Wat ik wel 's per ongeluk aan de hand had was dat ik de midi thru van m'n TG-100 via m'n sequencer weer in de midi in had komen.
1 noot sturen gaf al aardige midi feedback. Laat staan als ik er een paar stuurde.
Het ding kan dan al de midi info en polyfonie niet meer aan, en gaat dan relatief interessante ratelnootfeedback beginnen.
Hmm, in de tijd dat ik alleen een CS1x had en en verder niets, kon ik niet veel doen met digitale audio. Maar de CS1x heeft wel een audio-input. Oplossing: Output van de CS1x naar mijn portable Minidisc recorder, opnemen. Daarna een andere Minidisc recorder (van mijn pa) in de audio-input pluggen, schijfje omwisselen, [play] drukken en nieuwe laag inspelen, resultaat direct opnemen op eigen Minidisc recorder. En herhalen maar.
Bijzonder low-tech, maar ik moet zeggen dat ik daar epische ambient soundscapes mee kon maken. En als het misging kon je heel makkelijk opnieuw een laag maken, maar zodra je de schijfjes omwisselde lag het 100% vast...
Origineel geplaatst door phochos Ik heb in de begin jaren 1980, toen ik nog experimenteerde met een Magnus orgeltje, een Casio VL1 en de HFG BJ76 zelfbouwsynth, een zelfbouw drumstel gemaakt m.b.v. afgedankte keukenblikken. Ze hadden verschillende maten zodat de toonhoogte van elk blik anders was. Wat drumvel over de open kanten gespannen en je had een paar toms, de deksels werden als bekken gebruikt. Zo had je een aardig eenvoudig drumstel als aanvulling op mijn toenmalige kleine installatie.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.