Clavia Nord Lead 1

Status
Please reply by conversation.

Mennomoog

Stamgast
Hoeveel vraagt men tegenwoordig hiervoor???? :D

Ik las hier dat ze wel eens langskomen van rond de 400 euri. Is dat inderdaad zo? Das wel een net prijsje.

Dus, ik zoek er één (graag in Nederland). Thanks! :doei:

Doe mij er dan ff een stuk of tien.

en geef mij er dan 5...volgens mij bedoelt onze vriend een 2e hands Nord Rack 2 als ie het heeft over 300 euro! En dat is zelfs een hele mooie prijs...

succes met het vinden van een 1 en als je er meerdere aangeboden krijgt wil ik er ook eentje bij voor de lol. Gave bak hoor met z'n afgeplatte hoekie!

ik bedoelde jou inderdaad maar bedoelde het niet vervelend hoor...mensen halen het zo vaak door elkaar. Dan zie je staan Nord Lead 1 rack...of Nord Rack 2 keyversie...

Een Nord Lead=met toetsen
Een Nord Rack=rack versie

Lekker belangrijk ook eigenlijk...

Origineel geplaatst door metatron
... ik bedoel nord 1 maar zie nu ook pas dat het om een Key versie gaat en die zal wel iets duurder zijn lijkt mij.

Als het een NL is zonder expansion, maar met keys, dan is €300 redelijk. Je hebt dan maar 4 voices, verdomde weinig. Een uitbreiding (+ 8 voices) is moeilijk te vinden, daarom, dus... Maar voor de vormgeving zou ik hem zo kopen.

PS de Nord Rack was de eerste die Clavia ooit op de markt bracht, wat betreft synthesizers.
Clavia betekent 'toetsen', niet gek voor een bedrijf dat 15 jaar lang alleen maar electronische drums maakte :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Als het een NL is zonder expansion, maar met keys, dan is €300 redelijk. Je hebt dan maar 4 voices, verdomde weinig. Een uitbreiding (+ 8 voices) is moeilijk te vinden, daarom, dus... Maar voor de vormgeving zou ik hem zo kopen.

PS : De voice expansion heb ik nieuw bijna 700 euro betaald.
300 euro voor een keys versie ? >> MUUUUUUHAHAHAHAHA <<
(een toestel dat klaar is voor de sloop misschien)
Normale prijs voor een rack 4 voice goede staat = 3 à 400 euro. Met V_expansion is de prijs niet te noemen want die expansions zijn idd vrij zeldzaam.
En meestal hoe zeldzamer hoe duurder !

die expansions komen regelmatig voorbij, soms voor 100 tot 150 euro. kwestie van zoeken. een 1 expanded zie je trouwens ook regelmatig hoor. en die is wat mij betreft best 450-500 waard.
hoewel ik er zelf niet zo snel meer aan zou beginnen. ik vind wat oudere nords die flink gebruikt zijn toch niet zo'n geweldige indruk maken. potmeters en wiel (dat zeker) hebben te lijden en als er eens iets pietepeuterigs kapot is, mag je bij clavia meteen een heel bordje laten vervangen.
en de 1 is inderdaad een klassieker, met zijn afgeplatte hoek; veel mooier dan de 2, ook de kleur.

zeg skele, reageer svp ook even op je pb, dan weet ik ook weer wat!
bedankt.

zag trouwens dat touched by sound de voice expansion weer levert, voor 239 euro nieuw.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
En meestal hoe zeldzamer hoe duurder !

Meestal ja... maar niet als er betere opvolgers zijn.

Origineel geplaatst door Leo
ik vind wat oudere nords die flink gebruikt zijn toch niet zo'n geweldige indruk maken. potmeters en wiel (dat zeker) hebben te lijden en als er eens iets pietepeuterigs kapot is, mag je bij clavia meteen een heel bordje laten vervangen.

Oh das wel klote :erm:

betekent dat Wout, dat je met een kapot onderdeel niet meer bij clavia terechtkan??
dat zou toch echt te gek zijn, het zijn toch ook niet echt zeer overjarige modellen?!

Lijkt mij ook Leo, die dingen zijn nog geen 10 jaar oud. Die onderdelen zullen er vast nog wel zijn alleen zullen ze misschien de boot afhouden qua reparaties.

ik weet wel dat toen er een lullig dingetje van mijn nordlead kapot ging, clavia alleen maar hethele bord wilde vervingen, a 800 gulden. dat liep via feedback (tevens importeur). toen heb ik 'm ongerepareerd weer meegenomen omdat ie tweedehands toen 1200 gulden was of zo. wel gezegd dat ik nooit meer bij feedback zou komen (hoewel het eigenlijk niet hun schuld was, bij feedback waren ze altijd zeer goed voor me, maar de importeur had wel iets beter zijn best kunnen doen, de baas dus, zeg maar). ding ingeleverd bij electrocare, die hadden de fout zo gevonden, maar zeiden dat het onderdeeltje (ic-tje of zo) al oud was en moeilijk te krijgen, was een dingetje dat in oude ibm's (8514?) werd gebruikt. ze hadden contact gehad met clavia om het te bestellen, maar die wilden het niet leveren.
uiteindelijk heeft feedback/ de importeur, toen ik had gezegd dat ik er nooit meer zou komen (sloeg er toentertijd heel wat centen stuk) contact gehad met clavia, en toen werd het onderdeel gratis opgestuurd!

achteraf baal ik van mijn houding tegenover feedback; omdat de mensen met wie ik normaal te maken had altijd zeer goed voor me waren geweest, maar van clavia vond ik het geen nette policy. je moest het oude bordje nog inleveren ook, en 800 betalen. konden zij het onderdeeltje even uitsolderen en vervangen en hoppa: er lag weer een nieuw bordje klaar voor de volgende sukkel met een klein mankement.

en wat ook zo gek was, toen er hier op dit forum een q&a voor clavia was en ik deze vraag heel vriendelijk en normaal stelde, kwam die niet door de forum-keuring?!

Ik bedoel maar, die onderdelen zijn er wel. Zelfs voor ouwe Roland en Arp heb ik nog spares kunnen vinden dus zal Clavia er ook wel wat hebben.

't Is vooral de policy die men wil volgen, mooi voorbeeld Leo.
Als Clavia op deze manier "service" aan haar klanten wil verlenen dan gaat het vlot Waldorf achterna.

Clavia is maar een erg klein bedrijfje, dat erg te kampen heeft met ruimtegebrek. Op een bepaald moment zijn reperatie onderdelen niet meer in voorraad. Soms kan je wel het typenummer van een onderdeel krijgen en het zelf ergens te pakken proberen te krijgen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Dials knoppen van de Nord Modular, Lead3 en en G2. Een flinke tik erop en het ding zakt door en is niet meer bruikbaar. Is wel eenvoudig zelf te vervangen, maar om er aan te komen... Ook het dekseltje van die knop is een probleem. Zelfs de fabrikant wil dat niet opsturen. Tot nu toe heb ik zelf nog nooit problemen ondervonden, maar dat zegt niets, natuurlijk :)

Clavia spullen kunnen veel hebben, maar gaan ook niet eeuwig mee. En een klein onderdeel vervangen op een printplaat is eigenlijk onmogelijk!

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Clavia spullen kunnen veel hebben, maar gaan ook niet eeuwig mee. En een klein onderdeel vervangen op een printplaat is eigenlijk onmogelijk!
Wout

Ik ga rustig met mijn spullen om, maar dit ding (waardoor een uitgang niet meer goed werkte) ging gewoon na een paar jaar kapot. Had toch nog 3700 + 1000 voor de nordlead betaald, ik was er vroeg bij!

En dat onderdeel vervangen (een ic) was voor electrocare geen enkel probleem. Ik had trouwens later nog eens een nordlead met krek hetzelfde probleem.

Status
Please reply by conversation.
Back