Ableton 4 beta voor iedereen die maar wil proberen

vraagje
ik wil beginnen met een soft-sequensing programma, dacht eerst aan Cubase SE
maar ik ben wel benieuwd geworden naar ableton live 4 onderandere omdat
het nu over een uitgebreidere midi beschikt ofzo,
nu is mijn vraag kan ik dit program perfect gebruiken om
audio en zowel midi (midi bewegingen) opnamen van mij hardware toestellen(korg EMX, ESX, Microkorg,..)
en dan later nog verder te bewerken en uitijndelijk op CD te branden, gaat dit?? of is Cubase daar meer
geschikt voor??

tis ook mijn bedoeling om alles van mijn hardware spullen in te spelen in ableton live
om dan ergens live te gaan spelen zonder al mijn hardware spullen mee te zeulen
maar toch nog mijn tracks live te kunnen bewerken

wie kan mij wat uileg of tips geven, ben niet zo gekend met software spullen

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Lees helaas niets over de zo gewenste midi sync op meer dan 1 kanaal. Ik wacht nog even met kopen totdat ze klaar zijn met deze "beta" relaease.

Kon het niet laten en heb Ableton toch al gekocht. Nu hopen dat ze die sync snel goed hebben, wil er niet een util. naast draaien.

Wat wel vervelend is.....nadat ik Live via de site geregistreed en "unlocked" heb wil ik updaten. Al de gegevens ingevoerd, os geselecteerd, uiteraard de download + 100 mb loops gekozen, druk ik op de knop "download" krijg ik weer dat scherm waain m'n gegevens moeten worden opgevoerd. E.e.a. met screenshots naar Ableton vezonden. In m'n box zat verzie 4.01a.

Lees het forum er dan maar eens op na ..

Is eerste maal dat dat voorkomt, bij de andere updates was dit niet het geval .. is klein foutje in de webpage van Ableton.

Maar kom ..

Paste deze link in je webbrowser en vervang de X-jes door je serie nummer ..

http://www.ableton.com/index.php?main=downloads&SerialNumber=XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Zo moet je er wél komen hoor !

Fred.

Om effe volledig te zijn, .. paste de link en vervang de x-jes in de link en laat de pagina voor wat ze is .. druk dan nogmaals op enter en dan zou het moeten werken ..

Origineel geplaatst door Frederik654
Lees het forum er dan maar eens op na ..

Is eerste maal dat dat voorkomt, bij de andere updates was dit niet het geval .. is klein foutje in de webpage van Ableton.

Maar kom ..

Paste deze link in je webbrowser en vervang de X-jes door je serie nummer ..

http://www.ableton.com/index.php?main=downloads&SerialNumber=XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Zo moet je er wél komen hoor !

Fred.

Om effe volledig te zijn, .. paste de link en vervang de x-jes in de link en laat de pagina voor wat ze is .. druk dan nogmaals op enter en dan zou het moeten werken ..

Heb inmiddels reactie van Ableton ontvangen [vrijdag], hun script was bugged en daardoor was de download niet bereikbaar. De update zit er inmiddels op.

Update? Naast de 4.0a versie die vanaf cd geïnstaleerd is, is er gewoon een compleet nieuw installatie gedaan. M'n settings zijn daardoor ook niet meegenomen, en de unlock code dus ook niet. Verdient imho geen schoonheidsprijs omdat je per licentie maar 2 keer kan unlocken. Heb het bestand met de unlockcode na enig zoekwerk handmatig geïnstaleerd.

Heb het bestand met de unlockcode na enig zoekwerk handmatig geïnstaleerd.

Aha leg eens uit

Origineel geplaatst door mecanoiz
Aha leg eens uit

Als je met deze vraag een probleem met warez wilt oplossen dan heb je pecht want......
Nadat ik 4.0a heb geïnstaleerd heb ik mij dus met de online versie aangemeld. Nadat het update script op de Ableton servers gefixt was de "update" geïnstaleerd. Zoals vermeld een compleet nieuwe install. Deze install neemt de config + unlock van 4.0a niet over. Omdat men zover ik weet per licentie 2 keer kan unlocken wil ik dit niet nogmaals doen [liever bewaren voor een toekomstige aanschaf.

Heb toen m'n schijf afgezocht naar een bestand dat 4.0a unlocked. Deze stond in

D:\Documents and Settings\ikbengeengebruiker\Application Data\Ableton\Live 4.0\Unlock

deze verplaatst naar

D:\Documents and Settings\ikbengeengebruiker\Application Data\Ableton\Live 4.0.4\Unlock

Zo heb ik dus op basis van m'n eerste unlock de update ook unlocked. Een goed script had al dit geneuzel natuurlijk kunnen voorkomen.

Origineel geplaatst door ^H|GH^
Waarom is Midi-Ox geen oplossing voor je dan? Zo'n erge workaround is dat toch niet..
Test het gewoon?

Hoe moet ik Midi-Ox configureren om dit te doen? Ik verdwaal een beetje in de menu's. Lijkt Cubase wel :L

toch maar de originele versie gekocht een maand geleden. 8)

Hoe moet ik Midi-Ox configureren om dit te doen? Ik verdwaal een beetje in de menu's. Lijkt Cubase wel :L

Niet allemaal tegelijk mensen! Dat kost veel te veel bandbreedte!

Nou okee dan,

eerst MIDIYOKE installeren. Dit maakt 8 virtuele MIDI poorten beschikbaar. (Kijk uit, ze zijn zowel IN als OUT, loops ontstaan makkelijk)

Daarna in in MIDI-OX onder Options->MIDI Devices een van die 8 virtuele poorten selecteren als input.
Vervolgens alle MIDI devices waar je naar toe wilt syncen als output selecteren.

Om de routing te controleren onder View->Port Routings kijken, als het goed is zijn nu alle INs met alle OUTs verbonden (kan onwenselijk zijn). Als je de Input en Output monitor (ook onder View...) ziet, rechter-muis klik en even kijken naar "MIDI Filter", zorgen dat er nergens vinkjes bijstaan.

In Live deze virtuele poort gebruiken om sync te sturen, voila?

Succes

-diskonext

Origineel geplaatst door diskonext
Nou okee dan,

eerst MIDIYOKE installeren. Dit maakt 8 virtuele MIDI poorten beschikbaar. (Kijk uit, ze zijn zowel IN als OUT, loops ontstaan makkelijk)

Daarna in in MIDI-OX onder Options->MIDI Devices een van die 8 virtuele poorten selecteren als input.
Vervolgens alle MIDI devices waar je naar toe wilt syncen als output selecteren.

Om de routing te controleren onder View->Port Routings kijken, als het goed is zijn nu alle INs met alle OUTs verbonden (kan onwenselijk zijn). Als je de Input en Output monitor (ook onder View...) ziet, rechter-muis klik en even kijken naar "MIDI Filter", zorgen dat er nergens vinkjes bijstaan.

In Live deze virtuele poort gebruiken om sync te sturen, voila?

Succes

-diskonext

Heb de boel nu geïnstaleerd, en werkend :okdan: . Helaas onwijze timings problemen. Welke output selecteer je in de pref. vanm Live? Heb het idee dat het daar fout zit.

Alvast bedankt!

Edit: dat geef je al aan. foutje!

Laatst gewijzigd:
Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb kunnen testen of dit retestrak werkt. Gebruik meestal alleen globaal tempo, niet voor kaarsrechte percussie, zeg maar.

Er zit ook een clock-generator in MIDI-OX, misschien moet je die eens gebruiken en kijken of je het probleem nog steeds hebt. Als je dat doet moet je wel de MIXI-OX Event Port naar de te syncen outputs routen.

Succes.

-diskonext

Back