Origineel geplaatst door Digimod
De onderdelen zijn al klaar je hoeft het alleen nog in elkaar te zetten
Daarmee geef je dus aan dat de essentie van wat ik probeer te zeggen je volledig ontgaat.
Zo kun je ook wel stellen dat elk individuele noot van een instrument in je rompler een "onderdeel" vormt, de noten heb je immers nu hoef je alleen alls nog in elkaar te zetten!

Je rompler heeft naast "gewone" strings, ook vast wel pizzicato strings. Kijk eens aan, weer een andere articulatie die op bepaalde momenten dienst doet. Bouwpakket!
Het onderscheid wat je hier probeert aan te voeren bestaat niet tussen rompler en sampler.
Noch zijn er "onderdelen al klaar", je moet elke noot inspelen. Je denkt toch niet echt dat je wat klanken bij elkaar gooit, op een knop drukt en dat er dan een nummer uitrolt?
de ene vind dat creatief de andere weer niet..
Volgens mij is de logica anders ver zoek.

Een sample is een statische opname, als je vindt dat dit aspect iets een bouwpakket maakt dan zijn jouw romplers net zo zeer bouwpakketten.
Creativiteit zit in de compositie, niet in het detail wat men gestoken heeft in de klankopwekking. Dat een overgang van b.v. C3 naar B4 met deze techniek enorm realistisch kan klinken, betekent niet dat ik de C3 en vervolgens de B4 niet hoef te spelen. Eerlijk gezegd is dat wel heel vreemd, iets zou minder "creatief" zijn omdat de klankopwekking superieur is. Does not compute.
(*) Als je creativiteit bedoelt in de zin van klooien met klanken om ze zelf aan te passen naar smaak dan is dat een andere creativiteit waar ik hier op doel. Ik denk ook echt niet dat die vorm van creativiteit de meeste mensen interesseert die met een digitaal symphonisch orkest aan de gang gaan, die willen gewoon de meest realistische klankopwekking die mogelijk is uit de box. Dat geldt ook voor mij, als er een ding is wat ik niet wil doen dan is dat het editen van klanken.