Atari-spulletjes gezocht.

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

'k Heb een Atari 1024 ST op de kop kunnen tikken, maar nou ontbreekt er wel het één en ander. Ik hoop dat jullie me aan het volgende kunnen helpen:
- systeemsoftware (niet onbelangrijk);
- Cubase voor de Atari (wie heeft 't);
- Kabel voor externe hard disk.

Pb me maar.

Groet, Pjeut.

Re: Atari-spulletjes gezocht.

Origineel geplaatst door pjeut
Hallo,

- systeemsoftware (niet onbelangrijk);
- Cubase voor de Atari (wie heeft 't);

Groet, Pjeut.

De systeemsoftware (TOS) zit in de Atari in een chip ingebakken. Dus gewoon aanzetten en dan doet ie het. Voor een eventuele HD heb je wel een aanvullend stuurprogrammaatje nodig.

Cubase Lite kun je hier downloaden:

http://tamw.atari-users.net/cubase.htm

Oh...

Oh...

....waarom zit mijn 1024 dan na het aanzetten en met een donker scherm hardstochtelijk naar een floppy te zoeken?

en hoe...

en hoe...

...krijg ik die Cubase-lite van een Windows-omgeving op een Atari-geformateerde flop?

Vragen...vragen...vragen.

Je kunt opstarten met elke willekeurige 720kb geformateerde flop. Maar PB me maar als je kopieetje wilt van de originele bijgeleverde disk(s).

en hoe...
...krijg ik die Cubase-lite van een Windows-omgeving op een Atari-geformateerde flop?

Vragen...vragen...vragen.

Door een floppy in je atari te formateren en dan in je PC te stoppen. Formats zijn uitwisselbaar. Dan downloaden en flop weer in je atari. Het werkt, heb het zelf gedaan.

Origineel geplaatst door oli303
Je hebt bij de 1040ST zeker en vast een bootable diskette nodig (zoals bij ouwde PC's)
Het is enkel bij de 260ST en de 520ST dat je kan booten zonder diskette.

Ik heb hier wel alle software die je zou kunnen nodig hebben.

Mhh, ik kan me niet herinneren dat ik een bootdisk nodig had voor m'n 1040 STe. Enkel voor RAM-schijven deed ik dat wel eens. Niet zo spannend.

Wel heb ik nog een originele Notator SL, met nederlandse handleiding, diskettes en dongle. Bij interesse stuur je maar een berichtje.

notator.jpg

Atari ST (ieder model) kan gewoon opstarten zonder floppy. Het duurt alleen ongeveer een minuut voordat ie doorheeft dat er niets in de drive zit.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door oli303
Je hebt bij de 1040ST zeker en vast een bootable diskette nodig (zoals bij ouwde PC's)
Het is enkel bij de 260ST en de 520ST dat je kan booten zonder diskette.

Volgens mij was dat precies andersom. De TOS in ROM kwam pas later.

Ik heb trouwens eventueel nog wel spiksplintenieuwe Atari-boeken en software voor je. ;)

Ik heb 'em...

Ik heb 'em...

...voor een deel aan de praat gekregen. Ik krijg de begin-desktop, ik kan de muis bewegen maar met de muis (en ook met het toetsenbord) geen enkele optie selecteren. En de format-opdracht in het menu is grijs, dus niet mogelijk.
Ik heb toch vaag het idee dat de ingebakken O.S. alléén niet voldoende is.
Ook heb ik naar een Windows-geformatteerde flop de Cubase-lite ge-unzipt, en in de Atari gestopt, maar dat haalt ook niets uit.

Wie oh wie weet meer?

Status
Please reply by conversation.
Back