Samples oude elektronische piano's

Graaf Dracula

Nieuwkomer
Wie kan me helpen aan samples van goedkope electronische piano's (Crumar, Insta, etc)?

Ik heb internet al afgezocht en het enige wat ik daar heb gevonden is de Roland RM, maar het gaat me juist om die goedkope Italiaanse sound.

Laat ik nu denken dat Dracula alleen maar geinteresseerd was in bloed en mooie maagden...:D

Origineel geplaatst door Hooihuis
Laat ik nu denken dat Dracula alleen maar geinteresseerd was in bloed en mooie maagden...:D

...... op een achtergrond van een goedkope italiaanse b-film....

maar serieus, kan je geen 'normale' e-piano bewerken om tot die klank te komen? Ik weet niet precies wat je bedoelt met die goedkope sound, maar ik veronderstel dat het nogal 'plat' en beperkt qua frequentie is. Dat is toch te synthetiseren?

Waar je wellicht kunt kijken is op de site van Hollow Sun. Staan verschillende vintage instrumenten, waaronder een aantal (E) piano's (crumar, wurlitzer, dyno, rhodes en meer.

T'is gratis en wat wil je nog meer als nederlander?

www.hollowsun.com (op dit moment even niet bereikbaar trouwens)

Er zijn ook een paar gratis VST'jes waar je wellicht iets aan hebt. Eentje die me te binnen schiet is Morphiza (klinkt als een fout italiaans orgeltje)

Enne.......van een goede sample een vies geluid of goedkoop geluid maken is overigens makkelijker dan andersom.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Hey, het is 2004 (er bestaan nu voedingsupplementen), maar dat laatste klopt wel. 8~

Maar goed, even als antwoord op de voorgaande reacties: ik zoek specifiek zo'n Crumar- of Insta-geluid of Armon of zelfs Elka, noem maar iets ouderwets elektronisch. Natuurlijk kan ik wel iets in die richting maken (heb ik ook al uitgebreid geprobeerd), maar zelfs dat gaat beter als ik een goed voorbeeld heb. Als iemand zo'n piano heeft en even van een paar tonen en akkoordjes een mp3'tje zou willen maken, zou ik het dus ook al mooi vinden. De "Hollowsun" site ken ik inderdaad en daar heb ik ook al veel geluiden vandaan gehaald, maar niet iets in de richting van wat ik nu zoek. Tenminste, ik dacht niet, dat er een Crumar piano op stond, maar ik zal nog eens kijken, als ze er weer zijn. Wurlitzer, Rhodes, Pianet e.d. zoek ik niet. Die hebben een versterkt alternatief piano-mechaniek. Ik zoek een puur elektronisch opgewekt geluid.

Back