IDM Maken..

Origineel geplaatst door FuzzyStone
Mij interesseert het geen ene ruk wat voor naampjes aan al die stijlen en substijlen hangen...........ik vind iets goed of ik vind iets niet goed, klaar. :L

same here!

Ik ben het ook volledig met Fuzzystone eens, ik word echt al jaren ziek van al die hokjes en subhokjes. Het enige waar het goed voor is is als je naar een platenzaak gaat waar ze je niet kennen en je moet uitleggen wat je zoekt. Als andere mensen wel eens aan me vragen welke muziek ik goed vind dan zeg ik meestal "van alles en nog wat" en dat is gewoon ook zo.

Inderdaad zou je IDM (ik wist ook niet wat het was) misschien het beste kunnen omschrijven als electronische muziek. De muzikanten die als voorbeelden worden genoemd vind ik trouwens zeer okee (Autechre rules!) maar ze lijken me echt niet intelligenter dan bijv. een Jeff Mills of een Richie Hawtin, dus die benaming slaat echt nergens op.

En met welke apparatuur je dit soort muziek kunt maken? Maakt volgens mij niet veel uit, maar een goede sampler cq. computer is wel handig lijkt me (voor het betere knip- en plakwerk). En een heel diepgaande synth natuurlijk (je moet die intelligentie toch kunnen aanwenden).

Je ziet zo vaak mensen met een HBO of academische graad in een grafische/ontwerp richting IDM luisteren.
Ik vind het designer muziek, net zoals je een design bank of tafel in je huis kunt hebben (een bank met 5 ongelijke poten en 3 armleuningen bijvoorbeeld, waar ook nog zo'n welving in zit zodat je het ding NERGENS in huis fatsoenlijk kwijt kunt zonder dat je 2/3e van de kamer ervoor moet opofferen).
Mensen met een mac vind ik ook per definitie FOUT (hihihi flame me!)
En natuurlijk als slagroomtoefje-met-kers op deze IDM taart rijden de stereotiepe IDM-fans natuurlijk in een renault 4.

28.jpg

(ik vind het wel een mooie auto trouwens, maar dat hebben jullie even niet gelezen, okay?! ;))

Heerlijk he, alles en iedereen in hokjes stoppen?!

natuurlijk komt dit allemaal voort uit mijn eigen frustratie. Ik zit hier maar op een muf gemeentehuis terwijl ik zoveel had kunnen bereiken. Ik ben eigenlijk stiekum jaloers op al die mensen met hun designbanken, design brillen, design keukens, design katten en renaultjes 4.

-C-

eigenlijk voegt deze post geen flikker toe aan de thread trouwens

Origineel geplaatst door C738
eigenlijk voegt deze post geen flikker toe aan de thread trouwens

Bericht door een moderator:
Inderdaad. Verder gaarne een beetje on topic blijven, want deze thread gaat helemaal nergens heen...

Origineel geplaatst door isnieZot
..en als je bij idm enkel aan aphex twin denk dat ken je niets van de idm omdat er namelijk honderden artiesten bestaan die echt in heel uiteenlopende hoeken van idm gaan. zo heb je idm met electro invloeden of idm met jazz of idm die wat meer naar de hardcore kan toe gaat of idm met house invloeden of idm met hip hop invloeden...

:frons: Oké, sorri hoor voor de opmerking.. Generaliseerde het alleen maar voor degene die alleen van top40/rock/r'n'b e.d. houden en zich afvroegen wat voor iets IDM is uit pure nieuwsgierigheid en er toch nooit van (zouden gaan) houden.

enfin..

:) :( :o: :D =) }:| 8o) ;) 8) =( :confused: 8D 8> :L :{ :stupid 8o :P :r ;{ :W :z :Z *D 8~ :duivels: :engel: :luv: :halleluja :gaap: :bekdicht: :erm: :biertje: :frons: :smeris: :dj: :kroon: :koffie: :geslaagd: :eureka: :maffia: :kont: :walker: :slotje: :kimono: :okdan: :peukie: :mexico: :doei: :yamaha: :dubbel: :mega:
hahaha tis mijn 1000ste post

;) gefeliciteerd!

Origineel geplaatst door CoolRunning
mmm... klinkt als de laatste nummers waar ik mee bezig ben *D

Alle gekheid op een stokje, er komt de laatste tijd weinig meer van
Warp af... weet niet of die 'verandering van richtin' iets heeft te
maken met het overlijden van Rob Mitchell in 2001 =( . Zeker sindsdien
lijkt het of de motivatie om echt wat vernieuwends te brengen
weg is... al speelden ze het daarvoor ook al wel een tijdje op safe.

Mvg.

CoolRunning

IDM? hmm ik will niet offtopic gaan babbelonien hoor,.. maar is het allemaal niet een beetje geborduurde op Jarr en krafftwerk? :walker:
maar dan wat onbezonnener? 8D

Origineel geplaatst door Don Borito
IDM? hmm ik will niet offtopic gaan babbelonien hoor,.. maar is het allemaal niet een beetje geborduurde op Jarr en krafftwerk? :walker:
maar dan wat onbezonnener? 8D

Nee, als ik idm hoor, dan hoor ik weinig/niets terug van Jarre en Kraftwerk. Ik heb in meerdere interviews gelezen dat o.a. hiphop en Brian Eno (maar ook jazz en folk) erg invloedrijk zijn bij idm-artiesten. Ik krijg bij trance veel meer het gevoel dat Jarre met steroïden is vol gepompt ;) .

en ja de laatste tijd brengt warp niet veel echt goede dingen uit maar ik denk ook dat het een beetje onredelijk is om dat elke keer van ze te verwachten. ze zijn nu bezig met een wat groter publiek aan te spreken. ze hebben nu verschillende sublabels die zich wat meer commercieel richten zoals hip hop. één van hun laatste aanwinsten is Jimmy edgar die wat hip hop alla prefuse 73 maakt maar dan nog niet zo goed. hij is ook nog maar 19. maar één van mijn favorieten labels is m3rck/. ze hebben een aantal zeer goed artiesten zoals. Ilkae, landau, lackluster, proem. moet je maar eens checken.

Origineel geplaatst door CoolRunning
mmm... klinkt als de laatste nummers waar ik mee bezig ben *D

leuke track dit. :z verveeld op geen enkel moment
check even deze track hier van mij. tis een ambient clitch track die ik niet zo lang geleden gemaakt heb.
hier

Back