Hail to the eight-O-eight!

bob303vs909

Ach und Weh
Tja, iedereen weet het al, maar ik moet het toch ff kwijt:

wat een fijn apparaat is dit zeg.....hier kan ook never nooit niet een sampler of drumstation tegen op!!!

Origineel geplaatst door divi
die kick hé...

ik heb donderdag de 808 van Stijn mogen kietelen (tijdens 2 days on, het dagprogramma van 10 days off) en viel stijl achter over van die loeiharde kick. staat hoog op mn verlanglijstje.

Let dan wel op als je wat koopt, want niet elke 808 klinkt hetzelfde. M'n vorige 808 had vond ik zelf geen echte boom-bass. Die ik nu heb booomt ruim 10 seconden door :D

Stijn, is dat die Belgische Liveact? Goeie dingen over gehoord, staat ook lowlands.

Omschrijf zijn stijl eens in een paar woorden.

ik weet het: behoorlijk offtopic, maar betrek de 808 er even bij dan kan het wel :)

Samples !!!! Samples !!!!

Misschien een idee om van verschillende 808'jes samples te plaatsen zodat we kunnen horen hoeveel verschil er in zit.

De 808 is echt 10x mooier dan die 909. :)

Origineel geplaatst door Kevin
Thanx maar hoor alleen die lange kick maar man o man wat gaat die lekker diep zeg...

Hij is goed ja. En als je dan 2 bassdrums na elkaar programmeert raakt die 808 behoorlijk in de stress hoor! ;)

Origineel geplaatst door AOR
Stijn, is dat die Belgische Liveact? Goeie dingen over gehoord, staat ook lowlands.

Omschrijf zijn stijl eens in een paar woorden.

ik weet het: behoorlijk offtopic, maar betrek de 808 er even bij dan kan het wel :)
die ja, moet je zeker checken. zn plaatjes zijn geestig, maar live is een echte belevenis. een rasechte entertainer!

heb tijdens 2 days on een workshop geleid door de man meegedaan. daar showde hij zn gear en werkmethodes. hij s een echte analogica freak. live heeft ie n 808, Linndrum LM1, MS20, en 2 synths waarvan de namen mij nu even ontglippen. en voorts nog de rythm en sampler electribes. is trouwens hetzelfde wat ie in de studio gebruikt.

sound? pretty much eenvoudige electro, hoofdzakelijk met n vette 808 kick eronder. daarbij wat freaky bleepjes en consoorten. nix heel speciaals eigenlijk, maar t zijn zn vocals en show die t zo leuk maken. titels: wiezeddegij?, sexjunkies, pussy in my mind,... om er maar een paar te noemen. hij s een echte performer, dus gaat dat zien!

Ik ben gedurende 22 jaar bezitter geweest van een TR808. Vorig jaar heb ik hem omgeruild. Het is inderdaad een erg interessante drumcomputer, heb ik altijd al gevonden ... van nog voor ie bekend werd. Iedereen heeft het over de bass en de claps (welke allebei ook goed zijn), maar hij heeft nog een feature welke ik enorm veel gebruikt heb. Je kan namelijk een open en closed hihat op dezelfde stap. Je krijgt dan een geluid tussen de beiden in met een eigen klankkleur. Als je dan 16-den programmeert en willekeurig afwisselt met een closed hihat, open hihat met korte decay, combinatie van de beiden en dan nog eens een maracas, dan krijg je werkelijk een unieke feel die bij mijn weten geen enkele andere drumcomp kan.

Ik mis wel eens af en toe, maar na 22 jaar wil je toch wel eens wat anders. Hij blijft steeds verderleven in m'n herinneringen en in m'n oude nummer :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik ben gedurende 22 jaar bezitter geweest van een TR808. Vorig jaar heb ik hem omgeruild. Het is inderdaad een erg interessante drumcomputer, heb ik altijd al gevonden ... van nog voor ie bekend werd. Iedereen heeft het over de bass en de claps (welke allebei ook goed zijn), maar hij heeft nog een feature welke ik enorm veel gebruikt heb. Je kan namelijk een open en closed hihat op dezelfde stap. Je krijgt dan een geluid tussen de beiden in met een eigen klankkleur. Als je dan 16-den programmeert en willekeurig afwisselt met een closed hihat, open hihat met korte decay, combinatie van de beiden en dan nog eens een maracas, dan krijg je werkelijk een unieke feel die bij mijn weten geen enkele andere drumcomp kan.

Op de 606 kun je ook een closed en open hihat combineren zodat dat weer een nieuwe sound wordt. Nog wat spelen met de accent en je krijgt leuke dingen dan ook.

Origineel geplaatst door Kevin
Samples !!!! Samples !!!!

Misschien een idee om van verschillende 808'jes samples te plaatsen zodat we kunnen horen hoeveel verschil er in zit.

Samples zijn de bron van het probleem, ikzelf ben jaren met 808 samples aan het kloten geweest en heb nu toch de 808 gekocht.Samples klinken anders, statisch en niet electronisch, een soort foto, zonder de dimensies die een 808 wel heeft.

OK, ik heb veel muziek gemaakt met samples van de 808 van een vriend van me, en die muziek was niet verkeerd, maar als je een 808 mixt op je tafel gebeurt er toch meer, vooral op het gebied van sfeer.

Wie overigens een 808 op een digitaal tafeltje aansluit heeft het nog niet helemaal begrepen.

Digitaal als drager is okee, de CD klinkt best heel goed, maar in de mix.... tja, het wordt dan toch een beetje Casio...

Ik hoorde eens iemand klagen dat z'n 808 BD iedere keer net ietje anders klonk en ik dacht: 'geef 'm dan aan mij eikel!' (dat is toch juist de lol ervan?)

Ik heb er een een tijdje te logeren gehad, toen was ik echt heel erg gelukkig : )

Als je een suf ritme door de mixoutput luisterd is het al heerlijk.

Ik ben smoorverliefd op het snappy knopje, gelukkig begrijp PLASTIKMAN wat je ermee moet doen.

Liever een 808 dan een 909, hoewel een 909 samen met een 606 wel erg mooi is ook. (heerlijk mee lopen spelen, helaas ook al niet van mij)

Origineel geplaatst door divi
die ja, moet je zeker checken. zn plaatjes zijn geestig, maar live is een echte belevenis. een rasechte entertainer!

heb tijdens 2 days on een workshop geleid door de man meegedaan. daar showde hij zn gear en werkmethodes. hij s een echte analogica freak. live heeft ie n 808, Linndrum LM1, MS20, en 2 synths waarvan de namen mij nu even ontglippen. en voorts nog de rythm en sampler electribes. is trouwens hetzelfde wat ie in de studio gebruikt.

sound? pretty much eenvoudige electro, hoofdzakelijk met n vette 808 kick eronder. daarbij wat freaky bleepjes en consoorten. nix heel speciaals eigenlijk, maar t zijn zn vocals en show die t zo leuk maken. titels: wiezeddegij?, sexjunkies, pussy in my mind,... om er maar een paar te noemen. hij s een echte performer, dus gaat dat zien!
Ik zag net twee nummers van hem op Mtv en het is erg 808. Lijkt me prachtig om dit door een vette instalatie te horen. Erg knap hoe hij het doet.. Ziet er erg live uit!

Ik heb er sinds vorige week ook 1. :) je wordt er inderdaad gewoon blij van. Niks beukt zo als een 808 :) en dan heb ik hem nog wel voor 495 gekocht, in super goede staat!! :P lang leven ebay.

Back