[wedstrijd] Experimentele electronische muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik had al 2 inzendingen gedaan, begroken.. erm gebroken tuinslang 1 en 2.gEMAAKT met het gebroken tuinslang ensembke.,
Trouwnes, een stijl maken valt binnen het venn-diagram van muzikaal telent en originatliteit zoiets.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik had al 2 inzendingen gedaan, begroken.. erm gebroken tuinslang 1 en 2.gEMAAKT met het gebroken tuinslang ensembke.,
Trouwnes, een stijl maken valt binnen het venn-diagram van muzikaal telent en originatliteit zoiets.

iK jou. begrp ijen erg goed 2 inzendingen gedaan, WAar staan ie d die ? iets teveel : :peukie: ? :D

Die linkts staan in de abox thread (waar anders)/.. of zoeken op 'gebroken' dan kom je er ook.
Maar in deze tijd is alles goed of slecht..helaas..er is bijna geen referentiekader meer. (dwz mensen die in die tijd leefden dat de muziek gemaakt werd en er verstand van hadden..)
Als de kennis verdwijnt van wat goed of slecht is.. dan is alles gelijk.. maar leeg.

Leuke thread! Wazige geluiden totnogtoe. Mijn voorkeur gaat uit naar de track van BlackCastle en daarna die van Synthiaks/Symbiot. Hanz en Natan (voeg ff een link toe, dit is zo zoeken zeg!) vind ik toch watveel 'druk maar wat in gehalte'. Maar goed, laat ik even mijn oude doos open doen en ook es wat inzenden...

wow voor het eerst meedoen aan een sf-contest!

Uit de tijd dat ik nauwelijks meer had dan een 4-sporen-cassetterecorder en een gammel zoom multi-fxje. Dat is wat ik dan ook heb gebruikt. De FX in een reverb+flange stand en dat laten feedbacken, dat na goed instellen (zodat het niet alleen maar distortion oplevert) opnemen op 4 sporen met 4 verschillende tapesnelheden. En dat weer uitmixen met op gehoor gekozen prettigste tapesnelheid (met nog klein beetje reverb). Leuk wat je met zo weinig middelen kunt doen! En zelf ben ik nog steeds tevreden over het resultaat, wat jullie?

link: fx

Origineel geplaatst door 6 trak
JB kom op, dit is bij uitstek een thread voor jouw ook... neem nu eens een keer een stukkie modular-werk van je op! :)
Ik heb alleen geen opnamen medium! :)
Misschien ga ik gewoon alles in mijn mpc proppen.. Das wel leuk om te doen..

Origineel geplaatst door Burp
Uit de tijd dat ik nauwelijks meer had dan een 4-sporen-cassetterecorder en een gammel zoom multi-fxje. Dat is wat ik dan ook heb gebruikt. De FX in een reverb+flange stand en dat laten feedbacken, dat na goed instellen (zodat het niet alleen maar distortion oplevert) opnemen op 4 sporen met 4 verschillende tapesnelheden. En dat weer uitmixen met op gehoor gekozen prettigste tapesnelheid (met nog klein beetje reverb). Leuk wat je met zo weinig middelen kunt doen! En zelf ben ik nog steeds tevreden over het resultaat, wat jullie?

Ik wil je complimenteren met je échte old-school werkwijze. Daarvoor een dikke plus.
Naar mijn smaak (maar dat moge duidelijk zijn, gezien het grote verschil tussen onze 'inzendingen') is het resultaat echter een beetje een 'kaal' werkje. Nou zullen sommige mensen dat mooi vinden, ik hoor persoonlijk liever wat meer 'lagen' / ontwikkelingen en vooral.... bliepjes! ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Ik wil je complimenteren met je échte old-school werkwijze. Daarvoor een dikke plus.
Naar mijn smaak (maar dat moge duidelijk zijn, gezien het grote verschil tussen onze 'inzendingen') is het resultaat echter een beetje een 'kaal' werkje. Nou zullen sommige mensen dat mooi vinden, ik hoor persoonlijk liever wat meer 'lagen' / ontwikkelingen en vooral.... bliepjes! ;)

Yo, snelle reactie zeg!
Yep, ik hou zelf juist wel van dat kale/minimale idd.

Yep, ik hou zelf juist wel van dat kale/minimale idd.

Ik vond het een leuk stukje.
Grappig dat je in 1999 dezelfde techniek gebruikt waar ik in 1968 mee begon. Alleen heb je een hier melodische benadering.
Ik denk dat je dit http://files.electro-music.com/phpbb-files/partial_landscape_1.mp3 misschien ook wel interessant vind. Het is een deel uit "Landscape 1" van de CD "BlackNoise"
Gemaakt met een mono cassetterecordertje en later "gemasterd" op een tapedeck.

Origineel geplaatst door Black Castle
Ik vond het een leuk stukje.
Grappig dat je in 1999 dezelfde techniek gebruikt waar ik in 1968 mee begon. Alleen heb je een hier melodische benadering.
Ik denk dat je dit http://files.electro-music.com/phpbb-files/partial_landscape_1.mp3 misschien ook wel interessant vind. Het is een deel uit "Landscape 1" van de CD "BlackNoise"
Gemaakt met een mono cassetterecordertje en later "gemasterd" op een tapedeck.

Bedankt! Ja grappig die 'oude' werkwijze. Soms is het goed om eens met minimale middelen te werken, is erg leerzaam en creatief vind ik altijd.

Ja, mooi stuk (landscape)! Mmm, maakt nieuwsgierig naar meer... misschien vind je dit ook iets? (check ook de video als je breedband hebt, hoor je langer stuk).

NB: net eindelijk de CD 'goodby 20th century' van sonic youth ea gekocht en 'even' beluisterd. Mensen die in zijn voor wat experimentele noise/moderne componisten en breder kijken dan alleen synths, dit is een aanrader!

Mag ik ook een nummer opnemen met alleen maar de Korg MS2000R synthmodule of is die niet vintage genoeg?? Of is hij wel vintage?? DAt is nog altijd een vraag van me, wat is nu precies wel en niet vintage??

Phochos:confused:

Ach joh, daar gaat het helemaal niet om. Het is de bedoeling dat 't zoveel mogelijk klinkt als de oude experimentele electronische muziek. Boeit niet of je daar nou een scheerapparaat of een Andromeda voor gebruikt... :)

De discussie wat nou precies vintage is, is offtopic. Daar zijn trouwens al eens threads over geweest.
Deze bijvoorbeeld: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21631

Ach joh, daar gaat het helemaal niet om. Het is de bedoeling dat 't zoveel mogelijk klinkt als de oude experimentele electronische muziek. Boeit niet of je daar nou een scheerapparaat of een Andromeda voor gebruikt... :)

Zo is dat! Alleen moet ik toegeven dat ik wel nieuwsgieriger ben naar wat mensen uit een scheerapparaat halen dan uit een andromeda ;)

Zo is dat! Alleen moet ik toegeven dat ik wel nieuwsgieriger ben naar wat mensen uit een scheerapparaat halen dan uit een andromeda ;)

... had ik nou toch maar een microfoon! :eureka:

(@ Gem: het paardenhoofd zonet nog op de post gedaan!)

Dank ! hij staat me goed !

Een inzending van mijn zijde zit er trouwens niet echt in, het enige "analoge" wat ik hier kan laten bliepen is een poly800, en daarmee zal mijn inzending ongetwijfeld in het niet vallen bij de geboren bliepers.

no offence 2 zinvol gepliep overigens

:eureka: mss dat ik iets leuks in dit kader uit m'n didg kan trekken........ zal es wat proberen

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb alleen geen opnamen medium! :)
Misschien ga ik gewoon alles in mijn mpc proppen.. Das wel leuk om te doen..

:( Ik heb een cd-bakker (audio) maar geen uploot-medium (en plek) ..

:D en ik heb alleen maar digitale rommel.. O nee, maar een track van alleen tikjes, plopjes en geruis van een DSM-200 weet ik ook niet..

Voor de mensen die zich afvragen of ze met hun softies ook dit soort 'wazige' muziekjes kunnen maken.
Natuurlijk kan dat!

En Naton, als je ajb je muziek hier wilt linken dan kan het meegenomen worden. Anders wordt alles bijhouden een beetje chaotisch. Qua muziek maakt dat niet uit maar dit om te ervoor te zorgen dat het allemaal eerlijk verloopt. (En achteraf gedoe lijkt me niet zo handig)

En wat ik nu al aan inzendingen gehoord heb vind ik zowieso al geweldig.

Ik vond mijn stukje niet echt de moeite waard. maar k zal wellicht een hogere bitrate maken en een link plaatsen.
Een echt nieuw trackje zou maanden, jaren kosten...:D

... had ik nou toch maar een microfoon! :eureka:

Ok, nog één tipje dan als je je scheerapparaat echt niet aan je apparatuur wilt sluiten: duw hem tegen de snaren van je electrische gitaar!:eureka:

Oh sjit, dit is natuulk een synthforum...:confused:

Ok ok, maar een koptelefoon heeft toch bijna iedereen wel: wil soms best werken als een microfoon!

Nah genoeg geouwehoerd, nu verder wachten of er andere creaties komen, ben erg nieuwsgierig wat er nog meer gaat komen hier! Of we een mooie balans weten te vinden tussen het experiment en het luisterbare.

Ok ok, maar een koptelefoon heeft toch bijna iedereen wel: wil soms best werken als een microfoon!
tuurlijk kan dat alleen klinkt het dan niet verschrikkelijk helder... en je moet toch redelijk wat schreeuwen ook
maar heeft ook wel weer wat soms...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back