Om het even centraal te houden maar even in dit eeuwenoude draadje. Eindelijk heb ik een Quadraverb gekocht, ik wilde hem al jaren hebben maar omdat de prijzen iets aan het stijgen zijn nu toch maar gedaan. Helaas kun je ze niet meer voor een paar tientjes krijgen, maar ze worden wel gelukkig veel aangeboden, er staan er altijd wel een paar op Marktplaats.
Hoe dan ook, even in het kort de verschillende versies want dat was voor mij ook wat verwarrend.
Je hebt dus de :
- Quadraverb
- Quadraverb plus (dit is de originele plus wat -super handige- extra effecttypen zoals de resonator
- Quadraverb GT (dit is de plus, plus overdrive, distortion en compressie en amps).
- Quadraverb 2 en 20 (de 20 heeft wat betere converters kennelijk, maar zijn inhoudelijk totaal anders dan de originele).
Ik heb zelf de GT gekocht, dit omdat ik altijd wel van wat distortion en overdrive hou, en ze zijn ook uit te zetten dus het is in principe gewoon extra.
Zie hier meer info
Quadraverb. The Alesis Quadraverb ruled the rack-processor market of the late 80s and early 90s and can still be found in countless guitar rigs, studios and live sound setups to this day. The Quads longevity is a testament to its outstanding sound quality and highly editable effects.
www.quadraverb.nl
Ik zat natuurlijk zelf ook al gelijk naar een editor te kijken, maar na een avondje spelen vind ik de indeling op de unit zelf eigenlijk verrassend gebruikersvriendelijk. Je kunt met de verschillende knoppen direct naar het juiste effectblok en daar heb je maar een paar parameters. Helemaal mooi is dat je 10 parameters via midi direct kunt tweaken, dit moet je wel per patch instellen.
Inmiddels heb ik al een behoorlijke collectie vintage fx, maar desalniettemin vind ik de quadraverb toch een aanvulling!