Alesis quadraverb

bouncemasters

Ouwe rot
ik wil deze quadraverb aanshaffen. nu las ik alleen een stukje op i-net dat dit ding nogal veel ruis produceert. op zich niet zo erg, mits je het niet wilt hebben natuurlijk.

eigenlijk adviseerde ze dit apparaat ism een gate te gebruiken, anders heb je er nix aan.

wat zijn jullie ervaringen met deze quadraverb. kopen of niet zonder gate (want die heb ik niet)

greetz

heb een paar jaar geleden zo'n ding gehad, maar volgens mij kun je nu beter zo'n behinger multi-effect aanschaffen nieuw... of de quadraverb moet echt heel goedkoop zijn natuurlijk!

Hoi,

Ik gebruik sinds 1993 een Quadraverb plus en ik ben er tevreden over. Hij kan inderdaad wel wat ruis produceren, maar dit heb je grotendeels zelf in de hand door het instellen van de volumes van vooral de modulation effects. Voorts de IN en OUT regeling wat in het oog houden en hij produceert niet meer of minder dan andere FX.

2 kleine minpuntjes:
- Het LCD is nogal brak wat betreft de achtergrondverlichting (is bij mij nu al de 2de keer uitgevallen en laat het nu zo).
- Delays zijn niet te syncen met MIDI clock.

Voor de rest goeie reverbs en delays. Chorus is ook lekker. Phaser is maar zozo. Resonator kan ook leuke dingetjes teweegbrengen. Sampingfunctie is totaal overbodig.

Ik doe hem in ieder geval niet weg ;)

Succes :okdan:

:doei:

ik kan m kopen voor 90 euro.

zat ook te denken aan n mpx100 ofzo ja. maar lees dat die dingen best kut te editten.

heb zelf een tc-electroninc 300, waar ik wel over te spreken ben, die zijn voor 150 euro te scoren... alleen kun je niet echt enorm editen... maar d'r zitten wel veel knoppen op voor real-time gebeuren...:)

Ligt eraan welke versie van de quadraverb je hebt. Ik heb zelf de Quadraverb 2, en die is behoorlijk stil. ik heb trouwens altijd een gate op de returnkanalen zitten (van elk effectapparaat trouwens). De "gewone" quadraverb ken ik eerlijk gezegd niet, maar over de QV2 ben ik erg tevreden! en kan zich meten met de duurdere apparaten (howel deze ook niet goedkoop was toendertijd). Vooral de routingmogelijkheden van 8 vrij toe te wijzen (!) effectblokken in iedere denkbare configuratie is ongekend een eenmalig in deze prijsklasse. Wordklock, adat in- en uit... Alesis is uiteindelijk gestopt met de productuie van deze versie, omdat ie "te goed / high-end" is voor hun productrange ;) en ze zich toch meer richten op de midrangemarkt.
dus... een quadraverb 2 voor zeg 125 euro ... goeie koop zou ik zeggen!

Eens uitproberen is de beste manier om erachter te komen. De 1 ken ik niet, maar de Plus is in ieder geval de moeite waard ... beter dan een MidiVerb IV.

Editeren is ook niet alles, maar eens je het systeem doorhebt is het best doenbaar. Je kan natuurlijk ook alle parameters via MIDI aansturen.

:doei:

een Quadraverb ruist wel ja.....ik gebruik er nog steeds 1,maar dan wel via een Denoiser...

kep nog steeds niet een fx gevonden die van die lekkere reverse-gated-reverbs heeft (zijn al veel gebruikt in alle muziekstijlen)....en bovendien overstuurt ie ook lekker,whahaha...

overigens is de ruis pas echt storend in 'cleane' stukken muziek....

editten is gemakkelijk op dat ding,maar echt extreem istie niet...

mijn advies : als je een noise-gate of denoiser hebt is ie het aanschaffen waard...anders zou ik lekker gaan kijken naar een Lexicon MPX of zo...

Origineel geplaatst door dione
mijn advies : als je een noise-gate of denoiser hebt is ie het aanschaffen waard...anders zou ik lekker gaan kijken naar een Lexicon MPX of zo...

Hoor je het?

En toevallig heb ik er nog een staan....:D

'k Heb ook de QV1 (kan ik bij iemand de eprom lenen om te kopieren?) en hij ruist ja. Maar goed hard insturen en zacht weer uitsturen drukt de ruis grotendeels de kop in.

Hij is heerlijk op el. gitaar en natuurlijk de Eminent strings. Daar mag een ruisje op zitten. Koop hem gewoon, ook al staat hij een jaar uit, effects heb je nooit te veel en er zitten wel leuke bij. Alleen de 1e preset al... die gebruik ik bijna dagelijks!

Is er trouwens een thread over updaten van de QV? Je kunt gewoon de eprom kopieren en dan heb je de extra functies (modulator, stomme sampler etc., extra echo's)?

Om het even centraal te houden maar even in dit eeuwenoude draadje. Eindelijk heb ik een Quadraverb gekocht, ik wilde hem al jaren hebben maar omdat de prijzen iets aan het stijgen zijn nu toch maar gedaan. Helaas kun je ze niet meer voor een paar tientjes krijgen, maar ze worden wel gelukkig veel aangeboden, er staan er altijd wel een paar op Marktplaats.

Hoe dan ook, even in het kort de verschillende versies want dat was voor mij ook wat verwarrend.

Je hebt dus de :
- Quadraverb
- Quadraverb plus (dit is de originele plus wat -super handige- extra effecttypen zoals de resonator
- Quadraverb GT (dit is de plus, plus overdrive, distortion en compressie en amps).
- Quadraverb 2 en 20 (de 20 heeft wat betere converters kennelijk, maar zijn inhoudelijk totaal anders dan de originele).

Ik heb zelf de GT gekocht, dit omdat ik altijd wel van wat distortion en overdrive hou, en ze zijn ook uit te zetten dus het is in principe gewoon extra.

Zie hier meer info

Ik zat natuurlijk zelf ook al gelijk naar een editor te kijken, maar na een avondje spelen vind ik de indeling op de unit zelf eigenlijk verrassend gebruikersvriendelijk. Je kunt met de verschillende knoppen direct naar het juiste effectblok en daar heb je maar een paar parameters. Helemaal mooi is dat je 10 parameters via midi direct kunt tweaken, dit moet je wel per patch instellen.

Inmiddels heb ik al een behoorlijke collectie vintage fx, maar desalniettemin vind ik de quadraverb toch een aanvulling!

Die Quadraverb plus is een kwalijke rakker, die zal naast mijzelf ook de nodige andere mensen 'verpest' hebben om aan de sampler te willen... ;)

Als ik het goed heb 1.55s sampletijd, 1 slot, en toch wel wat settings mogelijk. Precies genoeg om er een TC Matic drum-fragment in te stoppen en toen meer te willen.
Veel voorkomend bekend euvel is een deels uitvallend display, maar dat schijnt makkelijk te vervangen te zijn.

Een kleine toevoeging. De eerste QV is uit 1989 maar de productie liep tot midden jaren ‘90. Over de jaren zijn er verschillende revisies gedaan, van A tot H (geloof ik), daarin is o.a. filtering van de output verbeterd, dus het kan zijn dat de wat oudere units meer ruizen dan de latere. Die van komt uit ‘92 en ruist niet overmatig, wel meer op het moment dat je overdrive en distortion in het hogere standje gooit.

Heel interessante video, ook mocht je tegen problemen aanlopen

Paar feitjes:
- De QV gebruikt dezelfde, voor de tijd goede, DAC als de LXP-15
- Er is maar 1 DAC die voor beide outputs gebruikt wordt, dit hebben ze voor elkaar gekregen door het geluid met hoge frequentie te switchen tussen beide outputs. Dit was kennelijk gebruikelijk in die tijd omdat DACs duur waren.

Een kleine toevoeging. De eerste QV is uit 1989 maar de productie liep tot midden jaren ‘90. Over de jaren zijn er verschillende revisies gedaan, van A tot H (geloof ik), daarin is o.a. filtering van de output verbeterd, dus het kan zijn dat de wat oudere units meer ruizen dan de latere. Die van komt uit ‘92 en ruist niet overmatig, wel meer op het moment dat je overdrive en distortion in het hogere standje gooit.
Dat ruisen hoort er een beetje bij met overdrive en distortion is het niet? Ik heb een synth module die ruist (oude Korg NS5R), en daar heb ik een oude 'Made in Germany' Behringer Denoiser achter hangen die de ruis om zeep helpt, maar de synth sound niet! Dus als je er nog één kunt vinden is de oude Behringer SNR202 (stereo/dual mono) Denoiser een aanrader. Als je van de ruis af wilt tenminste.
behringer-snr202-denoiser-2-channel-28575.jpg

Dat ruisen hoort er een beetje bij met overdrive en distortion is het niet? Ik heb een synth module die ruist (oude Korg NS5R), en daar heb ik een oude 'Made in Germany' Behringer Denoiser achter hangen die de ruis om zeep helpt, maar de synth sound niet! Dus als je er nog één kunt vinden is de oude Behringer SNR202 (stereo/dual mono) Denoiser een aanrader. Als je van de ruis af wilt tenminste.Bekijk bijlage 3837001

Ik hoor de ruis zelf niet (maar ben sowieso slechthorend) maar zie wel een behoorlijke noise-floor op mijn input meters. Maar zolang het geen 50hz brom is stoort het me niet. Ik ben juist een fan van (inmiddels) vintage fx omdat het iets doet met het geluid, als ik een supercleane reverb wil pak ik wel een software fx.

Back