ORLA DSE 12 manual / gebruiksaanwijzing??

FRE2K

tb or not tb
Ik heb gisteren een ORLA DSE-12 19inch rack-FM synth op de kop getikt maar er zit alleen geen manual bij, Heeft iemand deze of weet iemand waar ik deze kan vinden? (ik kon zelf niets vinden op het forum of het net)
Aangezien ik de ballen verstand heb van FM synths ga ik hier zonder manual niet echt uitkomen vrees ik. Kan iemand er meer over vertellen?

(zou zonde zijn om 'm weer meteen te verkopen, maar als ik er echt niet uit ga komen dan gooi ik misschien over een tijdje wel weer in de ruil/verkoop.)

oei....zonder handleiding is dat ding onmogelijk om te programmeren....kep zelf een DSE 24 gehad,had altijd de handleiding erbij als ik 'm ging gebruiken...
elke functie heeft een nummer,en die leer je ook niet zo maar uit je hoofd...;) ....er staat wel een schema op de bovenkant van het apparaat,maar zonder handleiding is dat nog onbegrijpbaar...

je moet steeds eerst een knop indrukken zodat je het functie-nummer kan selecteren,vervolgens een andere knop om de waarden te veranderen....

er zijn ooit eens draadjes geweest over de DSE 12 en DSE 24 geweest volgens mij....heb je al gezocht ?

Origineel geplaatst door dione
...

er zijn ooit eens draadjes geweest over de DSE 12 en DSE 24 geweest volgens mij....heb je al gezocht ?
jawel (zo heb ik deze thread ook weer terug gevonden :) ) maar daar kwam ik alleen dezelfde vraag tegen dus dat was zonder succes.

Ik heb de indruk dat het wel een geinig apparaat is maar zonder handleiding wordt het denk ik lastig.
Die flowcharts/schemas op de bovenkant zijn wel leuk maar daar ga ik het niet mee redden vrees ik. Iig bedankt voor je reply!

Hoi Frek ik kan de handleiding van m'n DSE-9 wel een keertje scannen / kopiƫren, daar heb ik al vaker mensen blij mee gemaakt. De DSE-9 lijkt erg veel op de DSE-12 iig, en in combinatie met dat schema bovenop je doos moet je er dan wel uitkomen. Zeg het maar.

Voor plaatje DSE-9 zie http://www.dse.nl/~rbos/personal.html

Hey ! Eindelijk nog iemand met deze bak !

Met de handleiding van de DSE-9 kom je iig een heel eind.
@ rbos36: nog steeds mijn eeuwige dank & respect voor de kopie & uitleg :)

Het blijft een moeilijk verhaal, die Orla's. Er is helemaal niets over te vinden op i-net. Maar op zich kun je er best leuke dingen uithalen.

Veel suk6 !

Bij de DSE-24 die ik had zat wel een handleiding,maar dat was ook niet meer dan een stapeltje slecht gekopieerde papiertjes....

Maar er moet vast wel iemand zijn die die handleiding ergens heeft liggen....

Re: ORLA DSE 12 manual / gebruiksaanwijzing??

Origineel geplaatst door FRE2K
Ik heb gisteren een ORLA DSE-12 19inch rack-FM synth op de kop getikt maar er zit alleen geen manual bij, Heeft iemand deze of weet iemand waar ik deze kan vinden? (ik kon zelf niets vinden op het forum of het net)
Aangezien ik de ballen verstand heb van FM synths ga ik hier zonder manual niet echt uitkomen vrees ik. Kan iemand er meer over vertellen?

(zou zonde zijn om 'm weer meteen te verkopen, maar als ik er echt niet uit ga komen dan gooi ik misschien over een tijdje wel weer in de ruil/verkoop.)

Ben nieuw op dit forum. Maar ik heb de handleiding wel voor je als je nog belangstelling hebt. Handleiding is overigens niet meer dan een handjevol kopie-achtige blaadjes... Kan ze eventueel even als PDF sturen.

Groet,
Leendert

Back