R2D2

Nightly Build

Go for what you know
gister starwars op tv
even zoeken op internet waarmee de geluidjes van r2d2 gemaakt zijn
maar er worden verschillende synths genoemd:
arp 2600, arp axxe, buchla model 400 synthesizer...
maar waarmee zijn die geluidjes nou echt gemaakt?

wie weet het?

de arp 2600. ben ik teweten gekomen toen richard devine(sounddesigner) een kleine geschiedenis van synths gaf.

Schijnt idd een ARP 2600 geweest te zijn; via verschillende bronnen gezien.

Zal ook wel, van die 2600. Ik heb een Odyssey gehad en daarmee kwam ik ook al een heel end. Als je dat filter heel snel opende en sloot (random tussentijden) was het instant R2D2.

Star Wars (zeker de drie "oude" films) staat gewoon bol van de coole sounds; ik verbaas me er wel eens over hoe ze dat allemaal voor elkaar hebben gekregen. Die guys waren echt creatief!

ik dacht dat R2D2 die geluiden zelf maakte.....:)

Origineel geplaatst door dione
ik dacht dat R2D2 die geluiden zelf maakte.....:)

yep, en hij werd bespeeld door C3PO! Vandaar dat R2 precies tot C3PO's heuphoogte komt..

(sorry, tis de warmte :D)

Origineel geplaatst door Hooihuis

Star Wars (zeker de drie "oude" films) staat gewoon bol van de coole sounds; ik verbaas me er wel eens over hoe ze dat allemaal voor elkaar hebben gekregen. Die guys waren echt creatief!

inderdaad
lightsaber geluid, laser schietgeluiden, raar pratende aliens, ruimteschepen
trouwens, die van gisteren was wel de opgepoetste versie toch? aan jabba the hut te zien o.a.

Origineel geplaatst door Bahamut

trouwens, die van gisteren was wel de opgepoetste versie toch? aan jabba the hut te zien o.a.

dat vroeg ik me ook al af....zag een paar erg computer-animatie-achtige dingen...

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
abox natuurlijk.
De stem van Leia is gemaakt met Reason.

:walker: :luv:
Trouwens die S.W. films 4-6 zijn zwaar ok.

eerder met de R2vocoder door een italoconverter gehaald van creampieware...

In elke scene in elke film 'zegt' R2D2 elke keer wat anders.
D'r zijn zelfs mensen die de scene van een bepaalde film kunnen noemen bij het horen van een 'zin' van R2D2.

Origineel geplaatst door fuse
D'r zijn zelfs mensen die de scene van een bepaalde film kunnen noemen bij het horen van een 'zin' van R2D2.

En ik die dacht dat dit soort afwijkingen enkel bij Trekkies aanwezig was (spreekt er iemand Klingonees?) :D

Star Wars, wie is er niet mee opgegroeid.

Origineel geplaatst door Bahamut

Inderdaad, was de opgepoetste versie. Als purist vind ik dat wat minder, was volgens mij ook puur bedoeld om de aandacht te vestigen op de films die erna werden gemaakt.

Heb overigens een schaalmodel / bouwdoos van de Falcon staan op mijn monitors die door een vriend dusdanig is gespoten, geverfd en van details voorzien, dat het de meest realistische is die ik ooit heb gezien (inclusief roestplekken en laserinslagen). Daar ben ik dus ook bijzonder blij mee! Dat ik mijn monitors niet te hard zet heeft dan ook niets met de buren te maken; ik ben bang dat mijn Falcon er af trilt.

Heb wel een keer gezien hoe ze die laser geluiden maken.
Dan sloegen ze met een hamer of steen op zo'n stalen constructie balk,ergens buiten op een bouwterein.
Dat namen ze op en triggerden dat weer met tape.
Ofzoiets dergelijks.

Back