Ableton 4 beta voor iedereen die maar wil proberen

Ik heb het even snel bekeken, ben geen ableton gebruiker en heb dan ook niet het gevoel dat ik er makkelijk mee uit de voeten kan.

Vind het wel herkenbaar, midi alla cubase met noten boven en controller data er onder... uberhaupt heeft live een nette interface, mooi flash achtig uiterlijk maar ook knoppen die goed in te stellen zijn.

Zie net in mijn cubase sx demo dat live ook meteen als rewire dinges is verschenen in cubase... mooi hoorl...

Druid

Mag je wel opschieten met testen:

Runs only until 2004, July the 20th

- Only english manual
- Only default skin
- Only english language support

- Only two 'Impulse' presets
- No 'Simpler' presets

- Only Sample Hits content for the Impulse presets
- No MIDI clip content
- No Audio loop content

Origineel geplaatst door sander
Mag je wel opschieten met testen:

Runs only until 2004, July the 20th

Bij de vorige beta's is het zo dat je het programma weer kan opstarten als je de computertijd simpelweg terugdraait (en eenmaal opgestart kan de tijd weer verzet worden).
Hopelijk is dat met deze en komende beta's ook het geval.

Origineel geplaatst door ^H|GH^
Bij de vorige beta's is het zo dat je het programma weer kan opstarten als je de computertijd simpelweg terugdraait (en eenmaal opgestart kan de tijd weer verzet worden).
Hopelijk is dat met deze en komende beta's ook het geval.

Ja LOL ouwe truc :D

getverderrie, dit is wel heel geniaal! zal mij nie verbazen als ableton live 4 mijn nieuwe main sequencer gaat worden als ie straks te koop is............... ken nix in software, behalve reason dan, dat je flow zo goed ondersteund en dus niet tegenwerkt....

kan je die beta alleen maar gebruiken als je abelton 3 bezit?
want hier vraagt hij altijd maar om een serial nummer.

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met deze geniale manier van werken zitten er bij de beta ook 3 erg duidelijke tutorials die je in minuten verslaafd zullen maken aan dit wonderlijk stukje programmatuur

Ps de abletons zullen zorgen dat er tot aan de dag van de release werkende beta's beschikbaar zullen zijn dus je kan al aan de slag met het programma

Origineel geplaatst door isnieZot
kan je die beta alleen maar gebruiken als je abelton 3 bezit?
want hier vraagt hij altijd maar om een serial nummer.

Het serienummer staat op de site van Ableton

Ps, er daar ook een forum voor het betatesten, ik wil iedereen dan ook verzoeken om bugs daar dan ook te melden in het kader van de ondersteuning voor Ableton

tis nog geen release quality alleen..kon em binnen 10 minuten laten crashen ;)

hopelijk doen ze bij ableton meer op de Propellerheads manier ipv op bv de NI of steinberg manier..dus dat ding pas releasen als er echt geen bugs meer gevonden worden......

wat wel jammer is: alles is nog steeds op clips gebaseerd, dus in het arrangement-venster kan ik bij mijn weten niet op de lineaire midi of audio los gaan met knippen, kopieren en verplaatsen ed zoals je dat in een DAW zou doen..of mis ik ergens iets?

Origineel geplaatst door olafmol
tis nog geen release quality alleen..kon em binnen 10 minuten laten crashen ;)

hopelijk doen ze bij ableton meer op de Propellerheads manier ipv op bv de NI of steinberg manier..dus dat ding pas releasen als er echt geen bugs meer gevonden worden......

wat wel jammer is: alles is nog steeds op clips gebaseerd, dus in het arrangement-venster kan ik bij mijn weten niet op de lineaire midi of audio los gaan met knippen, kopieren en verplaatsen ed zoals je dat in een DAW zou doen..of mis ik ergens iets?

Hoe heb je hem kunnen laten crashen? Als het reproduceerbaar is zou ik dat zeker op het forum posten.

Je kan uiteraard knippen (split/control +e) en plakken in de arranger. In de arranger kun je overigens langere stukken opnemen die in de sessie geloopt staan.

Hoe heb je hem kunnen laten crashen? Als het reproduceerbaar is zou ik dat zeker op het forum posten.

Je kan uiteraard knippen (split/control +e) en plakken in de arranger. In de arranger kun je overigens langere stukken opnemen die in de sessie geloopt staan.

ja ik probeer em wel te reproduceren en dan daarover te posten.....

over dat knippen: kan je ook op sample-niveau, dus compleet onafhankelijk van geloopte clips, in de arranger stukjes audio eruit snijden en kopieren ed zoals je dat in een DAW ook doet? dus bv een drumkick uit een drumloop-clip kopieren en 4 keer naar een ander spoor kopieren, dit alles in de arranger view..

Je kan het stukje uit een clip wat je wilt hebben laten loopen. Vervolgens de clip in de arranger zo klein maken als het loop stukje en daarna kan je deze overal plaatsen waar je wilt in de arranger.
Eenmaal op een track een aantal clips achter elkaar gemaakt, kun je deze weer een grote clip van maken door deze op te nemen in een nieuwe track. (Als input dan de track met al die clips kiezen in de session view.)
Het kan allemaal erg snel en intuitief.

Je kan het stukje uit een clip wat je wilt hebben laten loopen. Vervolgens de clip in de arranger zo klein maken als het loop stukje en daarna kan je deze overal plaatsen waar je wilt in de arranger.
Eenmaal op een track een aantal clips achter elkaar gemaakt, kun je deze weer een grote clip van maken door deze op te nemen in een nieuwe track. (Als input dan de track met al die clips kiezen in de session view.)
Het kan allemaal erg snel en intuitief.

jamaar.....jamaar...ik wil nix laten loopen enzo..ik wil gewoon in de arranger in de waveform een stukje audio, bv een kick , selecteren, en die vervolgens kopieren naar een andere audiotrack en precies op de plek laten vallen die ik wil..kan dat ook?

Loopen is in dit geval selecteren. Hij gaat net zolang loopen als de clip lang is in de arranger. Dus als je de clip evengroot maakt als de loop zal die maar 1x spelen.
Probeer het gewoon!

Wat een geweldig programma!! , dat moest ik even kwijt :)

Zeker de 500 euro waard. Midi implentatie werkt perfect bij mij.

Loopen is in dit geval selecteren. Hij gaat net zolang loopen als de clip lang is in de arranger. Dus als je de clip evengroot maakt als de loop zal die maar 1x spelen.
Probeer het gewoon!

als ik het zou snappen dan zou ik het zeker doen..maar voor nu kan ik in de arranger alleen maar clips selecteren lijkt het.....je zegt dus dat selecteren alleen kan via een loop zetten in de arranger en dat dan te splitten? kan je wel loops zetten die nix met de quantise of de clip-lengtes te maken hebben?

Back