mpc-4000 load probleem?!

Cisco

advancedtechnoresearch
Ik krijg het plotseling niet meer voor elkaar samples vanaf de interne harddisk in te laden?! Hij blijft maar "please wait" aangegeven zonder dat er iets gebeurd?!

Ook bij het opnemen van samples lijkt het afspelen met moeite te gaan, ik moet de f-6 knop wel tachtig keer indrukken wil ik mn opgenomen geluid horen. Laat staan het toewijzen naar een pad! Dit gaat gepaard met een enorme dosis noise/ruis etc. :confused:

Iemand?

Ik begin het steeds meer zat te worden met de mpc4000, dit was met de mpc3000 wel anders! Echt nooit geen gezeik!

Welk OS gebruik je? Ik had dit ook bij een afgelopen beta 1.51.. Misschien MPC4000 support ff mailen? mpc4000@akaipro.com

Misschien een harde schijf probleem? De MPC4000 is een goeie bak, hoor! RogerLinn's OS'en zijn wel stabieler en wat overzichtelijker, maar daar kan je dan weer bijna nix mee.

Hier is mogelijk een probleemoplossing:

"Of course I am not 100% sure...

...but I am afraid that you have a memory defect. If you have 512 MB memory installed it is probably is the second, most right DIMM. The reason why I think this, is that I had similar problems after switching from 1.51 to 1.51t. In my case the samples were loaded into the memory but could not be played or auditioned correctly.

The problem is not directly related to OS 1.60. The OS indirectly reveils a problem that was already there, but you never noticed before. Let me try to explain:
With the coming of OS 1.51t, and it's added audition from HD function, AKAI changed the way the MPC uses it's memory. For technical reasons the MPC now loads top down. It used to load bottom up. The memory was probably already defected but you didn't notice it earlier because you never used all of the sample memory before. Now the MPC fills the defected part first and you notice it right away.

I had the same thing here... You can ferify it by loading it's memory to the max to find out if the problem does occurs in OS 1.51 only a bit later in time. If so this is probably the case.

I had to ïnstall new memory boards. Check if they have warranty. In my case they were both replaced for free because of the lifitime guarantee on the DIMMS.

I hope that I'm not right though... best of luck!"

Bedankt ikke voor je reply! ;)

Ik heb iid net drie dagen geleden os 1.60 geinstalleerd, en ik hoopte dus dat hiermee het probleem zich oploste?!
Maar ik heb dit probleem al vanaf os 1.40! Maar je hebt gelijk?! Ik denk dat het probleem bij de interne memory ligt, of harddisk. Ik heb mijn mpc4000 gekocht bij MH 2ehands, en toen zat er al 512 mb op! Ik heb ook 8 individuele outputs geinstalleerd! Maar met behulp van de "global" functie geeft die aan dat die niet geinstalleerd is?!

Ik heb denk ik een heel groot probleem met mijn mpc?! Ga vrijdag naar MH, en het wordt vanaf daaruit doorsturen naar de fabriek ben ik bang?!

Heb ik eindelijk, na een aantal jaren mn ideale setup staan. Laat in mijn ogen het meest betrouwbare stukje hardware me in de steek!=( Ach... Wie een studio heeft, heeft problemen...

peace...

Origineel geplaatst door nick nova
Kan je je data nog backuppen?

Ik had weinig data staan Nick?! Heb die mpc sinds kort pas echt in gebruik, vanwege een verhuizing!
Had nooit gedacht, omdat ik een ex-mpc3000 gebruiker ben. dat ik zoveel gezeik met de 4000 zou krijgen?!
Hij blijft trouwens ook 8 van de 10 keer hangen bij het opstarten?! =(

Dit zijn van die momenten dat ik wou dat ik een software-sequencer had!!!

Of toch niet?! ;)

Ik heb echt niks last, dus het is echt geen normale eigenschap van een 4000.
Haal het geheugen er eens uit, aanzetten, zien wat het zegt. Zelfde met harde schijf.
Desnoods een van de 2 vervangen. Versie 1.40 zou heel stabiel moeten zijn en dat is het ook.
Iemand heeft er gewoon wat mee geknoeid lijkt me.

The MPC4000 op zich, zonder opties (dus kaal, zonder HD, geheugen etc..) is een uitstekende bak. Maar het is zoals met een andere computer. Je moet uitkijken welke optionele hardware je erin steekt. IDE harde schijven zijn nu éénmaal onbetrouwbaar. Daar heeft de 4000 nix mee te maken! Hetzelfde met geheugen.

Voor de MPC3000 was/is maar 1 soort geheugenlatje (denk ik?).. In de 4k kan je alles kwijt, zolang het maar pc133 is.

Maxtor harde schijven werken bijvoorbeeld, of niet, of maar half ze gat met de 4000.

Weet je wat je doet, haal alles eruit. (is zeer éénvoudig, maar pas op als je het linkergeheugenlatje eruit haalt, zorg dat je je kabeltje van het scherm niet eruit snokt! )
De extra uitgangen laat je maar zitten.
En kijk dan of hij nog fouten geeft. Je kan je data nog altijd uitwisselen via USB of SCSI.

Ik heb ook problemen gehad met mijn MPC... ;{
Waarschijnlijk zal hij naar Voerman moeten... hier een link met adresgegevens: http://www.akaipro.nl/prof/bedrijfsinfo.html

Je kunt Voerman het beste eerst ff mailen. Je krijgt dan wat tips die je het beste eerst kunt proberen (geheugen eruit, erin, batterij eruit erin, etc.). Dan via MH opsturen naar Voerman (en proberen of het nog garantie is!!).
Let op: Voerman is niet erg klantgericht, zorg dus dat MH de druk er bij Voerman ophoudt. Ik was de MPC de laaste keer iets van 3 of 4 maanden kwijt! =( :(

Succes ermee!

Groet,
Roy

Mocht ie onverhoopt weer vastlopen kun je altijd weer terugschakelen naar de mpc3000le toch... Alleen deel ik de mijne niet :D

Sorry hoor........maar DAAR heb ik altijd zo'n tering hekel aan.........

Dat mensen dagenlang en heel zenuwachtig andere forumleden bezig houden met hun problemen, en vervolgens niet meer vertellen wat er nu aan de hand was, en hoe het gefixed is.
Niet dat ik of anderen niet graag willen helpen, maar dan willen we ook weten wat er nu eigenlijk aan de hand was.

Informatief gezien is dat ook erg handig, want dan kun je ook echt zien wat je moet doen als je dezelfde klacht hebt.

Bovendien ben ik vreselijk nieuwsgierig :)

Kokos

Origineel geplaatst door Lacertus
Wat was er aan de hand?? Wie heeft hem gefikst?

Groet,
Roy

Ik heb 'em nog niet opgehaald! Ga dat komende week doen! Keep you posted!

Origineel geplaatst door Kokos
Sorry hoor........maar DAAR heb ik altijd zo'n tering hekel aan.........

Dat mensen dagenlang en heel zenuwachtig andere forumleden bezig houden met hun problemen, en vervolgens niet meer vertellen wat er nu aan de hand was, en hoe het gefixed is.
Niet dat ik of anderen niet graag willen helpen, maar dan willen we ook weten wat er nu eigenlijk aan de hand was.

Informatief gezien is dat ook erg handig, want dan kun je ook echt zien wat je moet doen als je dezelfde klacht hebt.

Bovendien ben ik vreselijk nieuwsgierig :)

Kokos

Doe jij is ff rustig joh! Er zijn ook mensen die vaker in de studio zitten ipv elke dag op het forum aanwezig te zijn?!

Origineel geplaatst door Cisco
Hij is weer gemaakt! Godzijdank!:halleluja

kokos> tijd: 27-08-04 - Reply: 28-08-04!

:confused:

Hij loopt nog steeds vast! :stupid

Hij gaat nu naar Akai, volgens MusicHouse gaat het een 5 weken duren?! snik...=( =( =(

Back