen. Voor mij hebben de CW kaarten bijna altijd probleemloos gewerkt.

De geluidskwaliteit van de synths en effecten enzo is goed, vooral de nieuwere synths klinken erg mooi. De beste synths worden gemaakt door Zarg (zargmusic.com) van John Bowen. En die prophet emulaties van Sequential zijn heel erg goed. (voor zover ik gehoord heb zijn ze veel beter dan de Prophet VSTi van Native Instruments).

Het mooiste van CW is gewoon de flexibiliteit, het vrij verbinden van alle mogelijk sources en destinations binnen de software maakt echt alle mogelijke setups mogelijk, en met een AD/DA convertor zoals de Luna 2496 I/O of de A16 Ultra kun je heel gemakkelijk je externe hardware integreren.

Enige minpuntje is de wat tegenvallende support van 3rd party ontwikkelaars. Er zijn goede plugins van o.a. Sonic Timeworks en de bonvegenoemde Zarg, en nog een stel minder bekende ontwikkelaars, maar er zou wel wat meer mogen komen.

Maar verder is het gewoon super waar voor je geld volgens mij.

Oja bytheway, creamware bestaat nu 10 jaar en viert zijn verjaardag. Kijk ff op www.creamware.com en daar zie je dat ze flinke kortingen geven op diverse setjes kaarten waarbij je ook hun nieuwe Optimaster plugin krijgt.

Dus als je wil kopen doe het nu met veel korting

Jubilee Bundle 1: Luna II EXtreme I/O
Professional solution for 24/96 recording with a PC or Mac. Excellent sound quality, high-calibre effects - processed directly on the card, unique Live features.

Luna II EX - Recording card plus ADAT / Z-Link Expansion

A16 Ultra - 16-channel AD/DA converter

OptiMaster - Intelligent Mastering Processor

Special price: only 1598 € instead of 2439 € list price -> You save 841 €!

Of

Jubilee Bundle 2: Luna II Analog Breakout
The ideal recording solution for home-studio producers who require professional features and sound quality.

Luna II - DSP-based recording card

Luna 2496 I/O Box - Eight additional external analog I/Os

OptiMaster - Intelligent Mastering Processor

Special price: only 798 € instead of 1143 € list price -> You save 345 €!

Das best veel voordeel dacht je niet.....

Laterz

Heej bedankt voor alle reacties!
Veel pulsar gebruikers hier volgens mij, alleen weet ik niet of een pulsar kaart in mijn budget ligt. Daarom ben ik op dit moment eerst even benieuwd wat de luna allemaal doet/kan.
Daarna kan ik kijken of ik voor de luna moet gaan, of echt even door moet sparen voor de pulsar.

Met de nieuwe Scope Fusion software kunnen alle kaarten in principe hetzelfde, alleen krijg je andere software plugins en andere I/O's per kaart. (maar de rest kun je evt. later wel gewoon apart aanschaffen). Verder is het enige verschil dus het aantal DSP's
(3 voor Luna, 6 voor Pulsar II), maar je kan verder wel alle mogelijke combinaties van verschillende CW kaarten gebruiken.

nog 1tje!

pulsar II + alle praktisch alles uit de CW shop
iPIV-1700/1gb
WinME/Pulsar 3.01b (durf nog niet naar sfp te migreren)

zeer binnenkort: PowerPulsar ernaast, en 1 of 2 Fostex ADAT AD/DA convertors (om m'n analoge speelgoed te connecten)

ernest @ 3 :peukie: 3.nu

ik heb een creamware powersampler met luna 24/96 breakoutbox en ik heb de 3.01 (en nu dus 3.1) software draaien met sts3000.
Leuke software, leuke kaart ... alleen jammer dat dat ding bromt en ruist als de ziekte en dus niet bruikbaar is ... terwijl mijn audiowerk8 muisstil is... vriend van me heeft precies hetzelfde probleem en bij creamware steken ze hun kop in het zand en weten geen oplossing... ach... kaartje kostte bij elkaar maar 3000 gulden dus logisch dat ze geen support geven met een oplossing....

He Da goose probeer hem eens van pci slot te wisselen en check ff je aarde ( heb je vast al gedaan) ik heb ook dergelijke problemen gehad, totdat ik een nieuw moederboard kocht ( asus tusl2-c) T'is echt een bruikbare kaart, dus wellicht de moeite waard. Je kunt ook eens op een verloren middag ff alles behalve de luna eruit hallen en dan kijken of die nog steeds bromt. prop alles erweer in totdat je de boosdoener hebt te pakken. tja er zijn nog veel meer dingen die je kunt doen, maar check zeker http://www.planetz.com/forums/index.php als je die nog niet kent, erg uitgebreid en veel behulpzame mensen.

Laterz

Origineel geplaatst door djody
He Da goose probeer hem eens van pci slot te wisselen en check ff je aarde ( heb je vast al gedaan) ik heb ook dergelijke problemen gehad, totdat ik een nieuw moederboard kocht ( asus tusl2-c) T'is echt een bruikbare kaart, dus wellicht de moeite waard. Je kunt ook eens op een verloren middag ff alles behalve de luna eruit hallen en dan kijken of die nog steeds bromt. prop alles erweer in totdat je de boosdoener hebt te pakken. tja er zijn nog veel meer dingen die je kunt doen, maar check zeker http://www.planetz.com/forums/index.php als je die nog niet kent, erg uitgebreid en veel behulpzame mensen.

Laterz

klopt... heb alles al gedaan... heeft ook gewerkt maar is spontaan gaan brommen en ruizen, bij een vriend precies hetzelfde verhaal....
Ik heb zelfs alleen die creamware en videokaart erin gehad, ide kabels afgeschermd, aarde vas, aarde los, etc etc. alles gedaan... maar dan ook echt alles.... niks werkt... audiowerkkaart is muisstil...

maar ik zal is kijken op dat forum.. sta nu op het punt die kaart eruit te gooien, hij is nu toch niet bruikbaar...

wat bromt en ruist er dan precies aan? De inputs? De outputs? Ik heb zelf ook een Powersampler en Luna I/O maar geen last van brommen of ruisen. Maar ik gebruik de outputs van de Pulsar, niet van de Powersampler (die is er alleen maar voor de DSP en om de Luna I/O op aan te sluiten).
PlanetZ is inderdaad de beste plek voor problemen met CW spullen. Maar als je echt alles al gedaan hebt is die kaart misschien gewoon kapot, kan gebeuren natuurlijk.

Origineel geplaatst door King of Snake
wat bromt en ruist er dan precies aan? De inputs? De outputs? Ik heb zelf ook een Powersampler en Luna I/O maar geen last van brommen of ruisen. Maar ik gebruik de outputs van de Pulsar, niet van de Powersampler (die is er alleen maar voor de DSP en om de Luna I/O op aan te sluiten).
PlanetZ is inderdaad de beste plek voor problemen met CW spullen. Maar als je echt alles al gedaan hebt is die kaart misschien gewoon kapot, kan gebeuren natuurlijk.

inputs zitten er bij mij voor de sier op, gebruik ik niet.. alle 10 de analoge outputs brommen en ruizen en de kaart is niet stuk..
Ik heb de moed al opgegeven, ik gebruik hem gewoon niet meer.. geen creamware meer voor mij gewoon...

heb een andere Creamware-kaart dan jij, maar die is extreem stil en zuiver. En dat is voor zover ik weet ook gebruikelijk voor Creamware!
Dus ik vermoed dat ie in jouw geval gewoon kapot is.... garantie?

Back