[wedstrijd] Experimentele electronische muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het best ook wel aangenaam Hanz. :okdan:

Iets zinvols zeggen over abstracte muziek is niet echt makkelijk. Maar ik kan wel zeggen dat ik die bliebjes heel leuk vind. :)

Ik weet niet of het tegen de regels is of je nog een inzending mag doen, mocht het probemen geven, dan telt alleen de mooist gevonden track mee voor de uitslag :D..
Ben dus geïnspireerd door deze thread en het weer en heb vanavond mijn 4trackie erbij gepakt en verder alleen mijn korg MS20 gebruikt en een Kaosspad 2. Speciaal voor Hanz wat meer ontwikkeling en bliebjes!

hier komt ie: koelkast

Re: [wedstrijd] Experimentele electronische muziek

Origineel geplaatst door fuse
Liefst met natuurlijk alleen analoge apparatuur, magneetbanden en knippen. Maar de hedendaagse vervangingen kunnen natuurlijk ook. Als het maar van die tijd ongeveer klinkt en lekker vreemd is.

Shaver Serenade

Shaver Serenade

Juist, en met 6's motto in gedachten heb ik Burp's advies direct opgevolgd!

En wat blijkt? Een Sennheiser HD-580 koptelefoon is ook een prima microfoon! :W
Naar de badkamer gerend, Philishave (type 8850 voor de liefhebber) gepakt en voor de eeuwigheid vastgelegd...

6111715_philips_HQ_8850.jpg

Wat u hoort is 100% Philishave, met slechts een licht toefje effecten... :D

(om eerlijk te zijn, het is een gimmick; niet zeuren over gebrek aan opbouw en zo hè? ;))

Attachments

• shaver_senerade.mp3
    749,5 KB · Bekeken: 61
komtie

komtie

Misschien past het niet helemaal in de geest van deze thread, maar nooit geschoten is altijd mis.... Daarom hier PatcK!

Origineel geplaatst door Burp
Ben dus geïnspireerd door deze thread en het weer en heb vanavond mijn 4trackie erbij gepakt en verder alleen mijn korg MS20 gebruikt en een Kaosspad 2. Speciaal voor Hanz wat meer ontwikkeling en bliebjes!

hier komt ie: koelkast [/B]

Vergat nog het bijbehorende plaatje...

Attachments

• koel2.jpg
    koel2.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 55
Re: Shaver Serenade

Re: Shaver Serenade

Origineel geplaatst door Hanz
(om eerlijk te zijn, het is een gimmick; niet zeuren over gebrek aan opbouw en zo hè? ;))
kijk, dit is echt geweldig Hanz... omdat ik het voor me zie he :D

erm... zou dit ook werken?

bs0036.jpg

scheren is kool!

Origineel geplaatst door Burp
Ik weet niet of het tegen de regels is of je nog een inzending mag doen, mocht het probemen geven, dan telt alleen de mooist gevonden track mee voor de uitslag :D..

Natuurlijk, waarom niet? Als we maar lol hebben!

Speciaal voor Hanz wat meer ontwikkeling en bliebjes!

Mag ik u hartelijk danken? :halleluja

hier komt ie: koelkast

Nou, lekker! Doet me heel erg denken aan de (zeer) vroege Jean-Michel Jarre, bijv. de LPs "La Cage" en "Deserted Palace".
Het leuke is natuurlijk dat Jarre toen nog erg onder invloed was van de groep rondom guru Pierre Schaeffer (die zich toelegde op het maken van Musique Concrète).

Laatst gewijzigd:
Even tussendoor:
Nu ik van mijn koptelefoon een microfoon heb gemaakt, weet iemand nou ook hoe ik van mijn monitor een camera maak?

;)

Even tussendoor:
Nu ik van mijn koptelefoon een microfoon heb gemaakt, weet iemand nou ook hoe ik van mijn monitor een camera maak?
dat zeg ik lekker niet... geheim! 8)

6 trak is ook ff wat possibilities aan het bekijken omtrent iets... 'origineels' qua geluidsky...

Nou, lekker! Doet me heel erg denken aan de (zeer) vroege Jean-Michel Jarre, bijv. de LP "Deserted Palace".
En het leuke is natuurlijk dat Jarre toen nog erg onder invloed was van de groep rondom guru Pierre Schaeffer (die zich toelegde op het maken van Musique Concrète). [/B]

Goh, dat wist ik nie van Jarre, vind wat ik van hem ken meestal maar zozo, maar die oude dingen dan toch eens luisteren dan...

tis te warm om te slapen, en 6 zal vast niet vertellen hoe je een verwarming kunt gebruiken als airco...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back