Roland D110

Ik heb intussen de meeste patches overlopen en een lijst opgesteld van de beste. Ik moet zeggen dat brass de sterkste kant van dit bakje is. Er zitten een paar fenomenale patches tussen, enkel gebruik makend van de interne engine. Ook een paar strings klinken fantastisch. Verder nog een handvol leads en bass.

Een beetje EQ is wel van belang. Het laag moet een streepje hoger, dat maakt soms heel wat verschil.

Morgen zal ik een sysex opstellen van de 64 beste patches en met jullie delen. Het verschil met de factory patches is enorm, je zal aangenaam verrast zijn wat er in dat bakje schuilt :)

Is het al een beetje gelukt inmiddels? :)

Ik ben nog steeds aan het verkennen :) Ik heb een effectenbak gekocht en ontdek sounds die ik eerst negeerde, maar fantastisch klinken met een paar effecten. Bijvoorbeeld bells met pitch delay. Je moet alvast de reverb van de D110 uitzetten. Voor de brass sounds heb je een chorus nodig en een korte reverb. Voor strings een lange reverb en phaser of lichte chorus.

Ik verzamel er 64 en zal erbij zeggen wat voor effecten er het best bij passen. Het maakt weeral een groot verschil :)

take it easy !!

de D110/5/10/20 heeft idd best een extra effectunit nodig !!
Ik gebruik er de Quadraverb voor...

Hier is alvast een demotje:

http://www.zshare.net/audio/72281912ecde92fd/

Naam van de patch + het effect dat ik heb gebruikt:

1. DigiBrass 2 – chorus
2. Brass - chorus
3. ChiffTrump - chorus
4. SynthHorns - delay
5. Jupitah - Pitch echo
6. Square Pad - Pitch echo
7. Slow Wires - delay
8. Fat Analog - delay
9. StereoDigi - Pitch echo
10. DigitalWay - Stereo flanger
11. StereoDigi - Stereo flanger
12. SloSweeper - delay
13. Berlin - chorus
14. SomethingW - chorus

tja okey !!

'k ga geen hevige discusie voeren nu.. mss morgen ?? :)

Maar ik ben Groot (of beter Oud) geworden met de D-5, D-10, D-110, MT32 ...

Deze marktplaatsverkoper geeft aan dat de vervanging van de bestaande dual opamp met de BurrBrown opa2134 opamp betere resultaten geeft:
====
http://muziek.marktplaats.nl/synthe...met-betere-bb-opamp-en-goed-toetsenboard.html
"Roland D10 Synthesizer met betere BurrBrown opa2134 opamp en goed toetsenboard.
Werkt uitstekend en klink nu wat crispier en een strakker laag."

===

Daartoe gevraagd naar het toepassen van de burr brown "mod" antwoordde deze hulpvaardige marktplaats verkoper:

==
Als je wat vaker met de soldeerbout gedaan hebt, is het niet zo moeilijk.
Lastig alleen is dat het SMD is dus gepriegel.
Op de D10 is het 1 dual opamp en zal bij de D20 wel hetzelfde zijn.
Ik snij met het mesje 1 kant van de opamp voetjes door en de andere kant soldeer ik los.
Ik zal kijken wat er op de opamp staat die eruit is, ben even kwijt welke het was.
BB opamps kan je verkrijgen bij RS components of Conrad
Hoor het wel als je vragen hebt en succes en mail je het type nummer nog.

========

Iemand enige ervaring met deze mod, dan wel iemand die de waarschijnlijkheid van de betere klank kan bevestigen. Etoain wellicht ?

Deze marktplaatsverkoper geeft aan dat de vervanging van de bestaande dual opamp met de BurrBrown opa2134 opamp betere resultaten geeft:
====
http://muziek.marktplaats.nl/synthe...met-betere-bb-opamp-en-goed-toetsenboard.html
"Roland D10 Synthesizer met betere BurrBrown opa2134 opamp en goed toetsenboard.
Werkt uitstekend en klink nu wat crispier en een strakker laag."

===

Daartoe gevraagd naar het toepassen van de burr brown "mod" antwoordde deze hulpvaardige marktplaats verkoper:

==
Als je wat vaker met de soldeerbout gedaan hebt, is het niet zo moeilijk.
Lastig alleen is dat het SMD is dus gepriegel.
Op de D10 is het 1 dual opamp en zal bij de D20 wel hetzelfde zijn.
Ik snij met het mesje 1 kant van de opamp voetjes door en de andere kant soldeer ik los.
Ik zal kijken wat er op de opamp staat die eruit is, ben even kwijt welke het was.
BB opamps kan je verkrijgen bij RS components of Conrad
Hoor het wel als je vragen hebt en succes en mail je het type nummer nog.

========

Iemand enige ervaring met deze mod, dan wel iemand die de waarschijnlijkheid van de betere klank kan bevestigen. Etoain wellicht ?

Tsja, ik weet niet hoor.... voor mij persoonlijk ligt de charme van een D-110 nou juist in z'n Lo-Fi karakter; om dan deze mod toe te passen voor een crispier geluid of een strakker laag.... what's next, het signaalpad verbeteren van een Sherman Filterbank met zuurstofvrije koperbedrading? :D

what's next, het signaalpad verbeteren van een Sherman Filterbank met zuurstofvrije koperbedrading? :D

Potjandorie, ik heb hem vergeten te vragen hoe die mod klinkt bij de D10.

Joh, als je tegenwoordig een doosjes paperclipsen koopt krijg je er al een Roland D'tje bij. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen.

Back