Origineel geplaatst door Black Castle
Er is waarscheinlijk geen direkte invloed, maar wel in de lijn van de ontwikkeling in de (pop)muziek lijkt me.
Dit is dan wel een beetje OT, maar...
Okee, Perry geeft aan dat Dissevelt een invloed op hem gehad heeft (zie opmerking hierboven), maar die is pas een jaar of tien later. Het stomme is dat ze een geweldige invloed gehad konden hebben, als Phillips de stekker er niet uitgetrokken had, letterlijk! Baltan (Raaymakers) ging gelijk op de seriële toer verder, samen met Boerman in de Zuylingstraat te Den Haag en later op het Conservatorium. Pas in 1968 komt het 'populaire' weer terug in de electronische muziek, maar beslist niet meer bij Baltan (Dissevelt is dan al overleden?)
We kunnen het eigenlijk opvatten als de ontdekking van Vermeer. Plots blijkt er al iets gedaan te zijn wat 40 jaar later pas op z'n waarde geschat kan worden. De grote verbreiding van de electronische muziek heeft daar wel een behoorlijke invloed op gehad. (Lang leve de homestudio!)
Wout
...ik krijg er soms een beetje het Ventolin gevoel bij...

Nu wordt Gemmetje gedeleted van het forum wegens 't beledigen van een Mod in functie!
)
);geluidstechnisch is het in ieder geval gaaf om alles zich te horen ontwikkelen. Ik heb niet het idee dat er minder of meer een lijn in zit dan in die nummers van Radium of Black Castle (maar misschien moet ik die vaker luisteren