Us-122

JohnnyKwee

Tja......
Hallo, nog een andere vraag.

Ik heb sinds een half jaar een Tascam US-122 geluidskaart. USB interface, 2 mic (+fantoom)/line/guitar inputs, 2 inserts, midi in/out, ennieweg, genoeg voor mij althans om mee te beginnen. Probleempje wat ik heb is echter de monitoring. Ik gebruik als opnameprogramma Cubase SX2 maar als ik tijdens een opname via Cubase wil monitoren krijg ik een enorme latency, ook als ik alle bufferinstellingen laag zet en zo. In de winkel werd me verteld dat dat kwam doordat ik een AMD computer met een VIA chipset heb en dat Intel machines hier geen last van hebben. Ze hebben het zelfs voor me gedemonstreerd ter plekke, en het klopte. Er zit wel een Direct Monitoring optie op de kaart, maar dan hoor je niet wat voor effect de plugins van Cubase hebben op je opname....en da's wel handig eigenlijk.
Mijn vraag dus, heeft iemand hier hetzelfde probleem (gehad) en daar een oplossing voor gevonden?

edit: oh en dan (mogelijk) een gerelateerd vraagje: Hij geeft bij opstarten van Cubase altijd een foutmelding dat de ASIO-MME configuratie niet getest is of dat de test mislukt is de vorige keer. Nou klopt dat ook, de sync gaf altijd foutmeldingen. Iemand hier een oplossing voor?

Laatst gewijzigd:
Re: Us-122

Origineel geplaatst door JohnnyKwee
Hallo, nog een andere vraag.

edit: oh en dan (mogelijk) een gerelateerd vraagje: Hij geeft bij opstarten van Cubase altijd een foutmelding dat de ASIO-MME configuratie niet getest is of dat de test mislukt is de vorige keer. Nou klopt dat ook, de sync gaf altijd foutmeldingen. Iemand hier een oplossing voor?

Dan staat in cubase je asio driver dus niet op de juiste..
Je moet de asio driver van de tascam selecteren.

Back